147205733_XS

 از دیرباز مصرف ماکارونی و نان در رژیم غذایی افرادی که می خواهند لاغر شوند و به تناسب اندام برسند منع شده است در صورتی که این امر بسیار اشتباه و نادرست است و با مصرف این دو ماده غذایی به لاغری دست خواهید یافت

نان و ماکارونی؛ دو خوراکی لذت بخش که بسیاری از ما برای حفظ تناسب اندام و جلوگیری از چاقی دور آنها را خط قرمز کشیده ایم؛ اما به نظر می رسد ترس از مصرف این دو ماده غذایی لذیذ کاملاً بیهوده است.

سال های سال کارشناسان تغذیه بر این باور بودند که مصرف نان و ماکارونی به عنوان دو خوراکی دارای کربوهیدرات موجب چاقی و افزایش می شود. باوری که امروز و پس از انجام تحقیقات چندان چندان قابل پذیرش نیست. به دنبال همین تصور غلط و کاهش مصرف مواد غذایی کربوهیدارت دار میان مردم در سه سال اخیر بسیاری از شرکت ها نان پزی خسارت مالی سنگینی را متحمل شدند. بروز اتفاقانی از این دست در حالی است که آخرین تحقیقات دانشمندان خبر از واقعیت دیگری می دهد.

بر این اساس، مصرف خوراکی های دارای کربوهیدارت به ویژه نان و ماکارونی نه تنها باعث افزایش وزن نمی شود بلکه به کاهش وزن هم می تواند کمک کند. به همین خاطر، کارشناسان تغذیه مردم را تشویق به بازگرداندن کربوهیدرات به سبد غذاییشان می کنند. ترکیبی که ضمن تأمین انرژی بدن شما برای مدت زمان طولانی مانع مصرف میان وعده های چرب و شیرین می شود. در واقع، حجم بدنی انسان در صورت عدم دریافت کربوهیدارت لازم روز به روز افزایش می یابد؛ چراکه انرژی مورد نیاز بدن تأمین نشده است.

به گفته محققین، کاهش مصرف کربوهیدات به متابولیسم و فرایند چربی سوزی در بدن آسیب می رساند و مانع از رسیدن شما به وزن و اندامی متناسب می شود. در واقع، بدن برای اینکه بتواند کارکردهای خود را داشته باشد به دریافت کربوهیدرات نیاز دارد. بنابراین، اگر جزء طرفدران انبوه نان و ماکارونی هستید ولی از ترس افزایش وزن به شمت این دو خوراکی نمی روید، ترس خود را کنار بگذارید و با خیالی راحت و برای داشتن اندامی متناسب نان و ماکارونی را به سفره غذایی خود بازگردانید.
منبع دیلی میل

شفقنا زندگی

 

ارسال شده در 13 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • علل و راه های درمان بی اختیاری ادرار
  • تغییر رویه زندگی با ورود فرزند جدید
  • پیداکردن پاسخ مسائل در خواب
  • چگونه می توان با شیوه سه‌ گوش، پستانها را معاینه کرد؟
  • خانم های بار دارمراقب خود و جنین باشند
  • به تغذیه مناسب سلام و با پیری پوست خداحافظی کنید
  • تفاوت مفهوم مراقبه و تمرکز
  • محیط مهد کودک و سلامت آن
  • آشنائی با مفهوم تعديل تمرين
  • تغذیه مناسب برای داشتن احساسی بهتر
  • منیزیم و اثرات آرامبخش آن
  • فرق گریستن خانم ها و آقایان
  • دستیابی محققان کشور به دانش فنی تولید واکسن ایریبا
  • افراد با چشم ضعیف شیرینی میل نکنند!
  • مردان و تجربه موفقیت در زندگی شان
  • محبوبترین ها

  • تست شخصیت شناسی در محل کار
  • دلبستگی مادر افسرده به فرزند
  • خندیدن برای سالم ماندن
  • روانشناسی و تفاوتهای هوشی
  • احتمال بروز افسردگی در زنان بیشتر است
  • با صرع غایب چه کنیم؟
  • افسرده شدن مادر پس از بارداری
  • روانشناسی مالی تان چگونه است!
  • همه چیز درمورد دوست خیالی کودکان
  • خلق و خو با خورد و خوراک در ارتباط است!
  • اهمیت یادگیری برخی عادات
  • با کودکان خجالتی خود چه کنیم
  • استفاده از شبکه های اجتماعی عامل موثر در افسردگی
  • پی بردن به روحیات همسر با نگاه به انگشتان وی
  • چگونه می توان افسردگی را با گیاهان دارویی درمان کرد؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است