77870277_XS
هرفردی به طور متوسط و میانگین به چه میزان کالری در طول روز احتیاج دارد اهمیت دریافت کالری در طول روز چیست و میزان استاندارد کالری دریافتی برای هر انسان به چه صورت باید باشد آیا جنسیت و سن در این زمینه نقش دارند یا خیر؟توضیحات بیشتر را از زبان متخصصین تغذیه بشنوید

محمد حسین عزیزی متخصص علوم تغذیه گفت: جنسیت در مصرف کالری ها موثر است. به طور متوسط زنان 2000 و  مردان 2500 کالری روزانه نیاز دارند .
این متخصص علوم تغذیه گفت: بستگی به دوره های مختلف زندگی از کودکی ، نوجوانی، میانسالی،پیری و میزان فعالیت روزانه، کالری مصرفی در افراد متفاوت است.
وی تصریح کرد: اگر فرد فعالیت روزانه اش ، شدید، متوسط یا کم باشد در زنان 400 الی 500 کالری به آن اضافه  در صورت کاهش فعالیت 200 تا 700 کالری از آن کم می شود.
عزیزی اضافه کرد: میزان فعالیت روزانه در مردان در صورت افزایش 500 کالری اضافه و در صورت کاهش فعالیت کم می شود.
این متخصص تغذیه در ادامه افزود: به هنگام بالا رفتن سن میزان کالری مصرفی کم می شود به خصوص از سن 50 سالگی به بعد میزان کالری باید در آقایان 2000 الی 2200 کالری، البته بسته به فعالیت بدنی هم دارد. در بانوان نیز 200 تا 400 کالری در غذاهای مصرفی کم می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت بدنی در جوانی متفاوت است گفت: جوانان به دلیل فعالیت های متفاوت مانند ورزش، کار، وغیره ، میزان کالری و غذای مصرفی شان بیشتر است و همین افراد به محض ورود به سنین بالاتر و کاهش فعالیت های روزانه میزان مصرف غذایشان کم و به همین ترتیب کالری کمتری مصرف می کنند.
عزیزی عنوان کرد: اگر میزان کاهش مصرف کالری و غذا کم باشد و فرد با کاهش یا افزایش وزن چشمگیری روبه رو شوند حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنند.
این متخصص علوم تغذیه در ادامه گفت: کودکان با فعالیت متوسط 1000 تا 1400 کالری و با بالا رفتن سن از 5 تا 8 سالگی 1400 الی 1600 کالری و از 8 تا 16 سالگی 1600 تا 2000 کالری، از 19 تا 30 سالگی 2000 الی 2200 کالری نیاز دارند.
باشگاه خبرنگاران؛

ارسال شده در 19 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیرپذیری میل جنسی از اضافه وزن شما
  • علت های چاق شدن در دوره عادت ماهیانه
  • تاثیرات منفی کمبود آهن
  • ابتلا به اختلالات هورمونی با مصرف نکردن صبحانه
  • سمّیت گوش Ototoxicity
  • دندان عقل داشته باشیم یا نه
  • با چه دارویی استرس را از خودمان دور کنیم؟
  • زمان صحبت کردن بچه ها
  • خطر بالا رفتن هورمون تیروئید برای بیماران قلبی
  • واکسن آبله‌مرغان و ابتلا به مشکل نادر چشمی
  • بهترین روش های راه رفتن اصولی
  • رژیم های غذایی ناسالم مرتبط با سرطان
  • بدنی سالم با در پیش گرفتن این راه و روش های موثر
  • ترکیبات غذایی سرشار از فایده
  • صدمات قلبی در مبتلایان به دیابت بسیار زیاد است
  • محبوبترین ها

  • مکان انباشتگی چربی در بدن به دلیل ابتلا به فشار خون مؤثر است
  • آشنائی با علائم مسمومیت و نحوه برخورد مناسب با آن
  • از مهمترین نشانه های سکته
  • با یک ویلچر قوی موتوری چطورید
  • بادکش بدون تجویز پزشک چه زیانهایی دارد
  • دانسته هایی درباره مزاج انسانها
  • همه چیز درباره سوء مصرف استروئید در بین نوجوانان
  • تطبیق عصا با کاربر جدیدترین تکنولوژی است
  • از آروغ زدن در حین غذا چگونه پیشگیری کنیم؟
  • چطور خود را بعد از خود ارضایی تقویت کنیم که دچار ضعف نشویم؟
  • نقش هورمون ها در یائسگی
  • همه چیز درباره سم زدایی روده
  • چکارکنیم که قلبمان مریض نشود
  • تهدید سرطان معده برای ایرانی ها
  • اگر میخواهید شکم نداشته باشید باید مدل زندگی خود را تغییر دهید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است