56
سکوت و آرامش چه تاثیراتی روی افراد مختلف میگذارد با ساکت بودن و حضور در محلی بی سرو صدا چه تغییراتی در زندگی و روحیه ما ایجاد می شود

مهر سکوت یک هدف اصلی دارد و آن هم بیدار کردن هشیاری است. بهبود هشیاری، به معنای بودن در لحظه‌ی حاضر درتمام زمان‌ها و تجربه‌ کردن تمامی کارها با آگاهی کامل است.

اگر قهوه را در حال خواندن روزنامه بنوشید، در واقع قهوه نمی‌نوشید زیرا تمام مدت ذهن‌تان درگیر وظایفی است که در طول روز باید انجام بدهید. شما قهوه‌ می‌نوشید و آگاهانه که فنجان را برمی‌دارید. آن را به لب‌های‌تان می‌رسانید، طعم آن را حس می‌کنید، فنجان را سر جای‌اش می‌گذارید و ذهن‌تان به طور کامل در لحظه‌ی حاضر و کاری که دارید انجام می‌دهید است.

با زندگی کردن در زمان حال، هشیاری‌تان را افزایش می‌دهید. مانند این است که دست از انجام کارها به صورت خودکار بردارید و خود را از زندگی روزمره جدا کنید.
مهر سکوت این هشیاری را بیش‌تر می‌کند و آن تکانی را که لازم دارید به شما می‌دهد، تا نهایتا قالب را بشکنید. این روند به عنوان بیداری معنوی یا حالت روشن‌ضمیری شناخته شده‌است.

۱. شما تعریفی که از خود دارید را تغییر می‌دهید.
بدون دیگران ما هیچ تعریفی از خود نداریم. ما با شناخت دیگران، کیستی خود را تعیین می‌کنیم. زمانی که مهر سکوت بر لب می‌زنید، دیگر نمی‌توانید پاسخ خود را آماده کنید و در برابر شرایط واکنشی نشان دهید. زمانی که دیگر نمی‌توانید فکر کنید و درباره‌ی مسیرتان از میان موقعیت‌ها صحبت کنید، شما انتخابی ندارید جز این‌که ماسک اجتماعی خود را کنار بگذارید.

این ماسک همان “تویی” است که به شما القا شده بود. نقشی که ایفا می‌کنید، در بازی که در آن مشغول ایفای نقش بودید.

۲. شما درک خود را بهبود می‌دهید.
حس‌های شما سرشار از انرژی می‌شوند. این انرژی با فکر کردن و صحبت کردن سرکوب شده بود و لذا وقتی که احساسات‌تان قلیان می‌کنند، شدت فوق‌العاده و جدیدی به خود می‌گیرند.

غروب‌ها درخشان‌تر به نظر می‌رسند، گل‌ها دلرباتر می‌شوند، و تمام جهان زنده می‌شود. زمانی که حس وجودی شگفت‌انگیز و خودانگیخته‌تان را کاوش می‌کنید، ستاره‌ها روشن‌تر به نظر می‌رسند و اتصال شما عمیق‌تر می‌شود.

۳. شما فکر کردن با واژه‌ها را متوقف می‌کنید.
کاربرد زبان بیان شفاهی افکار است، اما ما می‌دانیم که واژه‌ها نمی‌توانند همه‌ی افکار و احساسات را بیان کنند.

هر بار که واژه‌هایی را برای بیان افکارمان به کار می‌بریم، افکارمان به چندین واژه تقسیم می‌شوند. بدون واژه‌ها، افکارمان غیرقابل بیان می‌شوند و رشد می‌کنند. کم‌کم چیزهایی را می‌بینید که قبلا ندیده بودید، و چیزهایی را تجربه می‌کنید که قبلا تجربه نکرده بودید.

چرا این اتفاق رخ می‌دهد؟ زیرا دیگر به وسیله‌ی کدگزاری‌ها با جهان ارتباط برقرار نمی‌کنید. دیگر افکارتان طبقه‌بندی ندارند، صرفا فکر است و فکر. دیگر قرار نیست یک متفکر باشید، فقط افکار هستند که موجودیت دارند.

۴. شما حس درست و غلط را از دست می‌دهید.
تبعیض اخلاقی وضعیت موجود حال حاضر است، که توسط جامعه برای کنترل اعمال می‌شود. اما در این نقطه، دیگر شما خود اجتماعی‌تان نیستید. ماسک خودتان ترک خورده‌است و بنابراین، از شر قوه‌ی تشخیص درست و غلط رها می‌شوید. این امر به این دلیل است که دیگر درست و غلطی وجود ندارد. هر چه هست تجربه است و تجربه!

شما سیال می‌شوید و همراه با حالات عاطفی و انرژی‌هایی که اطراف‌تان وجود دارند، جریان می‌یابید.

اگر فیلم سینمایی خماری قسمت دوم را دیده باشید، حتما راهبی را که از صومعه‌سرا دزدیده شده بود، به خاطر دارید. او به مهمانی مجردها می‌پیوندد و و ویدیویی از او پخش می‌شود که او را در یک شورش خیابانی در چین نشان می‌دهد. این یک حقیقت واقعی است و احتمال رخ دادن آن وجود دارد. هر کسی که متحمل مهر سکوت شود، باید خود را تحت مراقبت گورو قرار دهد؛ کسی که می‌تواند مسئولیت کارمای (فعالیت) شما را بر عهده بگیرد، تا به شما تضمین بدهد که خود را وارد هر مشکلی که در جامعه هست، نمی‌کنید.

۵. شما هویت اشتباه خود را پاک می‌کنید.
زمانی که دیگر نمی‌توانید خودتان را با واژه‌ها، درک دیگران و کارها و واکنش‌های اطرافیان‌تان شناسایی ‌کنید. شما قالب را شکسته‌اید.

شما رها کردن را یاد می‌گیرید. اما رها کردن هرگز نمی‌تواند اجباری باشد. هر چه بیش‌تر برای رها کردن تلاش کنید، تمرکزتان روی آن بیش‌تر می‌شود، و بنابراین وارد چرخه‌ی معیوب ذهن می‌شوید.

منبع: د اسپیریت ساینس

سایت بازده،

ارسال شده در 11 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • ویتامین B1 و عوارض کمبود آن
  • تصاویر دستگاه عدسی سنج
  • بهترین زمان برای چربی سوزی
  • اختلال های سوء مصرف مواد با سایر مشکلات سلامت روانی
  • تمایل به داشتن فرزند دوم
  • چای ،عامل جدید خراب شدن دندان
  • اسید چرب امگا3 و کمک به بیماران سرطانی
  • آخر و عاقبت محبت زیاد به فرزند
  • ابتلا به مشکلات بینایی با تماشای تلویزیون
  • علائم و نشانه های سکته یا حمله قلبی چیست؟
  • حساسیت زدایی طبیعی بدن با این کارها
  • از عوارض دارو ها پیشگیری کنید
  • آلرژی های معمول در سنین پایین
  • اگر از طرفداران لاغری هستید این اشتباهات را دیگر تکرار نکنید
  • روزه برای کبد چرب ها
  • محبوبترین ها

  • تغذیه مناسب برای داشتن احساسی بهتر
  • خلاصی از غبغب با این تمرینات
  • جمع و جور ترین خانه دوچرخه ای دنیا
  • ژاکت چند کاره
  • رایج ترین خطاهای شما حین استفاده از سیستم
  • از کیسه های پلاستیکی رنگدار دوری کنید
  • دیزاین اتاق خوابتان را اینگونه رقم بزنید
  • فرزندان بزرگ خانواده درشت هیکل ترند!
  • خانه تکانی و مواد مفید برای آن
  • سوالات رایج درباره کالری
  • تاثیرات مفید افزایش تمرکز ذهن
  • اختلالات خواب و دردهای ناشی از آن
  • مشکلات ناشی از امواج وای فای
  • توصیه هایی برای به دست آوردن درآمد از سرگرمی ها
  • لباس مرطوب در اتاق نگه ندارید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است