lose weight

به طور معمول دو سوم اضافه وزن در ناحیه شکم و پهلو جمع می شود، به هنگام کاهش وزن بدون شک افراد می توانند بیشترین تغییر را در ناحیه شکم و پهلو شاهد باشند اما گاهی اوقات ، برخی از عدم تغییر سایز گلایه می کنند باید بین داشتن وزن ایده آل و تناسب اندام تفاوت قائل شویم .

وزن ایده آل شرط لازم برای تناسب اندام هست اما نه کافی .انجام حرکات ورزشی در اینجا(ورزش های شکمی) می تواند مکمل بسیار خوبی برای برنامه غذایی باشد. به هنگام کاهش وزن بدن نه تنها از ذخائر چربی بلکه ا زمنابع ماهیچه ای نیز استفاده می کند. این استفاده از منابع ماهیچه ای در افرادی که همراه کاهش وزن ورزش نمی کنند بسیار بیشتر از افرادی است که حداقل روزی نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه را به انجام فعالیت های ورزشی اختصاص می دهند بنابراین احتمال شل شدن بدن بدن افرادی که ورزش نمی کنند ، بسیار بالاخوهد بود.
پس اولین توصیه ما این است که به همراه کاهش وزن حتما ورزش کنید.
البته یکی از مهم ترین شروط انجام ورزش های شکمی داشتن اضافه وزن زیر ده کیلو است(برای خانم ها)
به افرادی که بالای این میزان اضافه وزن دارند توصیه می شود روزی سه بار به مدت هفت دقیقه شکم خود را به داخل فرو برند(عضلات شکم را منقبض کنند)
اما بسیاری از خانم ها به دلیل دوران بارداری دچار افتادگی پوست شکم می شوند. جداره ای از جنس فیبر در ناحیه شکم وجود دارد که وظیفه آن نگه داشتن امعاء و احشا در داخل شکم است،این جداره در برخی از افراد بسیار مستحکم و در برخی دیگر بسیار سست است به طوریکه برخی افراد با اولین زایمان دچار افتادگی شکم می شوند و برخی دیگر با وجود 2 ال 3 بار زایمان هیچ تغییری در پوست شکم آنها ایجاد نمی شود .
بنا براین افرادی که سابقه زایمان داشته اند نمی توانند انتظار اندامی به مانند اندام قبل از بارداری شان، حتی با وجود کاهش وزن داشته باشند

دکتر کرمانی

ارسال شده در 10 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • راهکارهای مفید برای دوش پس از ورزش
  • همه عوامل ایجاد کننده ه اضطراب در سن کم
  • اختلالات سر و بینی در بیماری دیابت
  • آرایش زیاد نکنید
  • اطلاعاتی در رابطه با روانشناسی عامیانه
  • امراض در دوران سالخوردگی
  • عوامل سبزرنگ بودن مدفوع نوزادان
  • اگر فرزندی شاد میخواهید به این نکات توجه کنید
  • اصلی ترین عاملین پیدایش استرس در سنین پایین
  • تعریف محرک و پاسخ در روانشناسی
  • از چه زمانی به کودک غذای کمکی بدهیم؟
  • عادات غذایی منجر به کم خون شدن
  • نان سنتی و این موارد مهم
  • تلفن همراه والدین، سوهان روح کودک!
  • دکتر علی‌اکبر بهرمان و کتاب جدیدش
  • محبوبترین ها

  • تشکیل خانواده و زندگی موفق
  • اطلاعات زیاد درباره افسردگی را در کتاب درمان اضطراب و افسردگی بخوانید
  • با تغذیه سالم کارکرد مغز را بهبود دهید
  • کتابی تحت عنوان جوان و همسرگزینی
  • کتابی تحت عنوان از رژیم غذایی لاغری کاری ساخته نیست!
  • 40 نکته مفید روابط زناشویی در کتاب كلیدهای طلایی در ازدواج موفق
  • احتمال بوجود آمدن فشار خون بالا با چاقی شکمی افزایش می یابد
  • خوردنیهای جوان کننده در کتاب “20پوند جوانتر”
  • همه چیز درباره سرچشمه شادابی
  • شیوه برخورد با همکاران در کتاب ارتباط موثر به زبان آدمیزاد
  • معرفی یکی از پرطرفدارترین کتاب‌های آمریکا در زمینه سلامت
  • آموزه هایی ازکتاب کنترل خشم در خانواده
  • زندگی برتر و مهارتهایش
  • فرد منزوی نباشید
  • ۲۵ جواب برای این پرسش؛چرا کتاب نمی خوانیم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است