فزایش سرعت پیاده‌روی سوخت ‌و ساز و شدت نسبی ورزش سرعت پیاده‌روی‌ دویدن پیاده روی بهترین ورزش برای کاهش وزن
پس از پیاده روی چه اتفاقاتی در بدنمان خواهد افتاد تاثیرات مثبت پیاده روی روی بدن چیست تغییراتی که پس از پیاده روی در بدنمان خواهد افتاد به چه صورت هستند

 مطمئنا همه می دانیم پیاده روی به ما در رسیدن به وزن ایده آل، جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و مشکلات قلبی و نیز افزایش طول عمر کمک خواهد کرد، اما کمتر کسی از اثرات فوری پیاده روی آگاه است.سعی داریم با توضیح این اثرات، شما را به قدم زدن بیشتر و به دنبال آن زندگی با کیفیت تر ترغیب نماییم.

دیگر برای خوردن شیرینی حرص نمی زنید

قبل از اینکه یک بسته شیرینی بخرید و یا به مغازه بستی فروشی مراجعه کنید، پانزده دقیقه پیاده روی کنید. این کار می تواند حرص و اشتیاق تان را نسبت به این قبیل خوراکی ها کم کند.پیاده روی باعث افزایش قند خون در مغز شده و میل شما به شیرینی جات و هر نوع میان وعده ی دیگر را کم می کند.

شادتر از قبل می شوید

ورزش سبب تولید هورمون های نشاط آور مانند سروتونین و دوپامین در بدن شده و خلق و خوی تان را بهبود می بخشد. همچنین سبب تناسب اندام تان خواهد شد.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازدافرادی که در طبیعت قدم می زنند، احساس شادی بیشتری نسبت به افرادی که در شهر پیاده روی می کنند دارند.

پر از خلاقیت می شوید

افراد در حین پیاده روی بهتر می توانند مسائل را حل کرده و پاسخ سوال ها را پیدا کنند و این میزان خلاقیت در پیاده روی شصت درصد افزایش می یابد.

سطح انرژی تان بسیار افزایش می یابد

پیاده روی، قدرت اکسیژن رسانی خون به اندام های مختلف را افزایش می دهد، بنابراین قدرت پردازش مغز نیز افزایش خواهد یافت. بیست دقیقه پیاده روی در روز می تواند تا شصت و پنج درصد میزان خستگی را کاهش دهد.اگر احساس می کنید که نمی توانید برنامه های روزانه تان را به خوبی پیش ببرید، به یک پیاده روی طولانی بروید. طبق بررسی ها حتی ده دقیقه فعالیت بدنی می تواند انرژی تان را به مدت دو ساعت بالا ببرد.

نسبت به میکروب های محیط اطرافتان مقاوم تر می شوید

اگر اهل ورزش های تعادلی مانند پیاده روی باشید، سیستم ایمنی بدنتان ارتقا یافته و قدرتمند می شود. لذا هنگامی که همکارتان در نزدیکی صورتتان عطسه می کند و یا مجبور هستید با کودک بیمارتان بازی کنید، به این راحتی بیمار نمی شوید.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازد.

شما را به یک انسان سرحال تبدیل می نماید

به جای اینکه پس از صرف ناهارتان در محل کار، روی صندلی تان بنشینید و بی حرکت باشید، از جایتان بلند شوید و قدم بزنید. پیاده روی هنگام ظهر بسیار مفید است.دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیاده روی سی دقیقه ای در هنگام ظهر از سستی و بیحالی بعدازظهر می کاهد و شما را فعال تر می سازد.

وب‌سایت تبیان

 

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 11 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • آیا مالیدن چشم ها خطر دارد؟
  • آیا غذاها میتوانند سرطانزا باشند؟
  • عفونت خون در نوزاد از دوران جنینی تا تولد
  • سوالات مختلف تغذیه ای مادران در بارداری
  • مهمترین فاکتور در اعتماد به نفس چیست
  • راه های تشخیصی و نشانه های زخم بستر
  • وظیفه نزدیکان بیمارافسرده برای کمک به وی
  • مروری بر اجزای مواد غذایی
  • محبوبترین ها

  • برای پیشگیری از سرطان تخمدان چای لیمو بنوشید
  • بجای میان وعده های پرکالری انگور بخورید
  • تاثیرگذاری گارسون بر اشتهای مشتریان
  • تاثیرات منفی مصرف رب گوجه فرنگی آماده
  • با مصرف آنتی اکسیدان های طبیعی کبد خود را درمان کنید!
  • تلیتس ماده ای خطرناک در فست فودها
  • خوردنی های پاک کننده بدن
  • برای کاهش وزن تغذیه چگونه باید باشد
  • رپورتاژ

  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • لیفتینگ با نخ
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • الو دکتر

    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است