josh-holloway-model-wallpaper-3
برای خوش اندام شدن بهتر است از خودتان شروع کنید و اجازه ندهید کالری بالا موجب اضافه وزنتان شود اگر می خواهید به اندام دلخواهتان دست یابید ابتدا خورد و خوراک خود را بسنجید با توجه به هرم غذایی و متناسب با میزان اشتهایتان بخورید چون تغذیه شما در این زمینه سرنوشت ساز خواهد بود

محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه  گفت: مصرف بهینه مواد غذایی در تناسب اندام افراد موثر است لذا با دانستن میزان کالری مورد نیاز بدن خود از اندامی متناسب برخوردارید شوید.
این متخصص علوم تغذیه درباره میزان کالری مورد نیاز بدن گفت: در افراد مختلف و سنین متفاوت میزان کالری دریافتی متفاوت است ولی به طور کلی در خانمها 2200 کالری و در آقایان 3000 کالری روزانه مورد نیاز است.
وی افزود: هر کدام از مواد غذایی روزانه وزن شده و در میزان کالری مورد نیاز بدن ضرب شود جمع آنها کالری مصرفی روزانه ما خواهد بود.
عزیزی ادامه داد: همه خوراکی ها طبق حرم غذایی دارای کالری هایی است که با درست مصرف کردن آنها می توانیم به اندامی متناسب دست یابیم.
این متخصص علوم تغذیه تاکید کرد: غلات جز دسته اول این حرم، مواد پروتئینی، لبنیات و گوشت که شامل ماهی، مرغ، گوشت قرمز است در مرحله بعد، نان و غلات نیز در انتهای این حرم قرار دارد.
وی ابراز داشت: مصرف 10 الی 12واحد نان و غلات یا به عبارتی 30 گرم، 4 تا 5 واحد میوه ، 2 تا 3 واحد شیر، لبنیات و گوشت برای بزرگسالان به طور متوسط توصیه می شود.
عزیزی تصریح کرد: البته چربی ها و شیرینی جات نیز برای بدن لازم است لذا 1 تا 2 واحد در روز می تواند برای بدن کافی باشد.
این متخصص علوم تغذیه درباره ورزش به همراه رعایت سبد غذایی خانوارها گفت: نیم ساعت روزانه پیاده روی برای افراد مسن، و ورزش های سنگین برای جوانان در کنار رعایت رژیم غذایی توصیه می شود.
وی ادامه داد: در صورت رعایت اصول غذایی و ورزش به طور مستمر از بروز و شکل گیری شکم های بزرگ و ظاهری نامتوازن پیشگیری کنیم.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارسال شده در 18 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • جلوگیری از بروز حمله قلبی و سکته مغزی با این چسب هوشمند
  • سیلوستازول از لخته شدن خون جلوگیری می کند
  • پیامدهای اضافه وزن و چاقی زیاد در خردسالی
  • کم کردن درد عادت ماهانه با گیاه گل مغربی
  • درباره مکمل های بدنسازی
  • علت مقاوم بودن برخي حملات صرع در برابر دارو
  • زوجین و تصمیم برای داشتن بچه
  • فواید دل برای بهبود این بیماری
  • دلایل بروز اختلال عدم تمرکز
  • راه اندازی صنعتی جدید در دریای خزر
  • اوضاع دندان های ایرانی ها خوب نیست
  • نکات مهمی که باید درباره خواب کودکان بدانید
  • درباره هدف‌گذاری ناپلئون هیل چه توصیه هایی دارد؟
  • دانه های روغنی مفید برای سلامتی
  • از فواید مصرف چلغوزه آشنایی دارید؟
  • محبوبترین ها

  • تقویت نشاط فردی با این دمنوش
  • 11 درمان خانگی برای کاهش سطح کلسترول
  • مراقبت های مهم در برابر پیری پوست
  • حجامت بدون تایید پزشک ممنوع
  • سرما خوردگی را با اکیناسه درمان کنید
  • درمانهای خانگی برای تورم لب
  • چغندر خوردن و این فواید بی نظیر
  • این دمنوش ها را قبل از عادات ماهانه بنوشید
  • تاثیر دانه هل بر سلامتی
  • برای تنظیم هورمون‌ها در زنان این سه گیاه بی نظیرند
  • معرفی چند گیاه دارویی بهبودگر در زمینه بیماری ام اس
  • راه حل طب سنتی برای وسواس
  • داروهای گیاهی موثر و مفید برای بدن
  • اهمیت این نکات مهم در مورد چای سبز
  • رفع خشکی دماغ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است