147205733_XS

 از دیرباز مصرف ماکارونی و نان در رژیم غذایی افرادی که می خواهند لاغر شوند و به تناسب اندام برسند منع شده است در صورتی که این امر بسیار اشتباه و نادرست است و با مصرف این دو ماده غذایی به لاغری دست خواهید یافت

نان و ماکارونی؛ دو خوراکی لذت بخش که بسیاری از ما برای حفظ تناسب اندام و جلوگیری از چاقی دور آنها را خط قرمز کشیده ایم؛ اما به نظر می رسد ترس از مصرف این دو ماده غذایی لذیذ کاملاً بیهوده است.

سال های سال کارشناسان تغذیه بر این باور بودند که مصرف نان و ماکارونی به عنوان دو خوراکی دارای کربوهیدرات موجب چاقی و افزایش می شود. باوری که امروز و پس از انجام تحقیقات چندان چندان قابل پذیرش نیست. به دنبال همین تصور غلط و کاهش مصرف مواد غذایی کربوهیدارت دار میان مردم در سه سال اخیر بسیاری از شرکت ها نان پزی خسارت مالی سنگینی را متحمل شدند. بروز اتفاقانی از این دست در حالی است که آخرین تحقیقات دانشمندان خبر از واقعیت دیگری می دهد.

بر این اساس، مصرف خوراکی های دارای کربوهیدارت به ویژه نان و ماکارونی نه تنها باعث افزایش وزن نمی شود بلکه به کاهش وزن هم می تواند کمک کند. به همین خاطر، کارشناسان تغذیه مردم را تشویق به بازگرداندن کربوهیدرات به سبد غذاییشان می کنند. ترکیبی که ضمن تأمین انرژی بدن شما برای مدت زمان طولانی مانع مصرف میان وعده های چرب و شیرین می شود. در واقع، حجم بدنی انسان در صورت عدم دریافت کربوهیدارت لازم روز به روز افزایش می یابد؛ چراکه انرژی مورد نیاز بدن تأمین نشده است.

به گفته محققین، کاهش مصرف کربوهیدات به متابولیسم و فرایند چربی سوزی در بدن آسیب می رساند و مانع از رسیدن شما به وزن و اندامی متناسب می شود. در واقع، بدن برای اینکه بتواند کارکردهای خود را داشته باشد به دریافت کربوهیدرات نیاز دارد. بنابراین، اگر جزء طرفدران انبوه نان و ماکارونی هستید ولی از ترس افزایش وزن به شمت این دو خوراکی نمی روید، ترس خود را کنار بگذارید و با خیالی راحت و برای داشتن اندامی متناسب نان و ماکارونی را به سفره غذایی خود بازگردانید.
منبع دیلی میل

شفقنا زندگی

 

ارسال شده در 13 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • عکس های وسیله لگن شور بخار خود مولد
  • پیش از یک وعده غذایی پر چرب ورزش شدید را از یاد نبرید
  • صورتی چاقتر و تپل ترمی خواهید ؟
  • رسپی خورشت سیب زمینی
  • خوراکی های بسیار مفید برای سلامت قلب
  • بهترین و مناسب ترین خوردنی ها در افطار
  • آنتي بيوتيک به صورت خودسرانه مصرف نشود
  • اهمیت فعالیت داشتن خردسالان
  • افزايش مصرف داروهاي امراض رواني در آمريكا
  • کاهش وزن شیرخوار به خاطر والدین
  • برای کنترل خشم چه روشهایی وجود دارد
  • فشار خون پایین و علائم هشدار دهنده برای آن
  • عوارض و علائم مصرف بي‌رويه آنتي‌بيوتيك‌ها
  • راحت ترین روش برای درمان این مشکل گوارشی
  • با این غذاها آرامش خود را باز یابید
  • محبوبترین ها

  • 3 ماده مغزی برای افزایش قدرت حافظه
  • مزیت های تغذیه ای اشپل ماهی
  • بالا بردن سرعت متابولیسم با این توصیه ها
  • دریافت مایعات در کنار غذا
  • روزانه چه مقدار آب بنوشیم تا با کم آبی مواجه نشویم؟
  • آیا نوشیدنی رژیمی، مانع از چاقی می شود؟!
  • پاستا خوردن و این آسیب ها
  • فواید میوه ها بر اساس رنگی که دارند
  • هر آنچه در مورد فواید و مضرات تن ماهی باید بدانید
  • این ویتامین ها برای کودکان ضروری هستند
  • به کودکتان از این خوراکی ها بدهید
  • دانستنی هایی پیرامون محصولات پروبیوتیک
  • بهتر شدن خلق و خو با استفاده از این غذاها
  • در طول روز ، چه ساعتی میوه بخوریم؟
  • حقایقی درباره بادام
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است