توقف حرکات ورزشی تمرینات ورزشی تحرک و فعالیت های ورزشی بیماری های قلبی- تنفسی بافت ها و اندام های داخلی بدن انجام فعالیت های بدنی

افراد ورزشکار بهتر است در حین ورزش مراقب عوارض مختلف قلبی باشند و اجازه ندهند بدنشان در معرض مشکلات و اختلالات قلبی ناشی از ورزش قرار بگیرد

محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه  گفت: بیشتر خوراکی های مصرف روزانه ما حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ها ، املاح و غیره است که با رعایت نحوه خوردن آنها در طول زندگی از جوانی طولانی تری بهره مند می شویم.
این متخصص تغذیه گفت: ویتامین D یکی از مقادیری است که در عدس، لبنیات، تخم مرغ ، ماهی ، گوشت یافت شده و از پیری زودرس به خصوص در بانوان جلوگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه بانوان در معرض کمبود کلسیم هستند یادآور شد: خوراکی های حاوی مقادیر زیادی کلسیم مانند لبنیات و گوشت که منبع اصلی این ماده است روزانه و هفتگی مصرف شود.
عزیزی در ادامه بیان داشت: پروبیونیک های موجود در لبنیات مانند ماست، دوغ ، پنیر و مشتقات آن می توانند از بروز پیری زودرس به خصوص در بانوان پیشگیری کند.
این متخصص تغذیه در ادامه اظهار داشت: اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی، روغن کلزا،و همچنین مغز گردو و روغن کنجد نیز می تواند به مدت طولانی فرد را جوان و شاداب نگه دارد.
وی تاکید کرد: فیبر موجود در سبزیجات و میوه ها برای جلوگیری از یبوست به دلیل کم تحرکی در سالخوردگان بسیار مناسب است.
عزیزی بیان کرد: املاح معدنی مانند منیزیم که کمک کننده به تنظیم قند و فشارخون هستند نیز از آن دسته خوراکی هایی است که در افزایش طول جوانی به اشخاص کمک می کند.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارسال شده در 10 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • سالاد گل کلم و سرکه سیب
  • چرا باید شوید بخوریم
  • معالجه امراض به کمک هموپتی
  • تمرین هایی ساده اما کلیدی برای از بین بردن قوز
  • چشم های خود را سالم نگه دارید
  • نارنگی را از قلم نیندازید
  • آیا فرد حسودی هستید؟با این تست مشخص می شود
  • روشهای سیستم تمرینی مختصر و پر فشار (Gordo n LaVelle’s)
  • جادوگر رهائی، خود قاتل شد!
  • موثر ترین راه برای سفید کردن طبیعی دندان ها
  • علت ها و درمان درد ستون فقرات در حاملگی
  • آپارتمان نشینی و خرید گربه
  • توصیه بیشتر برای مصرف گلابی
  • سردرد میگرنی دارید؟پس آلوئه ورا مصرف کنید
  • اهمیت خوب گذراندن آخر هفته
  • محبوبترین ها

  • راه هایی برای باز کردن ذهن کودکان
  • درخواست شما از زندگی
  • اجتناب از مدرسه رفتن یا مدرسه هراسی
  • بهبود عملکرد قلب با زندگی هدفمند
  • یادگیری هنرهای لازم برای شاد بودن
  • تعامل با بیماران سرطانی
  • آرامش می خواهید؛ پس بخوانید
  • درون گرایی و شناخت انواع مختلف آن
  • راهنمایی های مشاورین خانواده برای ازدواج
  • چرا برخی افراد به فیلم های ترسناک علاقه مند هستند
  • تیرگی روابط تازه عروس و دامادها با این عوامل
  • با افراد بی ادب در فامیل چه کنیم
  • استفاده از روش های طبیعی برای احساس آرامش
  • اساسی ترین تفاوت ها میان زوجین
  • باورهای غلطی که به افسردگی می انجامد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است