url
کسانی که می خواهند در کنکور شرکت کنند بهتر است نسبت به تغذیه و خورد و خوراک خود دقت بیشتری داشته باشند و برای کمک به بهبود کیفیت جوابدهی خود از مواد غذایی مفید و سودمند برای حافظه شان بهره ببرند پیشنهادات جالب و مفید متخصصن تغذیه برای کنکوری ها را در این روزهای سرنوشت ساز برایتان آورده ایم

محمدرضا پوردستمالچی مشاور تحصیلی  در روزهای آخر منتهی به کنکور سراسری در خصوص رعایت مسائل تغذیه ای داوطلبان چند توصیه داشت و گفت: همیشه باید دریافت غذا با نیازهای متابولیک (سوخت و ساز) بدن متناسب باشد، هم چنین استفاده از غذاهای چرب را محدود کنید، زیرا هضم این غذاها سخت تر است و باعث سنگینی و کسلی می‌شوند و از غذاهای پروتئینی به میزان متناسب بهره جویید؛ پروتئین‌های اساسی را در گوشت، جگر، حبوبات (عدس و لوبیا و …) سویا و مانند آن‌ها می‌توانید به‌دست آورید.
وی با بیان اینکه مواد قندی نیاز اصلی فعالیت‌های مغزی را تأمین می‌کنند،افزود: حتماً در جلسه‌ی آزمون نیز مواد هیدرات کربنی مثل شکلات، بیسکوئیت و… همراه داشته باشید تا هنگام ضعف، از آن‌ها بهره گیرید.
این مشاور تحصیلی بیان کرد: استفاده از میوه‌ها در این فصل حتما قبل از استفاده باید ضدعفونی شوند؛ خوردن هندوانه، زردآلو، گوجه‌سبز اگر هم‌زمان صرف شوند، باعث ناراحتی‌های گوارشی می شود.
پوردستمالچی با اشاره به اینکه خوردن گردو، پسته، بادام و فندق به میزان مناسب (نه افراط) مفید است، عنوان کرد: به دلیل گرمای هوا و از دست دادن میزان فراوان آب و املاح (نمک) حتماً به میزان مناسب مایعات و نمک در غذا استفاده کنید.
وی افزود: هرگز در رستوران‌ها و بیرون از منزل غذا نخورید؛ حتی از غذاهایی که مدت زیادی بیرون از یخچال مانده‌اند نیز استفاده نشود.
این مشاور تحصیلی  گفت: از قرص‌های انرژی‌زا هرگزاستفاده نشود چراکه ضرر این قرص‌ها از منفعت آن‌ها بیشتر است هم چنین به خاطر داشته باشید که بعد از هر وعده غذا بلافاصله مطالعه را شروع نکنید، زیرا پس از هر وعده غذا جریان خون در اطراف دستگاه گوارش افزایش یافته و از کارایی هوش می‌کاهد.
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 18 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • علت مرگ زودرس برخی مردان
  • علائم و درمان بیماری سندرم شوگرن
  • میان وعده بادام و احساس سیری، بدون چاق شدن
  • تاثیر رفتار دیگران در شخص افسرده
  • علائم هشدار دهنده کمبود پتاسیم + معرفی بهترین منابع
  • گياهان در هنگام استرس آسپرين توليد مي‌كنند!
  • بازگشت به مصرف مواد مخدر پس از ترک
  • نوشیدنی های مفید به جای شیر گاو
  • سیگاررا ترک کنید و بیشتر عمر کنید
  • مراقب مشکلات گوارشی در این ایام باشید
  • آموزش تصویری دسر کفشدوزکی برای اطفال
  • جالب ترین اطلاعات و دانستنی ها درباره هومیوپاتی
  • متخصصین تغذیه کدام نوشیدنی را توصیه میکنند
  • سوالات مختلف در مورد بچه بیش فعال
  • چرا چربی های شکم آخر از همه جا آب می شود؟
  • محبوبترین ها

  • بررسی خواص ماهی های پرچرب برای سلامت
  • بهترین ویژگی های خیار برای سلامتی
  • سبک تغذیه ای مردم ژاپن
  • برای درمان نفخ و گاز معده این برنامه غذایی یک هفته ای را اجرا کنید
  • تاثیرگذاری گارسون بر اشتهای مشتریان
  • خوردن غذاهای سوخته با آکریل آمید عوامل افزایش دهنده خطر سرطان
  • معجون نشاط آور مخصوص بانوان
  • ماست یونانی برای ورزشکاران بسیار مفید است
  • پیشنهادهای غذایی برای بعد از زایمان
  • آیا عنصر روی (Zn) باعث کارکرد بهتر کبد میشود؟
  • خطرات مصرف داروهای گیاهی در دوران بارداری
  • برتری جوانه ها نسبت به گوشت
  • منابع مهم برای تامین فیبر
  • چگونه بی حوصلگی بعد از خوردن ناهار را برطرف کنیم؟
  • شادابی بیشتر فرزند با این روش های تغذیه ای
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است