905077_617 دورریختنی های خوراکی پر از خاصیت

برخی مواد خوراکی اضافات و مواد زایدی دارند که دائم جداکرده و بیرون می اندازیم بهتر است دست نگه دارید و از انجام این کار خودداری کنید با برخی از رایج ترین دورریختنی ها که به صورت روزمره بیرون می اندازید آشنا شوید و از خاصیت های مختلف آن ها بهره مند شوید و بدنتان را از دریافت این خاصیت ها محروم نسازید

 بعضی از بخش‌های میوه‌ها و سبزیجات به‌عنوان مواد زاید و دورریختنی شناخته می‌شوند، اما تا حالا فکر کرده‌اید که شاید این مواد هم مفید باشند؟!واقعیت این است که وقتی این مواد را دور می‌ریزید، مزایای تغذیه‌ای جدی و مهمی را از دست می‌دهید!

دانه های طالبی

خیلی از کسانی که می‌خواهند طالبی بخورند، اولین کاری که می‌کنند این است که تخمه‌های طالبی را دور می‌ریزند و فکر می‌کنند که این تخمه‌ها هیچ فایده‌ای ندارند. در صورتی که تخمه‌های طالبی حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین E و منیزیم است که همگی آن‌ها برای سلامتی انسان‌ها مزیت‌های زیادی دارند. می‌توانید این تخمه‌ها را همراه با روغن زیتون درون تابه تفت دهید و بعد به‌راحتی بخورید.

پوست پیاز

شاید فکر کرده باشید که پوسته‌های بیرونی پیاز به هیچ دردی نمی‌خورند، اما این پوسته‌ها حاوی ترکیب خاصی به نام کوئرستین هستند. کوئرستین ترکیب خاصی است که می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند و نقش مثبتی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. می‌توانید این پوسته‌های پیاز را به آبگوشت یا خورش اضافه کنید تا طعم و عطر خوبی به آن بدهید و درست قبل از خوردن غذا، این پوسته‌ها را از غذا جدا کنید.

پوست هندوانه

بخشی از همین مواد است که نباید آن‌ها را دور بریزید چون حاوی اسید آمینه خاصی به نام سیترولین است. این اسید آمینه می‌تواند جریان خون را بهبود بخشد. می‌توانید پوست هندوانه را همراه با گوشت هنداونه، توت‌فرنگی و مقداری آب پرتقال ترکیب کنید و یک اسموتی جذاب و مقوی بخورید.

برگ های بروکلی

حاوی مقادیر بالای ویتامین A، ویتامین C و کلسیم می باشد. می‌توانید برگ‌های کلم بروکلی را خُرد کنید و همراه با خود کلم بروکلی تف بدهید و بعد به‌راحتی مصرف کنید.

برگ های کرفس

اغلب افراد از ساقه کرفس استفاده می‌کنند و برگ‌های کرفس را بدون استفاده دور می‌ریزند. اما این برگ‌ها مثل ساقه کرفس دارای خاصیت‌های مهمی هستند. برگ‌های کرفس علاوه بر عطر خوبی که دارند، حاوی ویتامین C ، منیزیم برای عضله‌سازی، و کلسیم برای تقویت استخوان‌ها می باشند. می‌توانید برگ‌های کرفس را به سوپ سبزیجات یا سوپ مرغ اضافه کنید.

پوست پرتقال

علاوه بر بوی خارق العاده ای که دارد، سرشار از فیبرهایی است که تاثیر مثبتی در بهبود عمکرد دستگاه گوارش دارد. ضمنا مقدار زیادی ویتامین C در پوست پرتقال وجود دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مهم است. می‌توایند پوست پرتقال را روی ماهی یا مرغ رنده کنید و همراه با این غذاها بخورید.

ساقه های برگ چغندر

دارای فواید مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت. این ساقه‌های ارغوانی سرشار از کاروتنوئیدها هستند که به‌عنوان آنتی ‌اکسیدان،‌ توانایی بالایی برای مقابله با بیماری‌ها دارند. ضمن این‌که سرشار از از ویتامین K هستند که برای تقویت سلامت استخوان‌ها لازم است. می‌توانید ساقه برگ چغندر را همراه با قارچ و پیاز تف دهید و همراه با غذای اصلی‌تان بخورید.

 

وب‌سایت سرای زندگی

ارسال شده در 17 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • چه چیزی باعث تامپوناد قلبی می شود؟
  • بررسی مزایای مختلف توت فرنگی برای مادر و جنین
  • بررسی عوامل بریدگی بین لبها
  • درباره عفونت‌های دستگاه گوارش و راه‌های درمانی آن بیشتر بدانیم
  • افزایش آمار دانشجویان دندانپزشکی و نگرانی های مختلف مسئولین
  • توصیه های مختص عاشقان قهوه
  • آشنایی با مانیتورینگ بیمار‎
  • عکس العمل بدن شما در هوای سرد
  • استفاده از کدام یک از انواع استامینوفن ها بهتر است؟
  • قوی تر شدن زانوها با انجام برخی حرکات ساده
  • اک مک شیر
  • احتقان قفسه سینه و داروهای خانگی
  • متداولترین نشانه های سینوزیت
  • خطرات جانبی استفاده از انواع مکمل ها
  • روکش دندان جان این مرد را به خطر انداخت
  • محبوبترین ها

  • نسل پیشرفته کفش های مدرن
  • تهدیدات خطرناک برای نوزادان نارس
  • صدای شما بیانگر بیماری شما خواهد بود
  • اهدای سلول های بنیادی خون ساز
  • زندگی تک فرزندها چگونه است؟
  • هیچ وقت اینگونه روی صندلی ننشینید
  • صندلی جالب برای کارمندان
  • ایران دارای برچسب چراغ راهنمای تغذیه
  • نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی در هفته جاری اعلام خواهد شد
  • مراقب هشدارهای لب کبود باشید
  • از مسواک نزدن تا بیماری قلبی و مرگ
  • خمیر مرغ وعوارض ان
  • هشدار جدی! مرغ های تهران مبتلا به آنفلولانزای مرغی
  • گزارش تصویری از ناهنجاری در بدو تولد
  • نظام آموزشی ایران مبتنی بر حرفه گرایی نیست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است