میان وعده سرشار از پتاسیم مواد پتاسیم دار منفعت های پتاسیم فواید پتاسیم تغذیه و پتاسیم

بیشتر ورزشکارها با یک قلپ آب بعد از ورزش می توانند به حالت عادی بازگردند، اما ورزشکاران استقامتی – هر کسی که زیاد ورزش کند و خیلی عرق بریزد – باید برای دوباره بدست آوردن مواد معدنی که به واسطه عرق ریختن از دست داده اند بیشتر تلاش کنند. نوشیدنی های ورزشی و بار های انرژی معمولا حاوی الکترولیت هستند، اما همانطور که می دانید این موارد معمولا مقدار زیادی کالری و قند اضافی نیز به همراه خود دارند.

اگر به دنبال یک میان وعده سرشار از پتاسیم و قابل حمل هستید، میوه های تازه یا خشک شده ای مانند پرتقال،
ملون، کشمش، یا زردآلو بردارید. در طول یک ساعت تمرین سخت، ممکن است 200 تا 600 میلی گرم پتاسیم از دست بدهید، که از عملکرد سلول ها و قلب پشتیبانی می کند، فشار خون را تنظیم می کند، از سنگ کلیه و از دست رفتن استخوان ها پیشگیری می کند، و نقشی مهم در انقباض عضلات ایفا می کند. برای تامین پتاسیم می توانید یک موز متوسط یا بزرگ استفاده کنید ( 450 تا 600 میلی گرم پتاسیم ). دیگر غذاهای کامل سرشار از پتاسیم عبارتند از سیب زمینی شیرین، سیب زمینی سفید، نخود فرنگی، لوبیا، و سبزیجات سبز برگ از جمله اسفناج و کلم.

کتاب دکتر کرمانی

ارسال شده در 10 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • میزان کالری خرما
  • برای حفظ سلامتی در این ساعات غذا بخورید
  • آموزش درست کردن شامپوی خشک برای انواع موها
  • هشدار!بیماری‌های غیر واگیر را جدی بگیرید
  • کیک خیس در عرض 7 دقیقه
  • چگونه پوست خود را روشن کنیم؟
  • کیک نمک دار در تابه تفلون
  • اهمیت برخورد خانواده در مقابل بلوغ دختران
  • کیک ماگما
  • عکس هایی از وسیله فونوکاردیوگراف
  • جوشکارها مراقب پارکینسون باشند
  • علائم مختلف مشکلات هورمونی در مردان
  • هرآنچه باید درمورد نوشیدنی های انرژی زا بدانید
  • برنامه ای برای بهبود افسردگی
  • نکات مهم کتاب رموز اعتماد و اتکاء به نفس
  • محبوبترین ها

  • قبل از تربیت فرزندان، خواندن این کتاب لازم است
  • مروری بر کتاب “5 زبان عشق در تربیت کودکان “
  • 40 نکته مفید روابط زناشویی در کتاب كلیدهای طلایی در ازدواج موفق
  • کتابی درباره اصول ده گانه فرزندپروری
  • با تغذیه سالم کارکرد مغز را بهبود دهید
  • پیشگیری شیمیایی از سرطان – روش‌هایی در داروشناسی و سم‌شناسی
  • معرفی کتاب: بازسازی روابط از هم گسیخته شده
  • کتابی در مورد چگونگی شکوفا کردن استعداد بچه ها
  • خوردنیهای جوان کننده در کتاب “20پوند جوانتر”
  • احتمال بوجود آمدن فشار خون بالا با چاقی شکمی افزایش می یابد
  • منفعتهای مخفی کتاب خواندن
  • زندگی برتر و مهارتهایش
  • توصیه های لازم درباره حواس پرتی درکتاب حواس پرتی
  • دروغگویی مردان و گریه زنان
  • شیوه برخورد با همکاران در کتاب ارتباط موثر به زبان آدمیزاد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است