دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر احمدی لاریجانی/ساختمان پزشکان
دکتر احمدی لاریجانی
دندان پزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فلاح/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی دکتر فلاح
دندانپزشک
دندانپزشکی هیراد/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی هیراد
ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی(ایمپلنت، لمینیت،عصب‌کشی و....)
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
ساج
کلینیک ساج
تزریق ژل و بوتاکس
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
312546
هوش هیجانی چه میزان اطلاع دارید روش های مختلف افزایش و تقویت هوش هیجانی به چه صورت هستند تقویت این نوع هوش با چه ترفندهایی امکانپذیرخوهد بود

آیا تا به حال به روش هایی برای افزایش هوش هیجانی فکر کرده اید؟ چندین عامل تعیین‌کننده در رابطه با پایه‌ی هوش هیجانی ما و این‌که در شناختن آدم‌ها چه‌قدر مهارت داریم، وجود دارد، اما چه‌طور این ویژگی‌ها را بهبود می‌دهیم و برخوردهای شخصی‌مان را آموزنده‌تر و موفقیت‌آمیزتر می‌کنیم؟

برای بعضی‌ها، تفسیر درست آدم‌ها موهبتی است که همیشه آن را داشته‌اند. برای سایرین، این امر چیزی است که نیازمند میزان مناسبی از تعدیل و تنظیم است. چندین فاکتور در برداشت ما از دیگران نقش دارد، و دانستن دلیل برداشت‌های تحریف‌ شده‌ی ما، بدون تردید به دقیق‌تر شدن آنها در آینده کمک خواهدکرد.

هوش هیجانی چیزی است که در تمام مدت بزرگ شدن‌مان یاد می‌گیریم که تقویت‌اش کنیم‌ یا جلوی پیشرفت‌اش را بگیریم. اگر در بچگی به شما می‌گفتند که گریه نکنید یا به شما یاد داده‌اند که احساسات خودتان را با پاسخ‌هایی مثل “خوبم” پنهان کنید، احتمالا در مقایسه با کسانی که راجع به احساسات‌شان صحبت کرده‌اند، کم‌تر مستعد پذیرفتن حالات عاطفی دیگران هستید.

دیوید کارسو، دارای مدرک دکتری، روانشناس در دانشگاه ییل، و یکی از نویسندگان تست هوش هیجانی مِیر، سالووی و کارسو می‌گوید این‌که به شما یاد بدهند همه‌ی چیزهایی که ما را انسان می‌سازد پنهان کنید، می‌تواند در زمان بزرگسالی، اثراتی فاجعه‌بار روی زندگی‌تان بگذارد.

چیزهایی که ما فعالیت‌های روزمره می‌دانیم می‌توانند روی توانایی ما برای شناخت درست آدم‌ها تاثیر بگذارد. یک مطالعه‌ی جدید که در ژورنال “کامپیوتر این هیومن بیهیویر” توضیح می‌دهد که وقتی رسانه‌های دارای صفحه‌ی نمایش و ابزار ارتباطی را از زندگی‌مان حذف می‌کنیم و آنها را با ارتباطات فیزیکی و شخصی جایگزین می‌کنیم، چه اتفاقی رخ می‌دهد:

“در حالی که رسانه‌های دیجیتال برای بسیاری از ما شیوه‌های ارتباط و یادگیری را فراهم می‌کنند، مطالعه‌ی ما نشان می‌دهد که مهارت‌ها در شناختن عواطف آدم‌ها ممکن است تضعیف شود زمانی که تعاملات رو در رو، جای خود را به ارتباطات از طریق ابزار و فناوری می‌دهند. ما پی بردیم کسانی که از صفحات نمایش دور هستند، و فرصت‌های زیادی برای تعاملات میان‌فردی دارند، به میزان قابل توجهی در شناختن نشانه‌های عاطفی که در صورت آدم‌ها وجود دارد، پیشرفت داشتند.

در ادامه به روش هایی برای افزایش هوش هیجانی اشاره شده است:

۱. ذهنی روشن داشته باشید.
بکوشید به هر تعامل فردی به عینی‌ترین شکل ممکن نزدیک شوید. اغلب اوقات، ما دیدگاه‌های شخصی و تعصبات خودمان را وارد برداشتی که از دیگران داریم می‌کنیم، و این روی قضاوت‌های ما سایه می‌افکند.

بلانکا کوب مشاور زبان بدن و بنیانگذار وب‌گاه تروث بلیزر، می‌گوید:

“احساسات خودتان و تجربیات سابق شما با آدم‌های دیگر می‌تواند برداشت‌های شما را تغییر دهد، و این ممکن است باعث شود که موقعیت را اشتباه تعبیر کنید.”

به جای توجه به لباس آدم‌ها، یا تصور این‌که ظاهر ژولیده‌ی آنها ارتباطی با نیک‌منشی یا بدخواهی آنها دارد، یک لوح سفید باشید و به رفتارها و کلمات مخاطب‌تان توجه کنید.

۲. زبان بدن نقش موثری در ارتباطات دارد.
اگر شرایط روحی بدی دارید، بر خلاف آن‌چه فکر می‌کنید، احتمالا در مخفی کردن آن ماهر نیستید. اگر بدانید که دنبال چه می‌شد، زبان بدن ما همیشه ما را لو می‌دهد.

ما از طریق زبان بدن عواطف منفی و مثبتی را نشان می‌دهیم. تغییرات تقریبا غیرقابل مشاهده‌ای رخ می‌دهد- و ما از بیش‌تر آنها حتی خبر نداریم. دست به سینه ایستادن، جهت قرار گرفتن پای‌تان زمان صحبت با آدم‌ها، چشم در چشم شدن، لبخند زدن و حالات مختلف دیگری از زبان بدن می‌تواند به مخاطب شما از احساس‌تان بگوید.

۳. از پیش‌داوری اجتناب کنید.
بعد از این‌که ایده‌ای درباره‌ی شخصی در سرمان شکل گرفت، احتمالا همیشه او را از پشت همان لنز نگاه می‌کنیم. برای مثال اگر به کسی برچسب “حیله‌گر بودن” بزنیم، به رفتارهایی دقت خواهیم کرد که این برداشت اولیه را تایید کنند و به رفتارهایی که ارتباطی با برداشت اولیه ندارند، توجه نخواهیم کرد.

درست است که برداشت‌های اولیه‌ی ما درباره‌ی آدم‌ها معمولا درست هستند، اما هرگز مبرا از خطا و اشتباه نیستند. یادتان باشد، فرضیات اولیه‌ی خود را بر اساس تعاملی مستمر دوباره مورد ارزیابی قرار بدهید، و متعاقبا آنها را تغییر بدهید.

۴. گذشته را در گذشته رها کنید.
حافظه‌‌ای بی‌نظیر، موهبتی است که به ما به عنوان انسان عطا شده‌است. متاسفانه، این یعنی ما چیزهایی را درباره‌ی گذشته به یاد می‌آوریم که نباید هیچ تاثیری روی زمان حال ما داشته باشد.

مثلا فرض کنید شما یک تجربه‌ی ناخوشایند از سوی یکی از نمایندگان پشتیبانی آی‌تی داشته‌اید، ممکن است به طور غیرمنصفانه تصور کنید که شخص بعدی هم کمکی به شما نخواهد کرد. یا، اگر اخیرا کسی را دیده باشید که همنام شخص مورد تنفر شما است، احتمالا رفتارتان کمی با او متفاوت خواهد بود.

به جای این‌که خاطرات منفی را در باقی زندگی‌تان به همراه داشته باشید، هر تعامل را به عنوان تجربه‌ای جدید ببینید. به این ترتیب زندگی بسیار مطلوب‌تر خواهد بود و خطوط ارتباطی به وسیله‌ی اطلاعات نامربوط مسدود نخواهند شد.

داشتن درک روشن‌تر از همنوعان‌مان، روابطی عمیق‌تر و صادقانه‌تر ایجاد می‌کند. واضح است که بهبود هوش هیجانی برای سلامت ما مفید است.

مطالعات متعددی درباره‌ی رابطه‌ی بین هوش هیجانی و سلامت کلی صورت گرفته‌است و نتایج شگفت‌‌انگیز بوده‌است. یکی از این مطالعات که توسط دکتر روون بار انجام شده‌است، می‌گوید: “نتایج به‌دست آمده توسط این مطالعات نشان می‌دهد که هوش هیجانی اثر قابل توجهی روی سلامتی و همین‌طور توانایی کنار آمدن با و احتمالا پشت سر گذاشتتن اختلالات پزشکی تهدیدکننده دارد.”

همچنین، یک تحلیل عظیم که توسط شات، ملوف، توراستینسون، بولار و روک، صورت گرفت نشان داد که هوش هیجانی با سلامتی بیش‌تر، مرتبط است.

شناخت بهتر خودمان کمک می‌کند که درک بهتری از دیگران داشته باشیم؛ و این شناخت بر روح و جسم ما تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

منبع: د اسپیریت ساینس
مجله خلاقیت،

5 1000
ارسال شده در 6 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • برای رفع بوی بد دهان از این خمیر دندان گیاهی استفاده کنید
  • تازه ترین راههای جالب و شنیدنی برای کنترل وزن
  • برطرف کردن تداخل دارویی،چگونه؟
  • پا گذاشتن به دوران پیری
  • خرما برای چه بیماریهایی مفید است
  • بخور دادن چه فوایدی برای پوست دارد
  • عطش تابستان را با این اسموتی لاغر کننده برطرف کنید
  • رقابت با پیشرفته ترین آزمایشگاه های میکروب شناسی
  • محبوبترین ها

  • جراحی لیفت ابرو دکتر نداف کرمانی
  • كلينيك تخصصى دندانپزشکی سعادت آباد
  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • علائم بارداری در روزهای نخست
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟
  • تی آر ایکس TRX ورزش برای تمام فصول
  • رفع افتادگی پلک به روش پلاسماجت دکتر خیرخواه
  • رپورتاژ

  • پروتز و طراحی لبخند تخصصی دکتر شعبان پور
  • لاغری و زیباسازی اندام دکتر شاهین بهجو
  • کلینیک چشم پزشکی ساج
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • دندانپزشکی زیبایی شمال تهران با مدیریت دکتر فلاح
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام (NEW) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی