کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر

905116_449

تمرین قدرتی برای کودکان چه مضراتی دارد پس از انجام اینگونه تمرینات چه تغییراتی در آن ها بروز خواهد داد آیا به نفع آن ها تمام خواهد شد یا خیر؟آیا داینگونه ورزش ها در افزایش قد فرزندمان دخالتی دارند یا خیر؟پیشنهادات مربیان ورزشی در این زمینه چیست؟

 تمرین قدرتی، مزایای زیادی برای کودکان دارد، اما ملاحظات مهمی وجود دارند که باید بخاطر داشته باشید. در اینجا چیزهایی که لازم است در مورد تمرین قدرتی افراد جوان بدانید بیان می‌کنیم.تمرین قدرتی برای کودکان؟ چرا که نه! اگر تمرین قدرتی بدرستی انجام شود، مزایای بسیاری برای ورزشکاران جوان دارد. همچنین تمرین قدرتی، ایده خوبی برای کودکانی است که می‌خواهند ظاهر و احساس بهتری داشته باشند. در واقع تمرین قدرتی ممکن است کودکتان را در زندگی، در مسیر سلامت و تناسب اندام بهتر قرار دهد.

تمرین قدرتی، نه وزنه برداری!

تمرین قدرتی را با وزنه برداری، بدنسازی، یا پاورلیفتینگ اشتباه نگیرید. این فعالیت‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر رقابت با شرکت کنندگانی قرار می‌گیرد که برای بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر یا ساخت عضلاتی بزرگتر از عضلات سایر ورزشکاران، رقابت می‌کنند. این امر می‌تواند فشار بیش از حد روی عضلات جوان، تاندون‌ها و مناطقی از غضروف که هنوز به استخوان (صفحات رشد) تبدیل نشده‌اند، وارد سازد، بویژه هنگامی که تکنیک مناسب، قربانی بلند کردن مقادیر بیشتری از وزن شود.

برای کودکان، مقاومت سبک و حرکات کنترل شده، بهترین هستند، با یک تاکید ویژه بر تکنیک و ایمنی مناسب. کودک شما می‌تواند تمرینات قدرتی زیادی را با وزن بدن خودش یا کش‌های تمرینی ارزان قیمت انجام دهد. وزنه‌های آزاد و دستگاههای بدنسازی، گزینه‌های دیگری هستند که پیش روی شماست.

مزایای تمرین قدرتی برای کودکان چیست؟

اگر تمرین قدرتی بدرستی انجام شود، می‌تواند:

  •     قدرت و استقامت عضلانی کودک شما را افزایش دهد.
  •     به محافظت از عضلات و مفاصل کودک شما در برابر صدمات ناشی از ورزش کمک کند.
  •     عملکرد فرزند شما در تقریبا هر ورزشی، از رقص و اسکیت روی یخ گرفته تا فوتبال، بهبود ببخشد.
  • تکنیک‌های مناسبی را توسعه دهد که فرزند شما می‌تواند با بالا رفتن سنش، به استفاده از آنها ادامه دهد.

بخاطر داشته باشید که تمرین قدرتی فقط برای ورزشکاران نیست. حتی اگر فرزند شما به ورزش علاقه‌ای ندارد، تمرین قدرتی می‌تواند:

  •     استخوان‌های فرزند شما را تقویت کند.
  •     به بهبود فشار خون سالم و سطوح کلسترول کمک کند.
  •     به فرزندتان کمک کند که یک وزن سالم را حفظ کند.
  •     اعتماد بنفس و عزت نفس فرزند شما را بهبود ببخشد.

یک کودک در چه زمانی می‌تواند تمرین قدرتی را آغاز کند؟

بچه‌ها در طول دوران کودکی، آگاهی، کنترل، و تعادل بدنشان را از طریق بازی‌ها بهبود می‌بخشند. با اینحال در سن ۷ یا ۸ سالگی، تمرین قدرتی می‌تواند یک بخش ارزشمند از برنامه‌ی کلی تناسب اندام کودک شما باشد. یعنی از زمانیکه کودک به قدری بالغ است که که می‌تواند از دستورالعمل‌ها، تکنیک، و فرم مناسب تمرین پیروی کند.

اگر فرزند شما می‌گوید که به تمرین قدرتی علاقمند است، به او یاداوری کنید که تمرین قدرتی به معنای افزایش قدرت و استقامت عضلانی است. حجیم شدن، کاملا چیز دیگری است، و از لحاظ ایمنی، بهتر است به بعد از بلوغ موکول شود.

همچنین ممکن است بهتر باشد اول با پزشک کودکتان صحبت کنید، و از او برای شروع یک برنامه‌ی تمرین قدرتی اجازه بگیرید، بخصوص اگر کودک شما یک مشکل سلامتی شناخته شده یا مشکوک دارد، مانند مشکل قلبی، فشار خون بالا یا اختلال صرع.

بهترین راه برای شروع یک برنامه تمرین قدرتی برای کودکان، کدام است؟

برنامه تمرین قدرتی برای کودکان، یک نسخه کوچک شده از آنچه که یک فرد بزرگسال انجام می‌دهد نمی‌باشد. این اصول کلی را به یاد داشته باشید:

به دنبال دستورالعمل باشید

با یک مربی تناسب اندام که در زمینه تمرین قدرتی افراد جوان تجربه دارد آغاز کنید. این فرد می‌تواند یک برنامه تمرین قدرتی ایمن و موثر بر اساس سن، سایز، مهارت‌ها و علایق ورزشی کودک شما فراهم کند. حتی می‌توانید کودکتان را در یک کلاس تمرین قدرتی مخصوص کودکان ثبت نام کنید.

گرم کردن و سرد کردن

کودکتان را تشویق کنید که هر جلسه تمرین قدرتی را با ۵ تا ۱۰ دقیقه فعالیت هوازی سبک مانند پیاده روی، درجا دویدن، یا طناب زدن آغاز کند. این حرکات، عضلات را گرم کرده و آنها را برای فعالیت شدیدتر آماده می‌کند. کشش ملایم بعد از هر جلسه نیز ایده خوبی است.

آسان بگیرید

کودکان می‌توانند با خیال راحت، وزنه‌های سایز بزرگسال را بلند کنند، اما تا زمانیکه وزنه به اندازه‌ی کافی سبک باشد. در اکثر موارد، یک ست شامل ۱۲ تا ۱۵ تکرار کفایت می‌کند. مقاومت، لزوما نباید از وزنه‌ها فراهم شود. کش‌های تمرینی و تمرینات وزن بدن مانند شنای سوئدی، گزینه‌های موثر دیگر هستند.

بر تکنیک مناسب تاکید کنید

بجای تمرکز بر مقدار وزنی که کودکتان بلند می‌کند، بر فرم و تکنیک مناسب در طول هر تمرین تاکید داشته باشید. کودک شما می‌تواند با بالا رفتن سنش، مقاومت یا تعداد تکرارها را بتدریج افزایش دهد، و آن مسئله‌ی حادی نیست.

نظارت کنید

نظارت بزرگسال توسط فردی که تکنیک تمرین قدرتی درست را می‌داند، یک بخش مهم از تمرین قدرتی افراد جوان است. اجازه ندهید کودکتان، تمرین را به تنهایی انجام دهد.

بین تمرینات استراحت دهید

مطمئن شوید که فرزندتان در بین تمرین هر گروه عضلانی خاص، حداقل یک روز کامل استراحت می‌کند. ۲ یا ۳ جلسه تمرین قدرتی برای یک گروه عضلانی در هفته، کمی زیاد است.

تمرین را سرگرم کننده نگه دارید

به کودکتان کمک کنید که برای جلوگیری از خستگی، در روال تمرینش تنوع ایجاد کند.

نتایج یک شبه بدست نخواهند آمد

با اینحال، نهایتا کودک شما متوجه تفاوت در قدرت و استقامت عضلانی‌اش خواهد شد. که ممکن است باعث تقویت یک عادت تناسب اندام در او شود که یک عمر با او همراه باشد.

 

وب سایت تناسب اندام

5 1000
ارسال شده در 17 تیر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بررسی دلایل هورمونی کم نشدن وزن
  • افراد مثبت اندیش، هرگز این کارها را نمیکنند
  • از مواد جیوه دار دوری کنید!
  • مصرف قرص‌هاي ويتامين در پيشگيري از بيماري قلب بي‌تاثير است
  • آیا زمان بیکاری تان را با فعالیت های فرهنگی میگذرانید؟
  • مکمل منیزیم را بصورت خودسرانه مصرف نکنید
  • حساسیت های آلرژیک با استفاده از این نوع مواد غذایی
  • به عقب دویدن رانها را لاغر میکند
  • محبوبترین ها

  • دونده های تازه کار بخوانند!
  • پیشگیری از ابتلا به سرطان های خطرناک با ورزش
  • نکات بهداشتی در گرفتن سونا
  • با این روش سوزاندن چربی های خود را سه برابر سریع تر کنید
  • ترفندهای بالا بردن انگیزه برای ورزش
  • با انجام روزانه یوگا بیماری اسکولیوز بهبود می یابد
  • نکات مدیتیشن:چگونه یک مدیتیشن مناسبی داشته باشیم؟
  • هفته ای چند بار باید شنا کرد
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • کلینیک فوق تخصصی آندوسکوپی وکولونسکوپی بدون درد
  • زیبایی در دندانپزشکی
  • ليزر موهای زائد با الکس کوترا
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • ارکید
    کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x