352
با استفاده دائم از امگا 3 می توانید بدنتان را در برابر امراض قلبی ایمن کنید برای دریافت امگا 3 می توانید از خوراکی های حاوی این روغن کمک بگیرید با برخی از آن ها در ادامه مطلب آشنا شوید

بررسی های جدید نشان می دهد مصرف منظم ماهی و سایر مواد خوراکی سرشار از اسیدهای چرب اُمگا-۳ موجب کاهش ریسک بروز بیماری های قلبی مرگبار می شود.

دکتر داریوش مظفریان سرپرست تیم تحقیق و رئیس دانشکده علوم تغذیه دانشگاه تافتس در بوستون، می گوید: «نتایج ما از اهمیت مصرف ماهی و اُمگا-۳ به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم حمایت می کند.»

ماهی منبع غذایی اصلی اسیدهای چرب اُمگا-۳ است. ماهی های چرب نظیر سالمون، ماهی آزاد، ماهی کولی، ساردین و شاه ماهی، از غنی ترین مواد خوراکی امگا-۳ محسوب می شوند.

گردو، روغن کتان، روغن کانولا و برخی دانه های دیگر، و گردو هم حاوی اُمگا-۳ گیاهی موسوم به آلفا-لینولنیک اسید هستند.

در این مطالعه، محققان ۱۹ مطالعه از ۱۶ کشور را که در مجموع شامل حدود ۴۶ هزار نفر بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. از بین این تعداد افراد، در حدود ۸۰۰۰ نفر دچار اولین حمله قلبی شده بودند که در ۲۷۸۱ نفر منجر به مرگ شده بود.

بعد از محاسبه میزان اُمگا-۳ مصرفی روزانه هریک از شرکت کنندگان، آنها دریافتند افرادی که هر دو نوع اُمگا-۳ گیاهی و دریایی را مصرف کرده بودند، ۱۰ درصد کمتر در معرض ریسک تجربه حمله قلبی مرگبار بودند.

در بررسی این مطالعات قبلی مشخص شد که اُمگا-۳ با منشاء گیاهی و غذاهای دریایی با کاهش ریسک حملات قلبی غیرکشنده مرتبط نشده بود. اما در این مطالعات مشخص شد که مصرف این ماده مغذی با کاهش تقربی ۱۰ درصدی حملات قلبی کشنده مرتبط است.

به گفته این محققان، نتایج جدید نشان می دهد که مصرف اُمگا-۳ تاثیر قابل توجهی بر کاهش بیماری های قلبی دارد. از آنجائیکه بدن نمی تواند خود این ماده را بسازد باید از طریق مصرف مواد خوراکی حاوی اُمگا-۳ این ماده مغذی به بدن برسد. به محض مصرف، هورمونی در بدن ایجاد می شود که به تنظیم لختگی خون، انقباض و آرام شدگی عروق خونی، و التهاب کمک می کند. این هورمون ها موجب نظم در ضربان قلب می شوند، در نهایت ریسک بروز حمله قلبی مرگبار کاهش می یابد.

مهر

ارسال شده در 9 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع داروها

پیشنهاد سردبیر

  • تخمین اندازه عشق همسر با این روش ها
  • مادر شدن و این عوارض
  • برطرف کردن نیازهای خردسالان
  • 5 علامتی که نشان دهنده استرس پوست است
  • افراد چاق مبتلا به سرطان کلیه بیشتر عمر می کنند
  • عارضه های قلبی و عروقی با سر و صدای زیاد
  • تناسب اندام و لاغری با این مواد غذایی
  • عکس هایی از گیاه چغندر و خواص این گیاه
  • نیاز به تغییر برای رسیدن به احساسات مثبت
  • تجربه لاغری در پاییز با کمک سیب
  • به شیوه ایتالیایی ها یک ناهار ساده درست کنید
  • تلویزیون دیدن در جوانی و آسیب های آن در بزرگسالی
  • چگونه دیابت نوع 1 با CLBS03 درمان می شود
  • درمان عارضه چشمی وابسته به سن با رژیم غذایی مدیترانه ای
  • منفی باف ها و کمک به آن ها
  • محبوبترین ها

  • برطرف کردن مشکلات روحی مربوط به امتحانات
  • تحقیر مدام همسر و پیامدهای ناگوار آن
  • در مواقع استرس زا چگونه رفتار کنیم؟
  • طرز کنار گذاشتن سیگار؟ شیوه ها و تکنیکهای ترک سیگار
  • روابط با همسالان و کودکان مبتلا به اختلال سلوک
  • آیا زنان بیشتر از مردان اضطراب دارند؟
  • شیوه عجیب برای پیدا کردن همسر آینده تان !
  • دروغگویی سبب زیاد شدن خلاقیت آدمها می شود
  • تضعیف روحیه با شکست عشقی
  • با دمدمی‌مزاج ها اینگونه باشید
  • نکاتی که باید درهنگام دیدار دختر متولد فروردین مراعات کنید
  • با هیجانات خود چگونه رفتار کنیم؟
  • از تفکر ارزشی و تفکر گزینشی چه می دانید؟
  • عوامل تشکیل دهنده جامعه -1
  • خشم و خشونت در این فصل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است