josh-holloway-model-wallpaper-3
برای خوش اندام شدن بهتر است از خودتان شروع کنید و اجازه ندهید کالری بالا موجب اضافه وزنتان شود اگر می خواهید به اندام دلخواهتان دست یابید ابتدا خورد و خوراک خود را بسنجید با توجه به هرم غذایی و متناسب با میزان اشتهایتان بخورید چون تغذیه شما در این زمینه سرنوشت ساز خواهد بود

محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه  گفت: مصرف بهینه مواد غذایی در تناسب اندام افراد موثر است لذا با دانستن میزان کالری مورد نیاز بدن خود از اندامی متناسب برخوردارید شوید.
این متخصص علوم تغذیه درباره میزان کالری مورد نیاز بدن گفت: در افراد مختلف و سنین متفاوت میزان کالری دریافتی متفاوت است ولی به طور کلی در خانمها 2200 کالری و در آقایان 3000 کالری روزانه مورد نیاز است.
وی افزود: هر کدام از مواد غذایی روزانه وزن شده و در میزان کالری مورد نیاز بدن ضرب شود جمع آنها کالری مصرفی روزانه ما خواهد بود.
عزیزی ادامه داد: همه خوراکی ها طبق حرم غذایی دارای کالری هایی است که با درست مصرف کردن آنها می توانیم به اندامی متناسب دست یابیم.
این متخصص علوم تغذیه تاکید کرد: غلات جز دسته اول این حرم، مواد پروتئینی، لبنیات و گوشت که شامل ماهی، مرغ، گوشت قرمز است در مرحله بعد، نان و غلات نیز در انتهای این حرم قرار دارد.
وی ابراز داشت: مصرف 10 الی 12واحد نان و غلات یا به عبارتی 30 گرم، 4 تا 5 واحد میوه ، 2 تا 3 واحد شیر، لبنیات و گوشت برای بزرگسالان به طور متوسط توصیه می شود.
عزیزی تصریح کرد: البته چربی ها و شیرینی جات نیز برای بدن لازم است لذا 1 تا 2 واحد در روز می تواند برای بدن کافی باشد.
این متخصص علوم تغذیه درباره ورزش به همراه رعایت سبد غذایی خانوارها گفت: نیم ساعت روزانه پیاده روی برای افراد مسن، و ورزش های سنگین برای جوانان در کنار رعایت رژیم غذایی توصیه می شود.
وی ادامه داد: در صورت رعایت اصول غذایی و ورزش به طور مستمر از بروز و شکل گیری شکم های بزرگ و ظاهری نامتوازن پیشگیری کنیم.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارسال شده در 18 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • شایعات رایج درباره حجامت
  • عوارض عفونی و بیماری های مقاربتی
  • سوال و جوابهایی درباره بیماری دیابت
  • عاطفی ترین لامپ های دنیا
  • کاربردهای جانبی اکالیپتوس
  • سالخوردگان و تحلیل رفتن تمایلات جنسی
  • مسكن‌هاي بدون نسخه، اعتيادآور هستند
  • افزایش روزافزون مصرف نمک در میان مردم
  • ایجاد تنوع در ورزش با تردمیل
  • آب نارگیل و یک دنیا خاصیت
  • رابطه آپنه با سیگار
  • عکس تجهیزات ثابت کننده کمکهای اولیه
  • شکل صورت خود را حتما برای انتخاب مدل مو،در نظر بگیرید
  • داروهای فاقد پروانه ساخت، تهدیدی جدی برای سلامت افراد
  • کاهش اسپرم با یکجانشینی
  • محبوبترین ها

  • پیش بینی طول عمر با استفاده از ژن
  • کپک درمان کننده آلزایمر!
  • موارد صحیح و نادرست درباره سرطان
  • درباره بدنتان بیشتر بدانید
  • زمان عرضه پانکراس مصنوعی و مشکلات آن
  • روش های از بین بردن کک ها
  • روی قوای ذهنی تان کار کنید
  • اطلاعاتی در ارتباط با رادیواکتیویته
  • نحوه عملکرد و پاسخ دهی مغز
  • دستبند هوشمند محصولی جدید برای سلامتی
  • فلزات چطوری دچار زنگ زدگی می شوند؟
  • پیشگیری از عوارض نشستن با این کوسن هوشمند
  • از حمام با آب سرد غافل نشوید
  • کالری سوزی بیشتر با این فعالیت ها
  • آیا شما هم فکر می کنید رگ هایتان آبی هستند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است