ramadan-weightloss
با حلول ماه شوال و با جشن گرفتن عید سعید فطر روزه داران به روال گذشته بر میگردند و تغذیه آن ها مانند سابق به صورت سه وعده در طول روز خواهد شد بهتر است مراقب باشند در خوردن غذا زیاده روی و افراط نکنند و مانع اضافه شدن وزنشان پس از روزه داری شوند بد نیست به برخی از توصیه ها و راهکارهای موثر جهت جلوگیری از اضافه شدن وزنتان عمل کنید

شهاب اولیایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  در خصوص حفظ وزن بعد ازماه رمضان گفت: معمولا بعد ماه رمضان افرادی که وزن کم کردند به دلیل پرخوری، بدخوری و آشفته خوری دوباره وزن قبل خود را کسب می کنند که رعایت برخی نکات در حفظ وزن واندام آنها می تواند موثر باشد.
وی با اشاره به این نکات افزود: بعد این ماه همچنان باید تغذیه؛ طبق اصول تنوع، تعادل و تناسب مصرف شود، یعنی فرد غذاهای متنوع و متناسب را در حد نیاز میل کند و این اصول را همیشه درذهن داشته باشد.
اولیایی اظهار داشت: درکنار بحث تغذیه‌ای، تحرک و فعالیت ورزشی سبک بسیار اهمیت دارد و نباید این دو را ازهم جدا دانست، درواقع برای جلوگیری از افزایش یا کنترل وزن، انجام ورزش‌های ساده مانند پیاده روی بسیار موثر است.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه افراد برای کاهش یا حفظ وزن نباید تحت تاثیر تبلیغات مختلف قرار گیرند،عنوان کرد: به جای پیروی از شیوه‌های نادرست رژیم، افراد باید تغذیه خود را به درستی انتخاب کرده و از میوه و سبزیجات در بحث غذای اصلی و میان وعده‌ها استفاده کامل داشته باشند چرا که رژیم‌های غیرعلمی، عجولانه و بدون مشاوره با پزشک به بدن فرد آسیب رسانده و حتی ممکن است وزن فرد اندکی به جای کاهش، بالا رود.
وی با اشاره به ضرورت تامین آب بدن اعلام کرد: افراد به ازای هرکیلوگرم وزن خود باید بین 30 تا 35 سی سی آب مصرف کنند، البته درصورت تعریق بدن عملا چند سی سی به این حد متعارف اضافه می شود.
اولیایی درباره برهم خوردن برنامه غذایی در بعد ماه رمضان اظهار داشت: بهتر است افراد در یک وعده، غذای سنگین نخورند مثلا ناهار یا شام خود را در دو وعده میل کنند یا بعد از یک ناهار سبک، عصرانه خورده شود.
وی تاکید کرد: یکباره غذای سنگین خوردن به سیستم گوارشی آسیب می زند بنابراین استفاده از وعده‌های غذایی متعدد با حجم کمتر به سیستم گوارش فرد کمک می کند.

باشگاه خبرنگاران

 

ارسال شده در 15 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پیشگیری از آسیب های نور شبانه هنگام خواب کودک
  • سیاه ماندن حوالی چشم
  • درباره کالری ها همه چیز را بدانید
  • از استیک آلکالاین چه می دانید؟
  • پیشگیری و رفع مشکلات ناشی از سرماخوردگی و آنفلوآنزا
  • برای تعادل هورمون‌ها این مواد غذایی مفیدند
  • دسر هویج و سیب سرد
  • چاق شدن نوجوانان و اطفال
  • از القای زایمان چه می دانید؟
  • سکته مغزی در کمین جوانان
  • رابطه بی پولی با سالم زیستن
  • استرس روانی و سه برابر شدن خطر ابتلا به دیابت نوع یک
  • عادات خطرناک پس از صرف غذا
  • تسکین دردها با آلبالو
  • در ساعت معینی بخوابید تا سالم بمانید
  • محبوبترین ها

  • بررسی و یافته های تشخیصی بیماری کاتاراکت
  • مهمترین دلایل احساس درد در سینه بانوان
  • تهدید بیماری های مختلف برای چپ دست ها
  • آموزش تشخیص دادن بیماری ایدز
  • پس از بیهوشی چه اتفاقی می افتد؟
  • عوامل تاثیرگذار بر پیوند مغز استخوان
  • روش‌هایی برای شناسایی مزاج زنان و مردان
  • مناسب ترین سن برای اهدای خون کدام است؟
  • افسرده خویی در انسان
  • در مورد سردرد از نوع گردنی
  • تکنیکهای استفاده ازاسپری آسم در کودکان
  • یافتن شیوه جدید برای درمان واریس
  • دانستنی هایی در مورد عفونت قارچی
  • بینی یخ بسته عامل بیماری
  • خواب در دوران پیری چه تغییراتی میکند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است