SMOOTH MUSCLE COMPOSITE

سلول های عضله اسکلتی به طور ویژه ای با کار مکانیکی غیر ممتد و ناپیوسته، در ضمن آزاد شدن انرژی شیمیایی سازش یافته اند و باید ذخیره هایی از انرژی داشته باشند تا بتوانند با قطع فعالیت سازگاری پیدا کنند. آماده ترین فرم موجود انرژی در شکل ATP و فسفوکراتین که هر دو آنها از ترکیبات فسفات غنی از انرژی هستند، وجود دارد. همچنین انرژی شیمیایی در گلیکوژن های ذخیره ای که 5/0 تا یک درصد وزن عضله را تشکیل می دهد هم وجود دارد.

بافت عضلانی انرژی را از شکستن اسیدهای چرب و گلوکز بدست می آورد تا به صورت ATP و فسفو کراتین ذخیره نماید. هر چند مخزن اصلی چربی در بدن بافت چربی است اما در عضله اسکلتی نیز تری گلیسرید ذخیره می شود. بخشی از این تری گلیسریدها در سلول های چربی موجود در بین تارهای عضلانی پراکنده اند اما شواهدی که با استفاده از میکروسکوپ الکترونی گرد آورده شده، نشان می دهد در تارهای عضلانی ذره های تری گلیسرید نزدیک میتوکندری (جایی که باید مصرف شوند) قرار دارند. در عضلات در حال استراحت یا در زمان بهبود بعد از انقباض، ماده اولیه عمده، اسید چرب است.
اسیدهای چرب توسط آنزیم های فرآیند بتاکسیداسیون که در ماتریکس میتوکندری وجود دارد به استیل کوآ تبدیل می گردند. سپس این ماده وارد سیکل اسید گلیسریدی که هنگام ورزش برای سوخت و ساز تجزیه می شوند متعلق به تری گلیسرید داخل تارهای عضلانی یا تری گلسیریدهای سلول های چربی بین تارها و یا هر دو است. در هر کیلوگرم عضله  اسکلتی خالص  انسان، تقریبا 12 گرم تری گلیسرید وجود دارد و تارهای نوع 1 (کند انقباض) نسبت به تارهای نوع 2، حاوی مقدار بیشتی تری گلیسرید می باشند. تخمین زده شده که به دنبال لیپولیز داخل عضلانی، بین 12 تا 20 مگا ژول انرژی شیمیایی برای اکسیداسیون به دست می آید. این عمل احتمالا با واسطه لیپاز داخل سلولی درست مثل لیپاز حساس به هورمون بافت چربی انجام می شود. مدارکی وجود دارد که نشان می دهد کاتکولامین ها، به حرکت در آوردن ذخایر تری گلیسرید داخل عضلانی را تنظیم می کنند.

 

ارسال شده در 17 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • چطوری برای از بین بردن مشکلات مو از عسل استفاده کنیم
  • آنوریسم : علل، علائم، تشخیص، و درمان ..
  • یکی از دلایل افسردگی می تواند آپنه خواب باشد!
  • درمان های ساده و طبیعی برای آکنه
  • در کودکان تاثیر اعتماد و امنیت چگونه است
  • بهترین و مناسب ترین خوردنی ها در افطار
  • راه درمانی مناسب برای مبتلایان به حملات صرع
  • استقامت در توان
  • بدنتان را پس از بدنیا آوردن بچه دوست داشته باشید!
  • آشنايی با مفهوم سازگاری تمرين
  • پرخوابی یا کم خوابی،کدام یک خطرناک تر است؟
  • شناخت علائم بیماری بورگر
  • چند راه حل خانگی برای مبارزه با جوشها
  • همه پیامدهای قلیان کشیدن که نمی دانستید
  • توضیحات پزشک فرانسوی پیرامون عباس کیارستمی
  • محبوبترین ها

  • گردشگری سلامت به چه معناست؟
  • معرفی وسیله ای جدید برای جراحی لاراسکوپی
  • حجم بالای زباله در ایران
  • شارژموبایل با تاتو روی پوست
  • لامپ های کم مصرف برای سلامتی مضرند؟
  • تذکر کتبی وزیر بهداشت به رئیس صدا و سیما در خصوص یک تبلیغ
  • مدارس فرسوده یکی از عوامل تهدید در برابر زلزله
  • تشخیص ایدز توسط خودتان
  • اخبار خوشحال کننده درمورد درمان هپاتیت نوع C
  • بخاطر سلامتی تان دست ندهید و روبوسی نکنید!
  • دیگر بدخواب ها نگران خوابشان نباشند
  • برگزاری هفدهمین دوره سفرنامه سلامت و امید
  • هیچ وقت اینگونه روی صندلی ننشینید
  • داوطلب نمونه برای واکسن زیکا
  • بخندید تا قلبی سالم داشته باشید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است