دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

مهارت های صحبت کردن گفتگو با خود صحبت با خود خوش صحبتی حرف زدن با خود

  اگر مایلید فرد خوش صحبتی باشید و دیگران از هم کلام شدن با شما لذت ببرند در ابتدا باید با اینگونه افراد رابطه برقرار کنید و با کسانی نشست و برخواست کنید که از این ویژگی در صحبت کردن برخوردار هستند مهارت های گفتمان را در ادامه از مشاورین در این زمینه فرا می گیریم با ما همراه باشید تا بتوانید در مکالمه ها و جمع های مختلف سخنران خوبی باشید

شاید با دیدن عنوان این مطلب بگویید یک حرف زدن ساده که دیگر این حرف‌ها را ندارد اما اگر بدانید که در خیلی از کشورها برای آموختن همین موضوع انجمن دارند و کارگاه می‌گذارند و آن را با فرمت‌های مختلف، به کوچک و بزرگ یاد می‌دهند، چه؟

، در ادامه پنج نکته ذکر می‌شود که به خوش‌صحبت‌شدن شما کمک می‌کند:

۱ بدون فکر و فی‌البداهه سخن نگویید. هر مکالمه‌ای که بعدها در مورد آن افسوس می‌خوریم یک علت مشترک دارد: فکر نکردن پیش از سخن گفتن. قبل از به اشتراک گذاشتن افکارمان، زمان زیادی را برای تحلیل آنها در اختیار داریم. اگر مکالمه یا جلسه شما ارزش برنامه‌ریزی را دارد، ارزش آن را هم دارد که دقایقی را برای ایجاد طرحی کلی صرف کنید. برای یک مکالمه مهم، گفت‌وگو را با یک همکار قابل اعتماد انجام دهید تا بتوانید اشکالات را رفع کنید.

۲ آن را از دید شنونده مورد توجه قرار دهید. به هنگام ایجاد استراتژی برای صحبت کردن، خود را در موقعیت طرف مقابل قرار دهید. این کار باعث ایجاد یک رویکرد متعادل می‌شود و شما را آماده می‌کند که تنها به موقعیت خود توجه نکنید و هر عمل متقابلی را مورد چالش قرار دهید.

۳ برای پاسخ‌های مختلف آمادگی داشته باشید. کسی نمی‌تواند با قطعیت بگوید که پاسخ طرف مقابل چه خواهد بود. با پیش‌بینی کردن پاسخ‌های منفی یا سوالی، شانس خود را برای یک گفت‌وگوی خوب افزایش دهید. در این صورت احتمال کمتری برای غافلگیر شدن وجود دارد.

۴ با دلیل و منطق عمل کنید. نقطه‌نظری که با منطق و اطمینان بیان شود، کمتر با خصومت رو‌به‌رو می‌شود. نکته این است که گفت‌وگو را تا جای ممکن با دلایلی که با داده‌ها و حقایق همراه شده‌اند، پیش ببرید.

۵ جنبه احساسی را فراموش نکنید. همان‌طور که مورد شماره چهار اهمیت منطق را تاکید می‌کند، مهم است بدانید که احساسات، اغلب از منطق پیشی می‌گیرد.

روزنامه فرهیختگان

 

5 1000
ارسال شده در 15 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x