sabzi-jatt

کبد نقش بسیار مهمی روی فعالیت های مختلف بدن دارد. در نتیجه عملکرد بد این عضو می تواند آسیب های جدی به سایر اندام ها برساند. به همین دلیل ما باید همیشه به فکر تضمین سلامت این عضو باشیم. در این مطلب به معرفی خوراکی هایی که می توانند تا حد زیادی سلامت کبدمان را تضمین کنند صحبت کنیم. استفاده ی ترکیبی از این مواد در رژیم غذایی می تواند تا حد زیادی سلامت کبد شما را تضمین کند. با دکتر سلام همراه باشید.

به نقل از پایگاه خبری مرکز سلامت جهانی، امروزه استفاده از غذاهای فرآوری یا سرخ‌ شده بیش از پیش طرفدار پیدا کرده و در این میان، کبد باید حجم عظیمی از پاک‌سازی بدن را انجام دهد اما برای کمک به کبد می‌توان از مواد غذایی یاری‌رسان استفاده کرد.

برخی از این مواد غذایی عبارتند از:

سیر: تنها استفاده از میزان کمی سیر می‌تواند آنزیم های کبدی و ترکیبات پاک‌کننده را برای زدودن سموم به فعالیت بیندازد.

گریپ فروت: به علت غنی بودن از ویتامین سی و آنتی اکسیدان ها، این میوه می‌تواند فرآیندهای پاک‌کننده کبد را افزایش دهد.

چغندر و هویج: هر دوی این ماده‌ها غنی از بتاکاروتن و فلاونوئیدهای گیاهی هستند که می‌توانند عملکردهای کلی کبد را تحریک و بهبود بخشند.

سبزیجات برگ‌دار سبز: به علت وجود کلروفیل بالا در گیاهانی نظیر کدوی تلخ، سبزی قاصدکی، اسفناج و سبزی خردل، سموم محیطی از جریان خون جمع‌آوری می‌شوند و همچنین تولید و ایجاد صفرا برای جمع‌آوری سموم را افزایش می‌دهند.

آووکادو: این ماده مغذی، بدن را در تولید گلوتاتیون کمک می‌کند که برای کبد به منظور پاک کردن سموم مضر بدن لازم است.

روغن زیتون: این مایع چرب، با ایجاد محیط مبتنی بر چربی سموم بدن را به نوعی مکیده و دفع می‌کند و کبد را از بار سنگین سوم راحت می‌کند.

لیمو: این میوه به سنتز کردن مواد سمی و تبدیل آنها به موادی که به راحتی توسط آب جذب می‌شوند، یاری‌رسان پرنقشی برای کبد محسوب می‌شود.

گردو: با داشتن میزان بالایی از آرژنین اسید آمینه، گلوتاتیون و اسیدهای چرب امگا 3 گردو نقش مهمی در زدودن سموم آمونیاک دارد.

زردچوبه: این ادویه، غذای مورد علاقه کبد است. این ادویه خوش‌رنگ با کمک آنزیم هایی که به طور فعال مواد سرطان‌زای رژیم غذایی را نابود می‌کنند، به عنوان یک سم زدای کبد دوست شناخته می‌شود.

ارسال شده در 19 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • مشغول کردن ذهن برای زندگی
  • بانوان ایرانی از “زایمان بدون درد” بی اطلاعند
  • بستنی و فالوده سنتی
  • آبسه و مراقبت های ان
  • تاثیر برنامه DIAMOS در کاهش افسردگی ناشی از دیابت
  • رسپی سالاد کشور سنگاپور که لاغر کننده است
  • خطر قرص پیشگیری از بارداری برای این بانوان
  • کلید درمان مشکلات معده، در دست شیرین بیان
  • مطالبی در مورد جرم دهان
  • بررسی میوه و سبزیجات از روی ظاهر آنها
  • چگونه زود خستگی ناشی از کار با کامپیوتر را از بین ببریم
  • از جمله معایب زایمان طبیعی
  • بهترین روز را برای خودتان رقم بزنید
  • احتمال بروز بیماری های کبدی را با خوردن قهوه کاهش دهید
  • در ورزش پنجه چقدر اهمیت دارد؟
  • محبوبترین ها

  • در ورزش یوگا به چه نکاتی باید توجه کنید
  • تقویت ساعد و تمرینات لی هانی
  • سیستم حرکتی (RP-21) بر اساس تکنیک رست-پاز(قسمت اول)
  • تاثیرات مختلف مکمل ها و آمینواسیدها بر عضلات ورزشکاران
  • با دویدن خوب بهترین فایده را ببریم
  • اشتباهات رایج حین ورزش
  • توصیه رونی کولمن درباره غذا خوردن و استفاده از مکمل پیش از مسابقه
  • تنظیم شخصیت با کمک ورزش
  • نحوه اجرای مراقبه را بیاموزید
  • آموزش کتل بل :تناسب اندام در نوک انگشتان شما
  • مروری برعواقب زیاد ورزش کرد
  • آموزش تصویری بدنسازی در 6 هفته ( بخش 4)
  • نکات مهم پیرامون استروئید شناسی سینتول
  • آموزش حرکات ورزشی مناسب برای اداری ها
  • در ورزش پرورش اندام توجه به چه توصیه هایی ضرورت دارد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است