کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

 مهم‌ترین سم برای بدن مثبت‌اندیشی عدم بزرگنمایی مسائل رضایت به مکان و موقعیت خستگی غدد فوق کلیوی ابتلا به استرس مزمن

چرا گاهی اوقات مدام احساس خستگی می کنیم علت مهم برای این امر چیست چه عواملی در بروز این حالت ها در افراد مختلف نقش دارند با کمک گرفتن از چه توصیه هایی قادر خواهیم بود این عارضه را برطرف کنیم خستگی مزمن چه راه و روش های درمانی دارد توصیه های متخصصین و درمان های طبیعی در این زمینه را در ادامه شرح داده ایم

خواب زیاد، اضطراب، کم آبی بدن، مصرف نکردن پروتئین کافی، اختلال در عملکرد غده تیرویید، آپنه خواب، کمبود پتاسیم در بدن، نارسایی مزمن وریدی، رژیم غذایی گیاه خواری، افسردگی و خستگی آدرنال از مهمترین دلایل خستگی مزمن هستند.

برخی افراد به رغم تغذیه سالم و خواب کافی از خستگی مزمن رنج می برند. مطالعات نشان می دهد خستگی این افراد می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که عبارتند از:

– مصرف نکردن پروتئین کافی
پروتئین کافی یکی از مهمترین عوامل رفع خستگی مزمن است. بیشتر افراد از میزان پروتئین مورد نیاز بدن آگاهی ندارند. مطالعات نشان می دهد حجم ماهیچه های بدن پس از چهل سالگی، هر دهه به میزان 8 درصد کاهش می یابد. کاهش حجم عضلانی یکی از مهمترین دلایل آسیب به استخوان ها، به ویژه پس از زمین خوردن در سالمندان است.

هرچه میزان توده عضلانی در بدن بیشتر باشد، فرد سالمند احساس انرژی و سرزندگی بیشتری دارد و انجام امور روزانه ساده تر خواهد بود. به غیر از سالمندان، افراد در تمام سنین به پروتئین نیاز دارند. میزان پروتئین مورد نیاز بدن با توجه به وزن سنجیده می شود و به عهده متخصص تغذیه است؛ بنابراین باید به یک متخصص تغذیه مراجعه کرد تا از میزان پروتئین مورد نیاز متناسب با وزن خود آگاه شد.

– اختلال در عملکرد غده تیرویید
اختلال در عملکرد تیرویید یکی از مهمترین دلایل احساس ضعف و خستگی است؛ بنابراین می توان با یک آزمایش ساده تیرویید وضعیت عملکرد آن را بررسی کرد.

– پنه خواب
به قطع موقت تنفس در خواب، آپنه گفته می شود. آپنه یکی از مهمترین دلایل اختلال خواب و احساس خستگی در طول روز است. موارد بسیاری از جمله سندرم روده تحریک پذیر، میگرن و ریفلاکس معده علایم آپنه را تشدید می کنند.

– کمبود پتاسیم در بدن
پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای عملکرد صحیح سلول های بدن و تقویت عضلات است. کمبود پتاسیم یکی از مهمترین دلایل احساس خستگی است؛ می توان پتاسیم مورد نیاز بدن را از طریق موز، توت، اسفناج، آووکادو و هویج تامین کرد. مصرف حدود 9 واحد میوه و سبزی در روز (هر واحد یک فنجان است) پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند.

– نارسایی مزمن وریدی
نارسایی مزمن وریدی (CVI)، بیماری ناشی از نارسایی یا انسداد وریدهای اندام تحتانی است که سبب بروز طیف وسیعی از علائم در ناحیه پاها می شود. این بیماری سبب می شود خون نتواند از پا به قلب باز گردد؛ بنابراین در جهت مخالف حرکت می کند و سبب تورم رگ می شود. نارسایی مزمن وریدی معمولا ارثی است، ولی بارداری و ایستادن طولانی مدت نیز می تواند عامل بروز این عارضه باشد.

تورم، احساس سنگینی در پاها، بی قراری پا و گرفتن عضلات پا به ویژه هنگام خواب از جمله مهمترین علایم این بیماری است که می تواند سبب احساس خستگی و بی انرژی بودن در طول روز شود. سونوگرافی و چندین گزینه غیرجراحی برای درمان این عارضه وجود دارد.

– خواب زیاد
خواب زیاد یکی از مهمترین دلایل احساس خستگی در طول روز است. هفت تا 9 ساعت خواب برای افراد 26 تا 64 ساله و هفت تا هشت ساعت خواب برای افراد 65 سال به بالا توصیه شده است.

– رژیم غذایی گیاه خواری
معمولا رژیم گیاه خواری سبب کمبود ویتامین B12 در بدن می شود و فقدان ویتامین B12 با احساس خستگی و ضعف همراه است.

– کم آبی بدن
کم آبی بدن تاثیر مستقیمی در تنبلی و احساس خستگی دارد. برای غلبه بر این مشکل باید روزانه حداقل هشت لیوان آب نوشید.

– افسردگی و اضطراب
افسردگی و اضطراب تاثیر مستقیمی بر خلق و خو و انرژی بدن دارد. یکی از موثرترین روش های غلبه بر این مشکل، فعالیت های ورزشی منظم است. استفاده از مکمل های ویتامین D در رفع افسردگی و استرس موثر است.

– خستگی آدرنال
پس از هر اتفاق استرس زا، هورمون های کورتیزول و آدرنالین وارد غدد فوق کلیوی می شوند و حدود هفت ساعت در بدن باقی می مانند. هورمون های استرس یکی از مهمترین دلایل احساس خستگی هستند؛ بنابراین باید با رژیم غذایی مناسب و فعالیت های ورزشی میزان ترشح این هورمون ها را کنترل کرد.

منبع: پایگاه اینترنتی هلث

ایرنا

 

5 1000
ارسال شده در 15 تیر 1395 توسط با موضوع عمومی
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x