ramadan-weightloss
با حلول ماه شوال و با جشن گرفتن عید سعید فطر روزه داران به روال گذشته بر میگردند و تغذیه آن ها مانند سابق به صورت سه وعده در طول روز خواهد شد بهتر است مراقب باشند در خوردن غذا زیاده روی و افراط نکنند و مانع اضافه شدن وزنشان پس از روزه داری شوند بد نیست به برخی از توصیه ها و راهکارهای موثر جهت جلوگیری از اضافه شدن وزنتان عمل کنید

شهاب اولیایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی  در خصوص حفظ وزن بعد ازماه رمضان گفت: معمولا بعد ماه رمضان افرادی که وزن کم کردند به دلیل پرخوری، بدخوری و آشفته خوری دوباره وزن قبل خود را کسب می کنند که رعایت برخی نکات در حفظ وزن واندام آنها می تواند موثر باشد.
وی با اشاره به این نکات افزود: بعد این ماه همچنان باید تغذیه؛ طبق اصول تنوع، تعادل و تناسب مصرف شود، یعنی فرد غذاهای متنوع و متناسب را در حد نیاز میل کند و این اصول را همیشه درذهن داشته باشد.
اولیایی اظهار داشت: درکنار بحث تغذیه‌ای، تحرک و فعالیت ورزشی سبک بسیار اهمیت دارد و نباید این دو را ازهم جدا دانست، درواقع برای جلوگیری از افزایش یا کنترل وزن، انجام ورزش‌های ساده مانند پیاده روی بسیار موثر است.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه افراد برای کاهش یا حفظ وزن نباید تحت تاثیر تبلیغات مختلف قرار گیرند،عنوان کرد: به جای پیروی از شیوه‌های نادرست رژیم، افراد باید تغذیه خود را به درستی انتخاب کرده و از میوه و سبزیجات در بحث غذای اصلی و میان وعده‌ها استفاده کامل داشته باشند چرا که رژیم‌های غیرعلمی، عجولانه و بدون مشاوره با پزشک به بدن فرد آسیب رسانده و حتی ممکن است وزن فرد اندکی به جای کاهش، بالا رود.
وی با اشاره به ضرورت تامین آب بدن اعلام کرد: افراد به ازای هرکیلوگرم وزن خود باید بین 30 تا 35 سی سی آب مصرف کنند، البته درصورت تعریق بدن عملا چند سی سی به این حد متعارف اضافه می شود.
اولیایی درباره برهم خوردن برنامه غذایی در بعد ماه رمضان اظهار داشت: بهتر است افراد در یک وعده، غذای سنگین نخورند مثلا ناهار یا شام خود را در دو وعده میل کنند یا بعد از یک ناهار سبک، عصرانه خورده شود.
وی تاکید کرد: یکباره غذای سنگین خوردن به سیستم گوارشی آسیب می زند بنابراین استفاده از وعده‌های غذایی متعدد با حجم کمتر به سیستم گوارش فرد کمک می کند.

باشگاه خبرنگاران

 

ارسال شده در 15 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دمنوش های سرشار از کلسیم
  • خوردنی های درمان کننده مشکلات خواب
  • تغییر آنی در خلق و خو به این علت
  • خوابتان نمیبرد؟ این نکات طبیعی به شما کمک می کند
  • ترفندهای غلبه و مبارزه با اضافه وزن
  • اساسی ترین اطلاعات پیرامون سرما خوردگی روانی
  • منظور از والایش چیست
  • نشانه های بیماری جسمی در دهان
  • نقش ژنتیک در تمایل به قتل و جرم و جنایت
  • خطر دیابت شما را نیز تهدید میکند
  • آموزش رعایت بهداشت دهان و دندان به اطفال
  • گلودرد و پیامدهای آن
  • سلامت روان و این رفتارها
  • مصرف زیاد قرص های جوشان، سنگ کلیه را بزرگ می کند
  • 12 مواد مضر در لوازم آرایشی و بهداشتی
  • محبوبترین ها

  • توضیحات مفید و کاربردی درباره شستن صورت
  • استفاده از مکمل ها به خاطر پوست
  • چگونه اسپری خانگی صورت درست کنیم
  • آموزش تهیه فونداسیون مناسب برای صورت
  • موارد مصرف ژل پروفایل
  • چگونه ابروهایی که مرتب نیستند را آرایش کنیم؟
  • زیبایی و شفافیت پوست را با جو دوسر تجربه کنید
  • تکنیکهای لاک زنی را یاد بگیرید
  • راه حل قطعی برای درمان افتادگی پوست حتی بعد از کم کردن وزن
  • تاتو سنتی با میکروپیگمنتیشن چه تفاوتی دارد؟
  • بزرگسالان چگونه با درمانهای طبیعی شوره سر را کنترل کنند؟
  • مراقبت در برابر سفید شدن مو
  • اصطلاحات رایج برای ناخن
  • با رادیوفرکانسی خالها را از بین برده و پوست را جوان کنید
  • درمان خانگی مختص خشک شدن پوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است