shutterstock_244875628-2-752x501

بهتر است هنگامی که مشغول به کار هستید وزش را ترک نکنید و  تمرینات و فعالیت های ورزشی تان را حین کار ادامه دهید توصیه های ما را در این زمینه در نظر بگیرید

براساس مطالعات جدیدی که در مجله فعالیت‌های فیزیکی و سلامتی به چاپ رسیده است، راه رفتن در اداره می‌تواند به شما برای تناسب اندام کمک کند. به جای استراحت حین کار در پشت میز، بلند شوید، راه بروید، به همکارانتان سر بزنید با چند نفر سلام کنید. خود به خود اندکی فعالیت انجام داده‌اید و کسی هم شما را دیوانه خطاب نمی‌کند.

 می‌خواهید پشت میز بنشینید و وزن کم کنید؟ قضیه به همین سادگی‌ها نیست. تاکنون فقط رابطه پشت میزنشینی با چاقی، بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس اثبات شده است. اکثر شواهد علمی دلیل بسیاری از مشکلات جسمی و روحی را ‌گیرکردن در شغل‌های پشت میز می‌دانند. پس چه کنیم؟ پشت میزهایمان بایستیم؟ اشتباه بودن این راه‌حل که مشخص است. ایستادن نه‌تنها فایده‌ای ندارد بلکه مضرات دیگری را هم به مجموعه مشکلات کارمندی اضافه می‌کند.

دانشمندان از ایجاد تعادل بین نشستن و ایستادن صحبت می‌کنند. بین دو تا چهار ساعت را هرروز باید ایستاده و درحال تحرک سپری کنید. براساس مطالعات ایجاد تعادل بین نشستن، ایستادن و حرکت در هنگام کار، زمان پشت میزنشینی را بین 30 دقیقه تا دو ساعت کم خواهد کرد. انجام کارها در حال ایستاده یا در حال‌حرکت به سوزاندن چندکالری بیشتر کمک خواهد کرد. اگر هدف شما رسیدن به وزن مناسب یا حفظ تناسب بدنتان باشد، اما نتوانید از پشت میزتان تکان بخورید، این خبر خوشایندی برای شما نیست.

براساس مطالعات جدیدی که در مجله فعالیت‌های فیزیکی و سلامتی به چاپ رسیده است، راه رفتن در اداره می‌تواند به شما برای تناسب اندام کمک کند. در مطالعات صورت گرفته، از داوطلبان خواسته شد تا 15 دقیقه در حین انجام کار با سرعتی آرام در محل کار خود راه بروند. نتایج نشان داد که این افراد سه برابر کسانی که درجای خود نشسته یا ایستاده‌اند بیشتر کالری مصرف می‌کنند. به تصاعد باور داشته باشید، اگر راه‌رفتن با سرعت آرام را به مدت یک ساعت ادامه دهید، 130 برابر بیشتر از حالت نشسته و ایستاده کالری مصرف کنید. ست کریسی، پژوهشگر ارشد این مطالعات خودش اعتراف می‌کند که یک ساعت راه‌رفتن در حین انجام کار تقریبا محال است: «راه بروید، لپ‌تاپتان را با دست بگیرید، تعادلتان را حفظ کنید و چیزی هم آن وسط تایپ کنید. خب مسخره است و غیرممکن. تازه اگر هم بتوانید این کار را انجام دهید سوژه خنده همکارانتان خواهید شد. راه‌حل تغییر این مدت زمان در بازه‌‌ها و دوره‌های کوتاه مدت است. به جای استراحت حین کار در پشت میز، بلند شوید، راه بروید، به همکارانتان سر بزنید با چند نفر سلام کنید. خود به خود اندکی فعالیت انجام داده‌اید و کسی هم شما را دیوانه خطاب نمی‌کند.»

وقفه‌های پیاده‌روی به طرز عجیب و غریبی خاصیتی جادویی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که 20 دقیقه پیاده‌وری احتمال مرگ زودرس را 30 درصد کاهش می‌دهد. پیاده‌وری، سطح قندخون را پایین می‌آورد و در کاهش فشار خون و کلسترول بالا مؤثر است. وقفه‌های بین کار و استراحت‌های همراه با پیاده‌روی به افزایش بهره‌وری کاری نیز کمک می‌کند. چگونه می‌توان این استراحت‌ها را با کار و زندگی روزمره ترکیب کرد؟ تنظیم‌کردن ساعت‌ گوشی برای هشدار بلندشدن و راه‌رفتن، کمی ملاطفت رئیس‌ها و حتی برگزاری جلسات در حالت پیاده‌روی. آن وقت راه‌رفتن خودش راه یک زندگی بهتر را هموار خواهد کرد.

روزنامه وقایع اتفاقیه

ارسال شده در 13 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • خطرآفرینی فست فود ها برای نوزادان آینده
  • مقاله سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOD)
  • با چه ترفندهایی می توان سالم ماند
  • ارتباط بین افسردگی و اضافه وزن
  • نمک های گوناگون و خاصیت های هر کدام
  • چگونه در ترکیه نان تست خانگی درست می کنند
  • بجای دور ریختن پوست میوه از آن استفاده کنید
  • انواع محیط در روانشناسی
  • پژوهشهای جدید دکتر ادرالین لوکاس درباره میوه انبه
  • کاهش وزن کودک چینی با روش های باورنکردنی
  • اعتیاد به اینترنت در افراد بیش فعال
  • با برنامه حرکتی هرکول عضله سازی کنید
  • مزایای گنجاندن امگا ٣ در رژیم های غذایی (قسمت دوم)
  • اسهال در رده سنی کم
  • بهره مندی از خواص بی نظیر موز
  • محبوبترین ها

  • 13 خاصیت منحصر به فرد خیار
  • آب سیب زمینی چه فوایدی دارد؟
  • لیمو و انرژی مثبت نهفته در آن
  • سبزیجات پرخاصیت برای بدن
  • روش های استفاده از پوست موز و هندوانه
  • نارنگی را از قلم نیندازید
  • اطلاعاتی درمورد فواید گوجه فرنگی
  • ارزش غذایی انگور سیاه
  • خوردن این میوه تابستانی با پوست ممنوع!
  • کاربردهای مختلف گیاه شنبلیله
  • خواص دارویی توت فرنگی
  • لیمو یک دئودورانت طبیعی
  • موز منفعتهایی دارد که هنوز شما نمیدانید
  • مصرف آب زرشک ممنوع!
  • 4 دلیل برای اینکه سبزی بخورید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است