14427022261292011731 توصیه هایی برای ایجاد دگرگونی در نحوه زندگی

اگر مایلید در زندگی تان دگرگونی و تحول ایجاد کنید و از مشکلات روحی و دغدغه های روزمره و یکنواختی زندگی تان خلاص شوید توصیه می کنیم از این روش های موثر کمک بگیرید و اجازه ندهید درگیری های فکری و ذهنی تان برایتان مشکل ساز شوند و با ایجاد اختلال به روند زندگی تان آسیب وارد کنند

با توجه به انواع دغدغه ها، مشکلات فکری و روحی در نتیجه زندگی های صنعتی و ارتباطی جامعه امروزی، مسافرت و تفریح می تواند نقشی بسیار موثری در پیشگیری، کنترل و حتی رفع انواعی از مشکلات و دل مشغولی های فکری انسان داشته باشد.

مهم ترین تاثیرات روحی و روانی مسافرت

امروزه بسیاری پزشکان معتقد هستند: اختلالات روحی و روانی منشا بسیاری از بیماری های جسمانی اعم از بیماری ها قلبی و عروقی، گوارش و غیره در انسان است و در درمان آن باید ابتدا روح و روان انسان را درمان کرد.
در واقع پرداختن به تفریح و ایجاد یک فضای شاد و هیجان برانگیز می تواند در انسان اثر درمانی و رهایی از تنش را داشته باشد. سفر و مسافرت هر چند کوتاه مدت می تواند فرصتی طلایی برای رسیدن به شادی، بازنگری در گذشته وتغییر رفتار مناسب در انسان باشد، پس تعطیلات عید فطر بهترین فرصت برای رسیدن به آرامش در کوتاهترین زمان ممکن است.
کاهش استرس ها و دغدغه های روحی و روانی، خارج شدن از حالت روزمرگی، احساس شادابی روحی و نشاط، رفع خستگی، دست یابی به تنوع دیداری و شنیداری، کسب تجربه، افزایش حس صمیمیت، تحکیم بنیان خانواده، دست یافتن به حس روحیه جمعی و مشارکت می تواند از جمله تاثیرات مسافرت و تفریح در بین افراد و خانواده ها باشد.
ذهن خود را متمرکز کنید
چند دقیقه تمرین‌ ذهنی در هر روز می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مدیتیشن روزانه ممکن است مسیرهای عصبی مغز را تغییر دهد و از اضطراب شما کم کند.
این کار ساده‌ای است. صاف بنشینید و هر دو پای خود را روی زمین بگذارید. چشمان‌تان را ببندید. با صدای آهنگین و آرام جملات مثبتی مانند “من در آرامش هستم.” یا “من خودم را دوست می‌دارم.” را با خود زمزمه کنید. یک دست خود را روی شکم قرار دهید تا زمزمه شما با تنفس‌تان هماهنگ باشد. اجازه دهید تا هرگونه افکار منحرف مانند ابری شناور از ذهن شما بیرون رود.
کارهایی که عقب انداخته اید را انجام دهید
همه ما خیلی کارها را عقب می‌اندازیم، چه یک تماس تلفنی باشد، چه مرتب کردن میز کارتان، برطرف کردن چنر مشکل کوچکی که در خانه وجود دارد و غیره.
اگر بدانید با انجام دادن همین کارهای کوچک و خط زدن آنها از لیست کارهای روزانه‌تان تا چه اندازه احساس خوبی پیدا می‌کنید، متعجب خواهید شد. هر روز یک کار را انتخاب کرده و انجامش دهید: شاید فقط چند دقیقه از وقتتان را بگیرد ولی بعد از یک یا دو هفته خواهید دید یک عالم از کارهایی که انرژی‌تان را می‌گرفت را انجام داده‌اید.
انتهای پیام/

ارسال شده در 17 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • مواد طبیعی افزایش دهنده دوپامین
  • روش نوین برای تشخیص سرطان ریه
  • درمان اضطراب اجتماعی با این ماده
  • نحوه برخورد و رفتار با بی مسئولیت ها
  • طولانی تر شدن عمر با این خوراکی ها
  • چگونه کودک را به خوردن شیر عادت دهیم؟
  • کودکان خیابانی در برابر اچ آی وی
  • دوره حاملگی و حالات و شرایط خاص آن
  • هر آنچه باید درباره نیازهای تغذیه بارداری بدانیم
  • همه چیز در مورد وزن گیری کودک با شیر مادر
  • بهترین راه برای از بین بردن جای زخم
  • برای کنترل کلسترول 6 هفته سویا بخورید
  • آیا لبنیات در درمان دیابت موثر است؟
  • توصیه های مهم برای زایمان زودتر از موعد
  • کسانی که در مزرعه بزرگ شده اند نسبت به آلرژی مقاوم اند
  • محبوبترین ها

  • راه روشهای مناسب برای مقابله با سنگ کلیه
  • در صورت ابتلا به ویروس HIV برای سلامت خود چه کارهایی باید بکنم؟
  • علل ایجاد فشار خون
  • افت انواع مهارت ها در پارکینسون
  • ارتباط میان اختلالات رفتاری و بیماری های دستگاه گوارش
  • بیماری کم کاری تیروئید | علائم، درمان، رژیم غذایی
  • عوامل ایجاد کننده خوابگردی را بشناسید
  • درباره آسیت یا آب آوردن شکم چه مواردی را باید بدانید
  • پزشکان با پوست ماهی تیلاپیا توانستند سوختگی را درمان کنند
  • چه چیزی باعث میشود که یک تومور خوش خیم شود؟
  • مراقب بیماریهای انتقالی از زائرین عراق باشید
  • چطور بفهمم بیمارم؟
  • روش های ساده برای درمان و از بین بردن تبخال
  • چه چیزهایی من انجام دهم تا به سرطان مبتلا نشوم
  • بیماری آنوریسم چیست؟ علائم و درمان آن چگونه است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است