894660_373

رفع آرتروز زانوبا چه روش هایی امکانپذیر خواهد بود این عارضه چگونه در زانوها ایجاد می شود برای کاهش عوارض ارتروز زانو از چه توصیه هایی باید پیروی کنیم

 آرتروز زانو یا OA یک بیماری از بین برنده‌ی مفاصل زانو است که در اثر آن مفاصل از بین رفته و استخوان‌ها به یکدیگر ساییده می‌شوند. نتیجه‌ی این‌ها یک التهاب دردناک در زانوهاست.

بروکلی بخورید

به سبزیجات به‌عنوان غذایی لاغر کننده نگاه کنید که مفاصل شما را تقویت می‌کنند. سولفورافان ماده‌ای است که در سبزیجات دیگر مانند کلم و گل‌کلم نیز وجود دارد و میزان آنزیم‌هایی خاص که باعث از بین رفتن غضروف‌ها می‌شوند را کاهش می‌دهد. سولفورافان در بروکلی یخ‌زده دیگر وجود ندارد پس بهتر است از تازه‌ی آن استفاده کنید.

شیر بنوشید

کلسیم موجود در شیر تنها استخوان‌های شما را قوی نمی‌کند بلکه به کند شدن پیشرفت آرتروز در استخوان زنان کمک می‌کند. هرچه زنان شیر بیشتری استفاده کنند تأثیر آن بیشتر است. جایگزین کردن دیگر محصولات لبنی شاید این تأثیر را نداشته باشد: ماست تأثیری بر پوکی استخوان ندارد و پنیر به دلیل چربی اشباع‌شده‌ی زیاد تنها اوضاع را بدتر می‌کند.

پاشنه‌ی کوتاه بپوشید

حتماً می‌دانید با پوشیدن پاشنه‌های بلند شما فشار بیشتری به پاهای خود وارد می‌کنید. اما آیا باخبرید که این پاشنه‌ها می‌توانند باعث آرتروز زانو هم شوند؟ با پوشیدن پاشنه‌های 10 سانتی‌متری میزان فشار وارد بر مفاصل زانو 90 درصد بیشتر از پاشنه‌های 1 سانتی‌متری است. اگر فکر می‌کنید به سراغ پاشنه‌های پهن‌تر بروید زیاد عجله نکنید. شاید پاشنه‌ی پهن‌تر کمک کند به زانو آسیبی وارد نشود اما می‌تواند احتمال چرخش زانو را بالا ببرد. برای سالم بودن بهتر است کفش‌هایی بپوشید که پاشنه‌ی آن کمتر از 5 سانتی‌متر است.

ورزش کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای حفاظت از زانوها این است که مطمئن شوید پاها به شکل صحیحی قرارگرفته‌اند.زمانی که نشسته‌اید دو پا را صاف روی زمین بگذارید. به‌آرامی یک پا را جلوی خود صاف‌کرده و برای 10 ثانیه نگه‌دارید. سپس آن را آرام پایین بیاورید. این کار را برای هر پا ده بار تکرار کنید.

لبه‌ی میز بنشینید. پاها آویزان بوده و از مچ روی‌هم قرار داشته باشند. در همین حالت هر دو پا را جلوی خود بالابرده و صاف کنید.  پایی که بالا است را به سمت پایین فشار دهید و برعکس، با این کار یک فشار ایجاد کنید. برای ده ثانیه این حالت را حفظ کنید. سپس جای پاها را عوض کرده و این کار را برای چهار بار تکرار کنید.

وب سایت 5040:

ارسال شده در 7 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • افراد سالخورده در معرض نارسایی قلبی
  • درکبد علیرغم مقاومت به انسولین تری گلیسرید تولید می شود
  • لاغری به کمک لثه و دندان ها می آید!!!
  • تاثیر طب سنتی چینی بر درمان سرطان سینه
  • خطرات ناشی از تغییر رنگ مایع منی
  • آموزش مبحث بافت همبند
  • با لیمو و تخم مرغ جوشهای سرسیاه را از بین ببرید
  • تاثیر پذیری روابط عاشقانه از ژن های بدن
  • یادگیری اصول بهداشت دهان و دندان در کودکان
  • نیاز به خوابیدن در انواع سنین
  • باسن و ران های خوش فرم را با این حرکات ورزشی تجربه کنید
  • عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان را بشناسید
  • کاهش وزن و رژیم های غذایی کم کربوهیدرات
  • تنش های روانی در اطفال با آزار کلامی
  • در 14 روز 4.5 کیلو لاغر شوید
  • محبوبترین ها

  • غذاهای ترش کننده معده کدامند؟
  • 5 کلید تغذیه ای که احتمالا در باره آنها اطلاع زیادی ندارید
  • آیا کمبودهای تغذیه ای در بیماران چاق شکل جدیدی از سوء تغذیه است؟
  • یک دنیا خاصیت درمانی برای فالوده سیب
  • آیا امگا 3 در گیاهان هم وجود دارد؟
  • راهکارهای درمانی سالم برای کبد چرب
  • ارتباط برندهای غذایی با پرخوری
  • عدم موفقیت افراد در رژیم گرفتن
  • 3 روش برای کاهش مصرف شکر
  • غذاهایی که باهم خوردنشان برای بدن مفید است
  • انواع شیرهای مختلف و ویژگی های هرکدام
  • بادام زمینی و منفعتهای آن در مراقبت از قلب
  • همه چیز درمورد ویتامین B6
  • رسیدن به تناسب اندام در فصول سرد سال
  • املاح و ویتامین های نهفته در انجیر
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است