منابع غذایی زینک منابع خوب زینک مکملها ی زینک مقدار زینک برای خانمها مقدار رینک برای مردان کمبود زینک زینک موجود در غذاهای حیوانی بهبود کمبود زینک

برای دریافت طبیعی زینک در برنامه غذایی خود، بسیار مهم است که غذاهای غنی از زینک را بشناسید. برای بهبود کمبود زینک ممکن است به مکملها ی زینک نیاز پیدا شود، اما در استفاده این مکمل ها باید احتیاط کنید.
بالاترین مقدار قابل تحمل برای زینک 40 میلی گرم برای مردان و زنان بالغ است. دریافت بیش از این مقدار، مگر تحت نظر پزشک، اصلا توصیه نمی شود.

زینک در غذاهای مختلفی پیدا می شود، خوردن غذاهای مختلف در برنامه غذایی تضمین می کند که بدن انواع مختلف مواد مغذی را دریافت کرده است.

غذاهایی با پایه حیوانی مانند گوشت_گاو، بوقلمون،مرغ و لبنیات از منابع خوب زینک هستند. زینک موجود در غذاهای حیوانی خیلی بهتر جذب می شود دلیلش نیز این است که سولفور حاوی امینو اسید است و همین باعث افزایش جذب زینک می شود.

منابع گیاهی زینک عبارتند از: #حبوبات، #آجیل ها، نخود فرنگی و بلغور جو دو سر. به صورت ایده آل، باید غذاهای حاوی زینک را در طول روز مصرف کنید تا به حد توصیه شده برسید.

دکترکرمانی

5 1000
ارسال شده در 10 تیر 1395 توسط با موضوع تغذیه | 760 بازدید
نخ دندان ارکید
تلگرام دکتر سلام
دکتر هومن عشقی

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما