talking-mats-who-we-are

  اگر مایلید فرد خوش صحبتی باشید و دیگران از هم کلام شدن با شما لذت ببرند در ابتدا باید با اینگونه افراد رابطه برقرار کنید و با کسانی نشست و برخواست کنید که از این ویژگی در صحبت کردن برخوردار هستند مهارت های گفتمان را در ادامه از مشاورین در این زمینه فرا می گیریم با ما همراه باشید تا بتوانید در مکالمه ها و جمع های مختلف سخنران خوبی باشید

شاید با دیدن عنوان این مطلب بگویید یک حرف زدن ساده که دیگر این حرف‌ها را ندارد اما اگر بدانید که در خیلی از کشورها برای آموختن همین موضوع انجمن دارند و کارگاه می‌گذارند و آن را با فرمت‌های مختلف، به کوچک و بزرگ یاد می‌دهند، چه؟

، در ادامه پنج نکته ذکر می‌شود که به خوش‌صحبت‌شدن شما کمک می‌کند:

۱ بدون فکر و فی‌البداهه سخن نگویید. هر مکالمه‌ای که بعدها در مورد آن افسوس می‌خوریم یک علت مشترک دارد: فکر نکردن پیش از سخن گفتن. قبل از به اشتراک گذاشتن افکارمان، زمان زیادی را برای تحلیل آنها در اختیار داریم. اگر مکالمه یا جلسه شما ارزش برنامه‌ریزی را دارد، ارزش آن را هم دارد که دقایقی را برای ایجاد طرحی کلی صرف کنید. برای یک مکالمه مهم، گفت‌وگو را با یک همکار قابل اعتماد انجام دهید تا بتوانید اشکالات را رفع کنید.

۲ آن را از دید شنونده مورد توجه قرار دهید. به هنگام ایجاد استراتژی برای صحبت کردن، خود را در موقعیت طرف مقابل قرار دهید. این کار باعث ایجاد یک رویکرد متعادل می‌شود و شما را آماده می‌کند که تنها به موقعیت خود توجه نکنید و هر عمل متقابلی را مورد چالش قرار دهید.

۳ برای پاسخ‌های مختلف آمادگی داشته باشید. کسی نمی‌تواند با قطعیت بگوید که پاسخ طرف مقابل چه خواهد بود. با پیش‌بینی کردن پاسخ‌های منفی یا سوالی، شانس خود را برای یک گفت‌وگوی خوب افزایش دهید. در این صورت احتمال کمتری برای غافلگیر شدن وجود دارد.

۴ با دلیل و منطق عمل کنید. نقطه‌نظری که با منطق و اطمینان بیان شود، کمتر با خصومت رو‌به‌رو می‌شود. نکته این است که گفت‌وگو را تا جای ممکن با دلایلی که با داده‌ها و حقایق همراه شده‌اند، پیش ببرید.

۵ جنبه احساسی را فراموش نکنید. همان‌طور که مورد شماره چهار اهمیت منطق را تاکید می‌کند، مهم است بدانید که احساسات، اغلب از منطق پیشی می‌گیرد.

روزنامه فرهیختگان

 

ارسال شده در 15 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • با این ویتامین ها، بینایی خود را تضمین کنید
  • آموزش مراقبت از پوست
  • پیامدهای منفی سرکوب کردن خشم
  • با 45 دقیقه پیاده روی در هفته به بهبود آرتروز کمک کنید
  • معرفی مواد طبیعی برای افزایش انرژی
  • اهمیت مصرف کلسیم
  • محصولات طبیعی تاثیرگذار بر رشد موها
  • سمعک خریدن برای اطفال با مشکلات شنوایی
  • شخصیت شناسی هکرهای تلگرام
  • ۱۶ اصطلاح تخصص بدنسازی را یاد بگیرید
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز پانزدهم
  • اگر اهل رژیم غذایی سخت و طاقت فرسایید بخوانید
  • طالبی را دست کم نگیرید
  • تاثیر روغن بادام شیرین بر چاق شدن صورت
  • معجزه عسل و دارچین در درمان بیماری ها
  • محبوبترین ها

  • دمنوشی موثر برای درمان سریع سرماخوردگی
  • عسل! متخصصی کار آمد برای درد های معده
  • اهمیت مصرف غلات برای سلامتی
  • کمک طب سنتی برای برطرف کردن انواع عارضه ها
  • توضیحاتی مختصر درباره آلوئه ورا
  • مصرف بیش از حد این چای ممنوع
  • جینسنگ: داروهای گیاهی
  • با کندر حافظه خود را تقویت کنید
  • با چای سم زدایی کنیم بدنمان را
  • مراحل هضم غذا از دیدگاه پزشکان طب سنتی
  • با روغن کندر لکه های جوش را از بین ببرید
  • درمان سینوزیت به روش طب سنتی
  • چگونه ساقه های گیلاس را خشک کنیم؟
  • نوشیدنی درمان کننده با عطر و طعم پرتقال
  • درمان های خانگی برای عفونت استاف
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است