SMOOTH MUSCLE COMPOSITE

سلول های عضله اسکلتی به طور ویژه ای با کار مکانیکی غیر ممتد و ناپیوسته، در ضمن آزاد شدن انرژی شیمیایی سازش یافته اند و باید ذخیره هایی از انرژی داشته باشند تا بتوانند با قطع فعالیت سازگاری پیدا کنند. آماده ترین فرم موجود انرژی در شکل ATP و فسفوکراتین که هر دو آنها از ترکیبات فسفات غنی از انرژی هستند، وجود دارد. همچنین انرژی شیمیایی در گلیکوژن های ذخیره ای که 5/0 تا یک درصد وزن عضله را تشکیل می دهد هم وجود دارد.

بافت عضلانی انرژی را از شکستن اسیدهای چرب و گلوکز بدست می آورد تا به صورت ATP و فسفو کراتین ذخیره نماید. هر چند مخزن اصلی چربی در بدن بافت چربی است اما در عضله اسکلتی نیز تری گلیسرید ذخیره می شود. بخشی از این تری گلیسریدها در سلول های چربی موجود در بین تارهای عضلانی پراکنده اند اما شواهدی که با استفاده از میکروسکوپ الکترونی گرد آورده شده، نشان می دهد در تارهای عضلانی ذره های تری گلیسرید نزدیک میتوکندری (جایی که باید مصرف شوند) قرار دارند. در عضلات در حال استراحت یا در زمان بهبود بعد از انقباض، ماده اولیه عمده، اسید چرب است.
اسیدهای چرب توسط آنزیم های فرآیند بتاکسیداسیون که در ماتریکس میتوکندری وجود دارد به استیل کوآ تبدیل می گردند. سپس این ماده وارد سیکل اسید گلیسریدی که هنگام ورزش برای سوخت و ساز تجزیه می شوند متعلق به تری گلیسرید داخل تارهای عضلانی یا تری گلسیریدهای سلول های چربی بین تارها و یا هر دو است. در هر کیلوگرم عضله  اسکلتی خالص  انسان، تقریبا 12 گرم تری گلیسرید وجود دارد و تارهای نوع 1 (کند انقباض) نسبت به تارهای نوع 2، حاوی مقدار بیشتی تری گلیسرید می باشند. تخمین زده شده که به دنبال لیپولیز داخل عضلانی، بین 12 تا 20 مگا ژول انرژی شیمیایی برای اکسیداسیون به دست می آید. این عمل احتمالا با واسطه لیپاز داخل سلولی درست مثل لیپاز حساس به هورمون بافت چربی انجام می شود. مدارکی وجود دارد که نشان می دهد کاتکولامین ها، به حرکت در آوردن ذخایر تری گلیسرید داخل عضلانی را تنظیم می کنند.

 

ارسال شده در 17 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • کم آبی بدن این بیماری ها را با خودش می آورد
  • واکنش های بدن شما در طول یک رابطه جنسی
  • حس خوشبختی با اشک ریختن
  • موفق ترین افراد چگونه اند؟
  • راههای تقویت متابولیسم برای کاهش چربی
  • مصرف غذا بهتر است در چه ساعاتی استفاده شود
  • رژیم گندم و این فایده ها
  • ۹ علامتی که نشان میدهد شما ارتباط سالمی دارید
  • خطر ابتلا به سرطان سینه در صورت استفاده از اسپری
  • آیا باید بخاطر اشعه رادیوگرافی‌های دندان‌پزشکی دلواپس باشیم؟
  • چای یمن بنوشید تا خستگی از بین برود
  • تمرین سرشانه دمبل طرفین را چگونه انجام دهیم؟
  • مراحل تهیه نوتلا در خانگی
  • اگر تناسب اندام نداشته باشید چه اتفاقی میفتد؟
  • سلامت شما در گرو شادی
  • محبوبترین ها

  • از مشکلات رواني با این حرفه مصون بمانید
  • پدرِ مسن بودن چه تاثیرات نامطلوبی دارد
  • مشاهده خشم و خشونت در میان مردم
  • رفتار هایی که از پدر و مادر به ارث می بریم
  • دور شدن نگرانی با این ترفندها
  • شرایط و اخلاقیات یک فرد محبوب
  • حالتان را با این کارها تحول دهید
  • استرس بیش از حد چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟
  • سن واقعی خود را محاسبه کنید
  • چرا در دوران سالمندی افسردگی زیادتر است
  • مقابله با فوبیا های مختلف
  • افسردگی نوجوانان با شبکه های مجازی
  • اینگونه استرس و اضطراب کار دستتان می دهند
  • روش های درمانی هیپنوتیزم
  • عید نوروز و مشکلات افسردگی در افراد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است