دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کالری مناسب دریافت کرد ن کالری مناسب برای هر فرد کالری روزانه کالری دریافتی کالری دریافت کردن کالری
هرفردی به طور متوسط و میانگین به چه میزان کالری در طول روز احتیاج دارد اهمیت دریافت کالری در طول روز چیست و میزان استاندارد کالری دریافتی برای هر انسان به چه صورت باید باشد آیا جنسیت و سن در این زمینه نقش دارند یا خیر؟توضیحات بیشتر را از زبان متخصصین تغذیه بشنوید

محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه گفت: جنسیت در مصرف کالری ها موثر است. به طور متوسط زنان 2000 و  مردان 2500 کالری روزانه نیاز دارند .
این متخصص علوم تغذیه گفت: بستگی به دوره های مختلف زندگی از کودکی ، نوجوانی، میانسالی،پیری و میزان فعالیت روزانه، کالری مصرفی در افراد متفاوت است.
وی تصریح کرد: اگر فرد فعالیت روزانه اش ، شدید، متوسط یا کم باشد در زنان 400 الی 500 کالری به آن اضافه  در صورت کاهش فعالیت 200 تا 700 کالری از آن کم می شود.
عزیزی اضافه کرد: میزان فعالیت روزانه در مردان در صورت افزایش 500 کالری اضافه و در صورت کاهش فعالیت کم می شود.
این متخصص تغذیه در ادامه افزود: به هنگام بالا رفتن سن میزان کالری مصرفی کم می شود به خصوص از سن 50 سالگی به بعد میزان کالری باید در آقایان 2000 الی 2200 کالری، البته بسته به فعالیت بدنی هم دارد. در بانوان نیز 200 تا 400 کالری در غذاهای مصرفی کم می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت بدنی در جوانی متفاوت است گفت: جوانان به دلیل فعالیت های متفاوت مانند ورزش، کار، وغیره ، میزان کالری و غذای مصرفی شان بیشتر است و همین افراد به محض ورود به سنین بالاتر و کاهش فعالیت های روزانه میزان مصرف غذایشان کم و به همین ترتیب کالری کمتری مصرف می کنند.
عزیزی عنوان کرد: اگر میزان کاهش مصرف کالری و غذا کم باشد و فرد با کاهش یا افزایش وزن چشمگیری روبه رو شوند حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنند.
این متخصص علوم تغذیه در ادامه گفت: کودکان با فعالیت متوسط 1000 تا 1400 کالری و با بالا رفتن سن از 5 تا 8 سالگی 1400 الی 1600 کالری و از 8 تا 16 سالگی 1600 تا 2000 کالری، از 19 تا 30 سالگی 2000 الی 2200 کالری نیاز دارند.
باشگاه خبرنگاران؛
5 1000
ارسال شده در 19 تیر 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x