doctor_medical_tablet-100563287-primary.idge

  بهتر است پی به اشتباهاتتان در زمینه حفظ بهداشت و رعایت نکات مهم در این زمینه در نظر بگیرید و سعی کنید اجازه ندهید اینگونه اشتباهات سلامتی تان را در معرض خطر قرار دهند به برخی از مهمترین خطاهای شما در این زمینه ها اشاره خواهیم کرد بهتر است پی به این قیبل اشتباهات روزمره تان ببرید و آن ها را برطرف کنید

روز تازه‌ای شروع شده است، اما شما از قبل خود را در معرض خطرهایی قرار داده‌اید که حتی متوجه آن نشده‌اید.

در این مقاله ما اشتباهات رایج روزانه‌ای که سلامت شما را به خطر می‌اندازد را معرفی کرده‌ایم:

۱.صورت خود را لمس می‌کنید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سلامتی، شما نمی‌توانید از این کار دست بکشید. با توجه به نظر محققان موسسه ملی بهداشت، مردم به طور متوسط نزدیک به چهار بار در هر ساعت صورت خود را لمس می‌کنند. این کار چرا یک مشکل است؟ با توجه به گفته‌های محققان دانشگاه آریزونا میز کار شما در هر اینچ مربع صدها بار بیشتر باکتری از صندلی توالت در ساختمان اداری دارد، بنابراین هنگام استراحت شما دست خود را بر روی یک سطح میکروبی قرار می‌دهید و سپس آنها را به پیشانی و صورت خود می‌مالید، این کار احتمال بیمار شدن و جوش زدن را افزایش می دهد، همچنین مالیدن صورت یا دست زدن به آن می‌تواند به سادگی به یک بیماری به نام آکنه مکانیکا منجر شود، مالش منافذ پوست می‌تواند باعث مسدود شدن آن شود و نتیجه آن جوش زدن تا ۲ هفته بعد است.

۲. به صندلی خود می‌چسبید.
بسیاری از تحقیقات نشان می‌دهد که نشستن طولانی‌مدت برای سلامتی بسیار مضر است. علاوه بر افزایش خطر چاقی، بیماری‌های قلبی، دیابت، سکته مغزی و حتی مرگ را در پی دارد. یک مطالعه جدید دانشگاه نورث وسترن می‌گوید هر یک ساعت اضافی نشستن بر روی صندلی در روز در حدود ۵۰ درصد خطر از کار افتادگی از لحاظ فیزیکی را افزایش می‌دهد. از همه بدتر، بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که نشستن طولانی‌مدت می‌تواند تندرستی شما را حتی اگر روزانه ورزش می‌کنید را به خطر بیندازد. هر ۳۰ یا ۶۰ دقیقه یکبار برای چند دقیقه از صندلی خود بلند شوید.

۳. شبکه‌های اجتماعی را چندین بار در روز چک می‌کنید.
عادت چک کردن مداوم شبکه‌های اجتماعی می‌تواند رابطه‌ی شما را به خطر بیندازد. محققان در شیلی دریافتند کسانی که اغلب از شبکه‌های‌ اجتماعی استفاده می‌کنند در طول ۱۲ ماه در مقایسه با کسانی که از آن چشم‌پوشی می‌کنند نزدیک به دو برابر بیشتر در مورد ترک همسر خود خود فکر می‌کنند.شبکه‌های اجتماعی ممکن است جرقه حسادت را بین شریک زندگی شما را بزند و باعث می‌شود که راحت‌تر از همیشه به خیانت فکر کنید.

۴. در میز کار خود غذا می‌خورید.
انگشتان کثیف و ظرف غذا یا کیسه‌های خالی تنقلات بر روی میز نشانه اشتباهی است که شما در پشت کامپیوتر خود غذا می‌خورید. کمر شما نیز ممکن است شواهدی از این کار را ارائه کند. محققان دانشگاه لیورپول دریافتند که مردم در حالی که حواس پرت هستند و وعده‌های کامل غذایی یا میان‌وعده می‌خورند، کالری بیشتری مصرف می‌کنند که اثرات آن در روز بعد نیز ادامه پیدا می‌کند. هنگام غذا خوردن چند وظیفه‌‌ای را ترک کنید. حواس پرتی را در ساعات غذاخوردن کاهش دهید و فقط بر روی غذای خود تمرکز کنید، اگر روی غذا خوردن تمرکز داشته باشید به احتمال زیاد غذای متناسبی می‌خورید و پرخوری نخواهید کرد.

۵. چشمان خود را می‌مالید.
مالش چشم باعث ابتلا به یک بیماری به نام کراتوکونوس می‌شود، ضعیف شدن تدریجی و نازک شدن قرنیه از عواقب آن است که باعث از دست دادن بینایی می‌شود که نمی توان توسط لنز، عینک و یا عمل لیزیک آن را اصلاح کرد. اگر شما از لنز استفاده می‌کنید، مالیدن آن ممکن است باعث شود لنز در زیر پلک شما گیر کند اما خوشبختانه ساختار آن مانع از به طور کامل رفتن آن به پشت چشم شما می‌شود، اما احتمال اینکه در آن‌جا گیر کند وجود دارد. اگر شما تجربه خارش، خشکی، یا با لنز مشکل دارید با چشم پزشک خود صحبت کنید. دکتر می‌تواند در صورت وجود مشکل به شما کمک کند.

۶. فضای کاری شما به هم ریخته است.
وضعیت میز شما می تواند سلامت شما را تحت تاثیر قرار دهد. در یک مطالعه در دانشگاه مینه سوتا، شرکت کنندگان در دو فضای اداری مرتب و تمیز و یا به‌‌هم‌ ریخته زمان خود را سپری کردند. ده دقیقه بعد از آنها با یک سیب و یک شکلات پذیرایی شد.

۶۷% از افرادی که در دفتر مرتب بودند سیب را برداشتند، در حالی که ۸۰ درصد از کسانی که در فضای کاری آشفته بودند شکلات را انتخاب کردند. محیط مناسب شما را برای برای تصمیم گیری خوب که می‌دانید برای شما بهتر است تشویق می‌کند.

۷. ادرار خود را نگه می‌دارید.
بعد از پایان یک کنفرانس یا جلسه بهتر است سریع به دستشویی بروید. گاهی اوقات نگه داشتن ادرار خود خوب است، اما نگه‌داشتن طولانی مدت و همیشگی آن می‌تواند موجب مشکلات جدی مانند عفونت دستگاه ادراری و عفونت مثانه شود و حتی می‌تواند با تضعیف ماهیچه‌های درگیر در کنترل مثانه به بی اختیاری منجر شود.

ارسال شده در 16 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • دسر بیسکویت زبان گربه با پودینگ
  • بـهتـریـن فعالیتهایی که باعث سوختن چربی می شوند
  • ۱۳ دلیل رابطه جنسی روزانه
  • کاهش ریسک مرگ به علت دیابت با خوردن ده گرم آجیل در روز
  • خانم ها اگر اعتماد به نفس پایینی دارید بخوانید
  • کنار هم خوابیدن فرزند با والدین
  • وضعیت محمدرضا شجریان از زبان پسرش مرداد 95
  • دانستنی هایی پیرامون بیهوشی خردسالان
  • با نعنا چه بیماریهایی درمان می شود
  • چه تفاوتی بین روغن کرچک و روغن نارگیل وجود دارد؟
  • سوالات مختلف در مورد بچه بیش فعال
  • انبه خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش میدهد
  • نسل پیشرفته کفش های مدرن
  • آیا برای حاملگی آماده ام؟
  • ماسک های طبیعی پوست برای فصل سرما
  • محبوبترین ها

  • تاثیرگذار بودن کرم های ضد سلولیت،درست یا غلط؟
  • تغذیه و استحکام ناخن
  • این کلکهای قدیمی زیبایی را از یاد نبرید
  • فر کردن مو برای خانمهای پرمشغله
  • درشت کردن چشمهای ریز را بشکل تصویری یاد بگیرید
  • با این نوع لکه‌های پوستی چه کنیم
  • کاربردهای ابرو را بدانید
  • محافظت در برابر آکنه
  • آسیب های استخر برای موی سر
  • دانه های سیاه روی بینی را چطوری محو کنیم؟
  • رعایت برخی موارد مهم برای کاشت ناخن مصنوعی
  • شینیون بافت تاج را چگونه درست کنیم+آموزش تصویری
  • پوست خشک و این مراقبت های مهم
  • داروهای خانگی برای درخشان کردن پوست
  • خطر ابتلا به سرطان با رنگ زدن مداوم مو
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است