ramadan

تا جای ممکن از غذاهای تازه و سالم خانگی استفاده کنید. مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها را تا جای ممکن کاهش دهید.

کربوهیدرات ها: غلات سبوس داری که انرژی پایدار دارند و به صورت ناگهانی قند خون را بالا نمی برند استفاده کنید. کربوهیدرات ها را بیشتر برای وعده افطار استفاده کنید تا سطح گلوکز پایین خونتان افزایش پیدا کند.

ماهی، مرغ، گوشت بدون چربی، شیر سویا، شیر بادام، لبنیات تخمیر شده مانند ماست و پنیر ( شیر کامل ممکن است هضمش سخت باشد و باعث نفخ شود ) منابع غنی آمینو اسید ها، کلسیم، منیزیم و پتاسیم هستند که می توانند بافت عضلانی را بازسازی کنند و همچنین از گرفتگی عضلات و خستگی نیز پیشگیری نمایند.

میوه های تازه و سبزیجات به بازگرداندن تعادل آب و نمک بدن کمک می کنند. مواردی مانند انجیر و آلو بخارا مخصوصا به جلوگیری و تسکین یبوست کمک می کنند

دکتر کرمانی

ارسال شده در 10 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • داشتن کدامیک سخت تر است؟ پسر یا دختر
  • آیا با خوردن زینک سرطان نمی گیریم؟
  • روش جالب و تاثیرگذار بر بوی پد پا
  • آموزش سویا برنج قهوه ای
  • کاسه سر قلبی شکل این جنین
  • توجيه بيمار براي دريافت داروي مورد نياز از سوي مسوولان مراكز الزامي است
  • علاقه به ازدواج دیرهنگام در جوانان
  • حس شادی در بیماران افسرده با این کارها
  • به محیط زیست بیشتر اهمیت دهید
  • زمان دلبستگی مادر و کودک
  • سوال و جوابهایی درمورد کاندوم
  • 152 سانتی بارش برف در مازندارن
  • فراگیری ابراز احساسات
  • در فریزر نگهداری نکنید این غذاها را
  • خانم های باردار و اختلالات کلیوی
  • محبوبترین ها

  • دیابت در فرزند با تغذیه نادرست مادر در بارداری
  • بیماری قلبی در دوران جنینی
  • تاثیرات مختلف امواج موبایل بر از دست دادن جنین
  • تحولات جالب پس بارداری
  • درمورد دیابت بارداری
  • ضروری بودن مصرف مکمل های ید دار در دوران بارداری
  • تعویق بارداری با ریسک بیماری قلبی
  • مهیا شدن شرایط زایمان سزارین
  • کاهش ریسک ام اس در کودک با دریافت ویتامین D کافی در بارداری
  • خانم های باردار سن بالا و این عارضه
  • زنان زیبای باردار این ترفندها را استفاده می کنند
  • مشکلات خواب در زنان حامله
  • پایان حاملگی با این علائم
  • ابتلای فرزند به دیابت با خورد و خوراک مادر در بارداری
  • نگرانی به خاطر بچه دارشدن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است