253
با مصرف پروتئین ها می توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید رژیم غذایی حاوی پروتئین ها بسیار مفید و پر خاصیت است و سلامتی بدنتان را تضمین خواهد کرد

کارشناسان تغذیه عنوان می کنند مصرف میزان کافی پروتئین در رژیم غذایی موجب حفظ سلامت قلب و بدن می شود.

به گفته محققان، پروتئین نمی تواند در بدن ذخیره شود و باید به طور روزانه مصرف شود. داشتن عضلات قوی و محکم از طریق مصرف میزان مناسب پروتئین در رژیم غذایی به همراه کربوهیدرات ها و چربی ها حاصل می شود.

وجود ۲۱ اسیدآمینه در کنار هم پروتئین را تشکیل می دهند که ۹ اسیدآمینه ضروری محسوب شده و باید از منابع غذایی که ما مصرف می کنیم بدست ایند، در حالیکه ۱۲ اسیدآمینه دیگر غیرضروری بوده و در داخل بدن تولید می شوند. کمبود پروتئین به ندرت در افراد دارای رژیم غذایی متعادل سالم مشاهده می شود.

متخصصان توصیه می کنند افرادی که در ورزش های استقامتی نظیر دو ماراتون، شنا، ژیمناستیک شرکت دارند باید به ازای هر یک کیلوگرم وزن شان معادل ۱.۲ تا ۱.۵ گرم پروتئین در روز مصرف کنند، درحالیکه افرادی که در ورزش های نظیر هاکی، کریکت، بسکتبال، فوتبال، والیبال، بوکس و غیره شرکت می کنند، نیاز به مصرف پروتئین بیشتر معادل ۱.۴ تا ۱.۸ گرم در روز به ازای هر کیلوگرم از وزن شان دارند.

پروتئین ها نه تنها ماهیچه های عضلانی ساخته یا موجب تقویت سیستم ایمنی می شوند، بلکه جدای از کربوهیدرات ها و چربی های موجود در رژیم غذایی برای تولید انرژی هم موردنیاز هستند.

تخم مرغ، مرغ، ماهی، گوشت گوساله و گوسفند از مهم ترین منابع پروتئین حیوانی و نخود، جودوسر، دانه کتان، محصولات لبنی و بنشن از مهمترین منابع گیاهی پروتئین هستند.

مهر،

ارسال شده در 12 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تصاویری از دستگاه نوکلئوتوم
  • آیا پاک کننده های خانگی بیمارتان میکند؟
  • برای تنظیم قاعدگی این گیاه بسیار مفید است
  • مصرف زیتون و فرآورده های آن را از یاد نبرید
  • آلزایمر و باید و نبایدهای تغذیه ای
  • باید و نباید های روزه داری در سنین بالا
  • هشدارهایی درباره استفاده از سونا
  • معجزه کشک برای کاهش وزن
  • فواید تولید کلاژن در بدن
  • تنظیم فشار خون با این خوردنی ها
  • دلایل مهم برای آرایش نکردن
  • روزانه 3 عدد خرما مصزف کنید و به معجزه آن پی ببرید
  • مادران نمونه و درمان فرزندشان
  • عدم تمایل خانم ها به نزدیکی
  • درباره خاکشیر چه می دانید
  • محبوبترین ها

  • انواع نان ها و تفاوت هر کدام
  • کلسترول موجود در میگو
  • فیبر زیاد مصرف کنید تا جلوگیری از یبوست شود
  • آسیب به مغز با تغذیه نادرست
  • با گوشت قرمز به پیری نزدیک می شوید
  • خوراکی های پیشگیری کننده از تحلیل عضلات
  • فواید گوشت گوسفند و بز
  • چه غذاهایی بهترین صبحانه برای ما است؟
  • آشنایی با غذا های دارای فیبر و بدون فیبر
  • با دانستن این نکات ، هیچگاه نوشیدن چای را کنار نمی گذارید
  • نوع طبیعی ویتامین C
  • می دانید چرا هر روز شکمتان بزرگتر می شود
  • اثرات منفی نوشیدنی های انرژی زا بر قدرت بدنی ورزشکاران
  • مقابله با بد غذایی در سنین پایین
  • رژیم اتکینز چه عارضه هایی با خود دارد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است