potasium

بیشتر ورزشکارها با یک قلپ آب بعد از ورزش می توانند به حالت عادی بازگردند، اما ورزشکاران استقامتی – هر کسی که زیاد ورزش کند و خیلی عرق بریزد – باید برای دوباره بدست آوردن مواد معدنی که به واسطه عرق ریختن از دست داده اند بیشتر تلاش کنند. نوشیدنی های ورزشی و بار های انرژی معمولا حاوی الکترولیت هستند، اما همانطور که می دانید این موارد معمولا مقدار زیادی کالری و قند اضافی نیز به همراه خود دارند.

اگر به دنبال یک میان وعده سرشار از پتاسیم و قابل حمل هستید، میوه های تازه یا خشک شده ای مانند پرتقال،
ملون، کشمش، یا زردآلو بردارید. در طول یک ساعت تمرین سخت، ممکن است 200 تا 600 میلی گرم پتاسیم از دست بدهید، که از عملکرد سلول ها و قلب پشتیبانی می کند، فشار خون را تنظیم می کند، از سنگ کلیه و از دست رفتن استخوان ها پیشگیری می کند، و نقشی مهم در انقباض عضلات ایفا می کند. برای تامین پتاسیم می توانید یک موز متوسط یا بزرگ استفاده کنید ( 450 تا 600 میلی گرم پتاسیم ). دیگر غذاهای کامل سرشار از پتاسیم عبارتند از سیب زمینی شیرین، سیب زمینی سفید، نخود فرنگی، لوبیا، و سبزیجات سبز برگ از جمله اسفناج و کلم.

کتاب دکتر کرمانی

ارسال شده در 10 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • از دندان های شیری محافظت کنید
  • عمر کمتر با استرس بیشتر در مردان
  • رفع شوره سر با این روش های موثر
  • هفت افسانه راجع به گیاهان تراریخته
  • توصیه دکتر میرزایی :زخمهای سر و گردن را جدی بگیرید
  • پدید آمدن نگرشها
  • گرمای هوا و دیابت
  • اگر به تنهایی چند کار را با هم انجام می دهید بخوانید
  • آب بدن به چه دلیلی از بین می رود؟
  • اگر همسر افسرده دارید بخوانید
  • مصرف داروهای ایرانی
  • متغیر وابسته در روانشناسی
  • لیموترش، پاک کننده ی جادوئی
  • داروهای سنتی برای از بین بردن چربی کبد
  • کیک نمک دار در تابه تفلون
  • محبوبترین ها

  • آموزش تهیه تارت با بادام
  • کیک ترد کنجدی
  • خمیر پیتزا را در خانه آماده کنید
  • سوپ سیب زمینی و زنجبیل تازه به روش ترکیه
  • شیرینی مادر به سبک ترکیه
  • دلمه برگ مو با سیب زمینی
  • بزلمه سیب زمینی
  • پیتزای سرخ شده ترکیه
  • توپ هویج و بیسکویت
  • شیوه درست کردن بستنی چوبی کم کالری
  • شکم پاره سیب زمینی و بلغور
  • 6 اشتباه هنگام درست کردن بلغور جو
  • 3 نوشیدنی انرژی زا
  • ساندویچ بستنی با تراشه های شکلاتی
  • آموزش تهیه سوپ با طعم جو و قارچ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است