872516_843
پس از پیاده روی چه اتفاقاتی در بدنمان خواهد افتاد تاثیرات مثبت پیاده روی روی بدن چیست تغییراتی که پس از پیاده روی در بدنمان خواهد افتاد به چه صورت هستند

 مطمئنا همه می دانیم پیاده روی به ما در رسیدن به وزن ایده آل، جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت و مشکلات قلبی و نیز افزایش طول عمر کمک خواهد کرد، اما کمتر کسی از اثرات فوری پیاده روی آگاه است.سعی داریم با توضیح این اثرات، شما را به قدم زدن بیشتر و به دنبال آن زندگی با کیفیت تر ترغیب نماییم.

دیگر برای خوردن شیرینی حرص نمی زنید

قبل از اینکه یک بسته شیرینی بخرید و یا به مغازه بستی فروشی مراجعه کنید، پانزده دقیقه پیاده روی کنید. این کار می تواند حرص و اشتیاق تان را نسبت به این قبیل خوراکی ها کم کند.پیاده روی باعث افزایش قند خون در مغز شده و میل شما به شیرینی جات و هر نوع میان وعده ی دیگر را کم می کند.

شادتر از قبل می شوید

ورزش سبب تولید هورمون های نشاط آور مانند سروتونین و دوپامین در بدن شده و خلق و خوی تان را بهبود می بخشد. همچنین سبب تناسب اندام تان خواهد شد.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازدافرادی که در طبیعت قدم می زنند، احساس شادی بیشتری نسبت به افرادی که در شهر پیاده روی می کنند دارند.

پر از خلاقیت می شوید

افراد در حین پیاده روی بهتر می توانند مسائل را حل کرده و پاسخ سوال ها را پیدا کنند و این میزان خلاقیت در پیاده روی شصت درصد افزایش می یابد.

سطح انرژی تان بسیار افزایش می یابد

پیاده روی، قدرت اکسیژن رسانی خون به اندام های مختلف را افزایش می دهد، بنابراین قدرت پردازش مغز نیز افزایش خواهد یافت. بیست دقیقه پیاده روی در روز می تواند تا شصت و پنج درصد میزان خستگی را کاهش دهد.اگر احساس می کنید که نمی توانید برنامه های روزانه تان را به خوبی پیش ببرید، به یک پیاده روی طولانی بروید. طبق بررسی ها حتی ده دقیقه فعالیت بدنی می تواند انرژی تان را به مدت دو ساعت بالا ببرد.

نسبت به میکروب های محیط اطرافتان مقاوم تر می شوید

اگر اهل ورزش های تعادلی مانند پیاده روی باشید، سیستم ایمنی بدنتان ارتقا یافته و قدرتمند می شود. لذا هنگامی که همکارتان در نزدیکی صورتتان عطسه می کند و یا مجبور هستید با کودک بیمارتان بازی کنید، به این راحتی بیمار نمی شوید.حداقل چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما را نسبت به میکروب های محیط مقاوم می سازد.

شما را به یک انسان سرحال تبدیل می نماید

به جای اینکه پس از صرف ناهارتان در محل کار، روی صندلی تان بنشینید و بی حرکت باشید، از جایتان بلند شوید و قدم بزنید. پیاده روی هنگام ظهر بسیار مفید است.دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که پیاده روی سی دقیقه ای در هنگام ظهر از سستی و بیحالی بعدازظهر می کاهد و شما را فعال تر می سازد.

وب‌سایت تبیان

 

ارسال شده در 11 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • سیزده بدر و خورد و خوراک در این روز
  • چربی بیش از حد و ورزش
  • پیوند کلیه و نکات تغذیه ای مربوط به قبل و بعد پیوند
  • تاثیر صدای مادر بر نوزاد
  • رفع استرس با این مواد طبیعی
  • کودک باهوش 5 اسرار پرورشی دار د
  • سالاد ریحان و فلفل
  • دانستنی ها و نکات ضروری درمورد کنسرو ها
  • تصاویر دستگاه سمی آنالایزر
  • هر آنچه که باید درباره بیماری‌های بافت نگه‌دارنده دندان و سلامت عمومی بدانید
  • هشدار سکسکه برای مرگ!
  • مراحل مختلف ورزش در وضعیت بارداری
  • تاثیر بوتاکس در فلج عضلات
  • برای بالا بردن بهره وری تان بخوانید
  • آیا مکان های مقدس انرژی دارند؟
  • محبوبترین ها

  • خوشحالی خانمها در محل کار زیادتر از خانه است
  • زنده نگه داشتن عشق در میان زوجین
  • بر دختران نوجوان سرطان پستان مادران چه تاثیری دارد؟
  • آموزش تغذیه صحیح و اختلال خوردن
  • مشکل افراد افسرده با دیگران
  • خودشناسی به کاهش وزن بسیار کمک میکند
  • مقابله با انواع سردردهای تنشی
  • مقابله با بدبینی و تاثیرات آن روی زوجین
  • بهبود روابط اجتماعی شخص افسرده
  • وسواس و همه عوامل تاثیرگذار در آن
  • نبود رضایت از زندگی و این عواقب
  • تشخیص رفتار نابهنجار
  • اسرار آرامش ذهنی و تندرستی هالیوودی ها را بدانید
  • وقتی والدین مایه آرامش کودک نیستند
  • چرا در هنگام ناراحتی باید گریه کنیم؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است