shutterstock_244875628-2-752x501

بهتر است هنگامی که مشغول به کار هستید وزش را ترک نکنید و  تمرینات و فعالیت های ورزشی تان را حین کار ادامه دهید توصیه های ما را در این زمینه در نظر بگیرید

براساس مطالعات جدیدی که در مجله فعالیت‌های فیزیکی و سلامتی به چاپ رسیده است، راه رفتن در اداره می‌تواند به شما برای تناسب اندام کمک کند. به جای استراحت حین کار در پشت میز، بلند شوید، راه بروید، به همکارانتان سر بزنید با چند نفر سلام کنید. خود به خود اندکی فعالیت انجام داده‌اید و کسی هم شما را دیوانه خطاب نمی‌کند.

 می‌خواهید پشت میز بنشینید و وزن کم کنید؟ قضیه به همین سادگی‌ها نیست. تاکنون فقط رابطه پشت میزنشینی با چاقی، بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس اثبات شده است. اکثر شواهد علمی دلیل بسیاری از مشکلات جسمی و روحی را ‌گیرکردن در شغل‌های پشت میز می‌دانند. پس چه کنیم؟ پشت میزهایمان بایستیم؟ اشتباه بودن این راه‌حل که مشخص است. ایستادن نه‌تنها فایده‌ای ندارد بلکه مضرات دیگری را هم به مجموعه مشکلات کارمندی اضافه می‌کند.

دانشمندان از ایجاد تعادل بین نشستن و ایستادن صحبت می‌کنند. بین دو تا چهار ساعت را هرروز باید ایستاده و درحال تحرک سپری کنید. براساس مطالعات ایجاد تعادل بین نشستن، ایستادن و حرکت در هنگام کار، زمان پشت میزنشینی را بین 30 دقیقه تا دو ساعت کم خواهد کرد. انجام کارها در حال ایستاده یا در حال‌حرکت به سوزاندن چندکالری بیشتر کمک خواهد کرد. اگر هدف شما رسیدن به وزن مناسب یا حفظ تناسب بدنتان باشد، اما نتوانید از پشت میزتان تکان بخورید، این خبر خوشایندی برای شما نیست.

براساس مطالعات جدیدی که در مجله فعالیت‌های فیزیکی و سلامتی به چاپ رسیده است، راه رفتن در اداره می‌تواند به شما برای تناسب اندام کمک کند. در مطالعات صورت گرفته، از داوطلبان خواسته شد تا 15 دقیقه در حین انجام کار با سرعتی آرام در محل کار خود راه بروند. نتایج نشان داد که این افراد سه برابر کسانی که درجای خود نشسته یا ایستاده‌اند بیشتر کالری مصرف می‌کنند. به تصاعد باور داشته باشید، اگر راه‌رفتن با سرعت آرام را به مدت یک ساعت ادامه دهید، 130 برابر بیشتر از حالت نشسته و ایستاده کالری مصرف کنید. ست کریسی، پژوهشگر ارشد این مطالعات خودش اعتراف می‌کند که یک ساعت راه‌رفتن در حین انجام کار تقریبا محال است: «راه بروید، لپ‌تاپتان را با دست بگیرید، تعادلتان را حفظ کنید و چیزی هم آن وسط تایپ کنید. خب مسخره است و غیرممکن. تازه اگر هم بتوانید این کار را انجام دهید سوژه خنده همکارانتان خواهید شد. راه‌حل تغییر این مدت زمان در بازه‌‌ها و دوره‌های کوتاه مدت است. به جای استراحت حین کار در پشت میز، بلند شوید، راه بروید، به همکارانتان سر بزنید با چند نفر سلام کنید. خود به خود اندکی فعالیت انجام داده‌اید و کسی هم شما را دیوانه خطاب نمی‌کند.»

وقفه‌های پیاده‌روی به طرز عجیب و غریبی خاصیتی جادویی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که 20 دقیقه پیاده‌وری احتمال مرگ زودرس را 30 درصد کاهش می‌دهد. پیاده‌وری، سطح قندخون را پایین می‌آورد و در کاهش فشار خون و کلسترول بالا مؤثر است. وقفه‌های بین کار و استراحت‌های همراه با پیاده‌روی به افزایش بهره‌وری کاری نیز کمک می‌کند. چگونه می‌توان این استراحت‌ها را با کار و زندگی روزمره ترکیب کرد؟ تنظیم‌کردن ساعت‌ گوشی برای هشدار بلندشدن و راه‌رفتن، کمی ملاطفت رئیس‌ها و حتی برگزاری جلسات در حالت پیاده‌روی. آن وقت راه‌رفتن خودش راه یک زندگی بهتر را هموار خواهد کرد.

روزنامه وقایع اتفاقیه

ارسال شده در 13 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • علت اصلی اشک شوق را بدانید!
  • درمان سوزش معده در دوران بارداری
  • تسلیت فدراسیون فوتبال پیرامون مرگ ناگهانی آیت الله رفسنجانی
  • نقش پیاده روی در پیشگیری از بیمارشدن
  • خانم های حامله و وجود این حیوان در محل زندگی
  • راهی برای از بین بردن میکروب های غذا
  • مدیتیشن تاثیر مثبتی بر روی این 5 مشکل سلامت میگذارد
  • روش منجمد کردن نان، کیک و غذاهای پخته
  • پیشنهادات خوراکی طب سنتی برای دیابتی ها
  • داروهای خانگی برای تاول زبان
  • از بین بردن کاشت ناخن
  • صحبت با همسر و رعایت این نکات مهم
  • رشته خطایی با شیر و فندق
  • پیامدهای آپنه خواب روی دروس اطفال
  • لزوم بررسی تغذیه شیرخواران
  • محبوبترین ها

  • 5 فایده جو
  • چگونه در محاسبه کالری دچار اشتباه نشویم
  • با مصرف این خوراکی ها گرسنه تر میشوید
  • لاغری در زمان شیردهی
  • غذا های مفید و مضر در دوران سرماخوردگی
  • اثرات مثبت بر زخم بستر با مواد غذایی
  • تعارف حلوا و خرما به افراد داغدار
  • اگر میخواهید سرطان پستان نگیرید این رژیم غذایی را رعایت کنید
  • اگر می خواهید قند خونتان بالا نرود از این غذاها دوری کنید
  • برای افزایش وزن این 12 نکته را بخاطر بسپارید
  • با این راهکار های عجیب وزن خود را کم کنید!
  • اگر می خواهید به بهترین نحو کلسیم جذب کنید ، بخوانید
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز هجدهم
  • چرا نمیتوانیم رژیم بگیریم
  • مسائلی که می تواند تغذیه ی شما را دچار اختلال کند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است