901793_199
افراد کارآفرین چه اخلاقی دارند موفق ترین آن ها چگونه به این مرحله دست یافته است و کارآمدترین مدیران با رعایت چه اصول ها و شیوه هایی به این امر دست پیدا کرده اند

 شما رییس هستید. اما این به معنی فردی بدبودن نیست و نباید باشد، زیرا رییس‎های مخوف کارآمد نیستند. شما می‎توانید مدیری باشید که کارمندان‎تان دوستش دارند، به او احترام می‎گذارند و اعتماد دارند، کسی که کارها را به خوبی و درستی انجام می‎دهد.
ما از انجمن کارآفرینان جوان پرسیدیم که:«کدام کار است که تمامی مدیران کارآمد بسیار زیاد انجام می‎دهند؟» و این است چیزی که آنان گفتند:
1. لبخند بزنید
چند بار تاکنون شنیده‎اید که کسی بگوید: «او مدیر خوبی‎ست. همیشه بداخلاق است» هیچ وقت. مدیران خوب می‎دانند که نمی‎توانید الهام‎بخش باشید اگر رفتار بدی با دیگران داشته باشید. مدیران خوب مثبت‎اندیشی و جذبه معنوی را در هر کاری که انجام می‎دهند، تزریق می‎کنند.
2. بفروشید
اگرچه رویکرد آن کمی با چیزی که باید برای مشتری احتمالی باشد  متفاوت است، یک مدیر خوب همیشه در حال فروش ایده‎آل‎ها به کارکنان خود است. این امر الزامی‎ست که کارمندان به اصول تجارت باور داشته باشند تا خودنیز بتوانند آن را در خروجی اعمال خود بازتاب دهند.
3. بازخورد داشته باشید
بسیار اهمیت دارد که از روزمره‎گی خارج شوید و در مورد چیزی که در سطح بالا آموخته اید فکر کنید. بازگردید و بنگرید که فردا براثر یادگیری چه کاری را متفاوت انجام خواهید داد و این یادگیری چه بازخوردی بر عملکرد فردای‎تان خواهد داشت.
4. مکالمه غیر رسمی داشته باشید
 نباید هربار که صحبت می‎کنید حس رسمی بودن را القا کنید. مدیران کارآمد در انسانی عادی بودن موفقیت کسب کرده‎اند. آن‎ها ارتباطی احساسی با افراد برقرار می‎کنند و برای نزدیک‎ترکردن افراد به هم همدلی ایجاد می‎کنند. مردم به انسان‎ها پاسخ می‎دهند، و مدیران بزرگ می‎دانند که چگونه افکار مردم را بخوانند و قلب‎شان را حس کنند.
5. سوالات خوب بپرسید
بیاموزید که چگونه سوالات تفکربرانگیز و جالب بپرسید و وسعت دانش را افزایش دهید و الگوی شناخت خود را با پرسیدن سوالات بهتر تنظیم کنید. نه تنها به کلمات گوش دهید بلکه به احساسات پشت آن‎ها هم گوش بسپارید. تعمق کنید که منظور واقعی افراد چیست و بدانید که گاهی باید آن‎جا توقف کنیدبه جای این‎که خودتان چیزی به آن بیفزایید. تایید کنید، هضم کنید، بازخورد نشان دهید و سپس پاسخ دهید.
6. بر اساس بازخورد سازنده رفتار کنید
بهترین راه پیشرفت و ارتقا این است که بیاموزید چه چیزی را می‎توانید بهتر انجام دهید. به کارمندان خود فرصت ارائه بازخوردی صادقانه و سازنده در مورد مدیریت خودتان به روشی غیر حضوری و بدون نام بدهید. (بسیار دشوار است که در مورد مدیر انتقادکنی وقتی خودش در اتاق حضور دارد) و اگر آن‎ها موافق باشند آن‎ها را ثبت کنید.  سپس حالت دفاعی نداشته باشید و اظهارات آنان را بشنوید و برای ارتقای کار و خودتان قدم بردارید.
7. مطالعه کنید
مدیریت متفکرانه نوعی از مدیریت است که تلاش می‎کنم به آن برسم و بهترین راه برای مدیر متفکر بودن خواندن با ولع و حریصانه است. چه در حال خواندن آخرین کتاب بازاریابی باشم یا انواع وبلاگ‎ها، سعی می‎کنمحداقل هر روز یک چیز جدید یادبگیرم. فایده دیگر خواندن ومطالعه مستمر این است که از شما نویسنده بهتری می‎سازد. این امر مدیریت افکارتان را هم قدرت می‎بخشد.
8. الهام‎بخش باشید

مدیران کارآمد الهام‎بخش ما هستند تا وجه بهتری از خودمان ارائه دهیم. آن‎ها اهمیت و ارزش‎مان در سازمان را  با ما سهیم می‎شوند. وقتی که با چالش‎ها روبرو می‎شویم، توانایی‎های منحصربه‎فردمان را به ما یادآوری می‎شوند و از طریق این آگاهی تلاش می‎کنیم تا بهترین کاری را که می‎توانیم انجام دهیم.

9. متمرکز باشید
من برای نداشتن این مورد گناهکارم. به عنوان یک کارآفرین همه ما می‎خواهیم که به هدف درخشان بعدی برسیم. موقعیت‎های فراوانی در پیرامون ما پرسه می‎زنند اما مفیدترین کاری که می‎توانید انجام دهید این است که بگویید نه و بر چیزی که واقعا اهمیت دارد متمرکز شوید. چگونه این کار را انجام می‎دهید؟ اهداف و بینش خود را تعیین کنید و همیشه و هر روز آن‎ها را به خود یادآوری کنید.
10. خطرات بی‎تصمیمی رابشناسید
کارآمدترین مدیران درمی‎یابند که برای احاطه بر تمامی حقایق تصمیماتی که هر روز اتخاذ می‎کنند، وقت ندارند. در عوض، تنها باید اطلاعات کافی جمع‎آوری کنند تا تصمیم درستی بگیرند. برخی از آن تصمیمات اشتباه خواهند بود، اما بهتر است از اشتباهات درس بگیرید و دوباره تلاش کنید؛ به جای این‎که راکد و بی‎تصمیم باقی بمانید.
11. به طور مستمر با افراد مختلف ملاقات کنید
مدیران بزرگ همیشه تحت تاثیر بهترین رفتارهای افراد قرار می‎گیرند. مدیرانی که زمانی را بیرون از محیط خود می‎گذراننداین شانس را دارند که از افرادی با ارزش‎ها و باورهای مختلف درس بگیرند. این امر به آن‎ها امتیاز رقابتی نسبت به اطرافیانشان می‎بخشد وهمچنین توانایی فکرکردن از چشم‎اندازی متفاوت را نیز به آنها می‎دهد.
12. گوش کنید
کارآمدترین مدیران چالش‎هایی را که با آن‎ها روبرو می‎شوند و موقعیت‎هایی را که برای کارمندان‎شان فراهم است، درک می‎کنند. به منظور مدیریت کارآمدتر، باید به سخنان افراد تیم‎شان  صادقانه و با خوش‎رویی گوش کنند. هرچه بیش‎تر گوش کنند و سپس در عمل پاسخ مناسب بدهند، بیشتر می‎توانند اعتماد و وفاداری افراد تحت رهبری ومدیریت خود را کسب کنند.
وب سایت پنجره خلاقیت – ترجمه افسانه محمودی یزدانی: