325

 دیابتی ها از چه میوه هایی می توانند استفاده کنند فواید این میوه ها برای امراض قندی چیست کنترل دیابت و پیشگیری از افزایش قندخون با استفاده از این میوه ها میسر خواهد بود

محققان دریافتند میوه‌هایی با شاخص گلیسمی پایین برای افراد مبتلا به دیابت مناسب‌تر است.

مصرف بعضی از میوه‌ها برای افراد مبتلا به دیابت مضر است و افراد دیابتی باید بدانند که چه میوه‌هایی را مصرف کنند.

میوه‌هایی مثل توت فرنگی، سیب، کیوی و پرتقال، شاخص قند خون پایینی دارند و می‌توانند سطح قندخون افراد مبتلا به دیابت را کنترل کنند.

به گزارش ساینس، بر اساس یافته‌های موسسه ملی دیابت و دستگاه گوارش(NIDDK) ، میوه یکی از غذاهای سالم برای افراد مبتلا به دیابت و مصرف آن در رژیم غذایی بسیار مهم است.

کارشناسان اظهار می‌کنند: افراد مبتلا به دیابت بیشتر از میوه‌های تازه یا منجمد استفاده و کمتر از میوه‌های فراوری شده مصرف کنند.

از یافته‌های این بررسی که در ” Medical News Today ” به چاپ رسیده است، نتیجه گرفته می‌شود افراد مبتلا به دیابت سعی کنند کمتر از آب میوه‌های آماده و کنسرو میوه استفاده کنند، زیرا شاخص قندخون در این مواد بسیار بالا است.

اکثر میوه‌ها شاخص گلیسمی پایینی دارند. میوه‌هایی مثل سیب، موز، آووکادو، گیلاس، انگور، کیوی، گریپ فروت، شلیل، انواع توت‌ها، آلو، هلو، پرتقال، گلابی و توت‌فرنگی شاخص گلیسمی کمتر از 55 دارند. گلیسمی میوه‌هایی مثل هندوانه و خرما بالاتر از 70 است و میوه‌هایی مثل انجیر، ملون، آناناس و انبه گلیسمی با شاخص متوسط بین 56 تا 69 دارند.

مصرف پنج وعده میوه و سبزیجات در روز توصیه شده است. یکی از راهکارهای مردم در ایالات متحده پرکردن نیمی از بشقاب با میوه و سبزیجات و نیمی دیگر با پروتئین و غلات است.

ایسنا،

 

ارسال شده در 11 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • شناخت تیپ های شخصیتی عاملی برای بهبود زندگی زوجین
  • ایست قلبی مهمترین عضو پرسپولیسی ها
  • برای حرکت انسانهای معلول وسیله ای اختراع شد+ تصاویر
  • چرا ورزش در منزل مفید است
  • در ثبت گزارش پرستاری مهمترین نکات را بدانید
  • روش تهیه انواع وافل پیتزایی
  • انتخاب نام برای گربه
  • چطوری سریع مگس را از روی میوه برانیم
  • فهرستی از زشت شدن دندان ها
  • افزايش اثربخشي داروها با پروتئين‌هاي جفت‌شده
  • مصرف بيش از حد قرص‌هاي ضد التهاب و آسپرين
  • روش طبخ و تهیه انواع پاستا
  • لیستی از یک رژیم یک هفته ای برای روزهای داغ تابستان
  • قبل از ازدواج این توصیه ها را جدی بگیرید
  • 4 روش برای ورود باکتری های مبارزه کننده با سرطان سینه به بدن
  • محبوبترین ها

  • افزایش توان باروری با این غذا ها
  • تن به هر روش درمانی ندهید
  • اگر هنگام تماشای تلوزیون غذا میخورید ، بخوانید
  • آیا می دانید کیوی از سرماخوردگی پیشگیری می کند؟
  • خاصیت های دمنوش زعفران
  • آیا سس مایونز برای سلامتی بد است؟
  • فواید شیر کاکائو
  • با این مواد غذایی کالری را از بدنتان دور کنید
  • سعی کنید ویتامین ب 12 بیشتری دریافت کنید
  • خورد و خوراک در روزهای گرم سال
  • در روز چه مقدار آب باید بخوریم؟
  • بهترین مزایای یک لیوان چای
  • آیا ترکیب کردن شیر و چای درست است؟
  • 25 خوراکی که وزن را زیاد میکند
  • مقایسه ارزش تغذیه ای ماست بستنی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است