pizza

گاهی اوقات انسان هوس پیتزا می کند و در واقع در کل دنیا همه از پیتزا خوششان می آید و بسیاری از ما هم پیتزا زیاد می خوریم و غذای مورد علاقه اکثر ما می تواند پیتزا باشد

، برای مثال در آمریکا تخمین زده شده هر ثانیه 350 برش پیتزا فروخته می شود، این مقدار واقعا سرسام آور است، مقدار مصرف پیتزا در کشورهای دیگر نیز کمتر از این مقدار نیست. .
به منظور ارزیابی اگر پیتزا برای برنامه غذایی تان بد بود باید به کل برنامه و مقدار غذایی که می خورید نگاهی بیاندازید.. مواد به کار رفته در پیتزا می تواند متفاوت باشد، و البته پیتزایی که بیرون و در رستوران می خورید از آنچه خودتان در خانه درست می کنید پر کالری تر است.

اینکه مصرف پیتزای کودکان بالا است می تواند نگران کننده باشد، چون این غذا می تواند مرکز تجمع کالری باشد و در سلامت آنها اختلال ایجاد کند.

به صورت معمول وقتی کودکان پیتزا می خورند، حدود 400 کالری جذب می کنند و نوجوانان نیز حدود 600 کالری. با رشد چاقی در میان کودکان و نوجوانان کاهش مصرف کالری یک توصیه بسیار جدی است.

روکش هایی مانند پپرونی، پنیر اضافی، سوسیس و ژامبون، می توانند به کالری و چربی یک پیتزا بیافزایند. نان و یا خمیر ضخیم پیتزا نیز می تواند مقدار زیادی کالری به پیتزا اضافه کند بدون اینکه حاوی فیبر چندانی باشد

دکتر کرمانی

ارسال شده در 19 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کنترل احساسات پس از یک شکست عشقی
  • استحمام در دوران قاعدگی
  • مطرح کردن سوالات مهم قبل از ازدواج
  • براي درمان بیماری بلز پالسی سوزن درمانی کنید
  • بحث ها و مشاجرات زناشویی
  • تنوع آداب غذا خوردن بر سلامتی چه تأثیری دارد؟
  • هر آنچه باید درباره قرص اکسی متولون بدانید
  • برای اینکه سرشانه های حجیم داشته باشید توصیه های برندون کوری را بخوانید
  • طرز درست کردن اک مک قبرس
  • تصحیح چند رفتار اشتباه و پیشگیری از سرماخوردگی
  • گردو پاره- شیرینی ترکیه
  • نسخه تغذیه ای درباره اهداکنندگان خون
  • آیا کاهش سریع وزن با ورزش امکانپذیر است؟
  • موارد استثنایی برای کاهش وزن
  • آموزش تصویری برخی حرکات ورزشی در خانه
  • محبوبترین ها

  • اطلاعات ورزشی برای خانم های بیش از 50 سال
  • وزن ایده آل داشتن با این توصیه های مهم
  • در زمان پیری چگونه شکم خود را کوچک کنیم
  • اصول تکنیکی تقویت عضله های شکم و پهلو
  • چرا ورزش هم باعث بیماری میشود؟
  • اگر این خطاها را نکنید دویدن آسانترین ورزش است
  • بهترین ورزشهایی که می‌توانید در کنار دریا انجام دهید
  • برای چربی سوزی این 5 برنامه تردمیل را یاد بگیرید
  • توصیه های مورد نیاز جهت ورزش صحیح خانمهای حامله
  • برای افزایش حجم پشت بازو این 5 حرکت ضروری است
  • با کراتین استقامت بدن را افزایش دهید
  • چگونه یک مربی شخصی انتخاب کنیم؟
  • حرکات ویژه عضله‌ساز برای اقایان ( آموزش تصویری)
  • در ورزش پنجه چقدر اهمیت دارد؟
  • نسخه ورزشی برای اصلاح کف پای صاف
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است