Top-10-fruits-that-make-this-summer-cool-Must-have-fruits-during-summer

اگر مایلید گرمای هوا را از خود دور کنید و از طریق خوراکی این کار را انجام دهید توصیه می کنیم به برخی میوه های تابستانه مراجعه کنید و از خواص آن ها بهره مند شوید تا هم آب مورد نیاز بدنتان تامین شود و هم خنکی و سردی را در این گرمای طاقت فرسا لمس کنید با ما همراه باشید و از این میوه ها کمک بگیرید

برخی از میوه ها از جمله خیار,لیموترش, هلو, سیب, هندوانه و کدوسبز برای خنک ماندن و تامین آب مورد نیاز بدن ما در فصل گرم تابستان مفید و موثر هستند.

مرکبات اثر خنک کنندگی و سم زدایی باور نکردنی در بدن دارند. افزودن چند قطره لیموترش تازه به یک لیوان آب و نوشیدن آن نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی و شادابی پوست مؤثر است بلکه تمایل ما را به نوشیدن آب بیشتری در روز افزایش دهد.
روزهای گرم تابستان همواره یادآور نوشیدنی های خنک و دسرهای سرد می باشد، در زیر به پیشنهاداتی برای تامین آب بدن و خنک ماندن در گرمای تابستان اشاره شده است.

**خیار
خیار حاوی آب فراوانی است و یک میوه مفید برای فصل گرما است. یک نوشیدنی با مقدار زیادی خیار و چند قطره لیموترش پیشنهادی عالی برای رفع تشنگی و خنک ماندن است.

** هندوانه
می شود تابستان باشد و هندوانه در آن نباشد؟ تابستان و هندوانه دو یار جدا نشدنی هستند. این میوه خاصیت خنک کنندگی بالایی دارد و آب مورد نیاز بدن را تأمین می کند.

** هلو
این میوه علاوه بر آنکه یک انتخاب مناسب برای فصل گرماست؛ حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A و C می باشد که در شادابی و سلامت پوست بسیار مؤثر است.

** سیب
هر سیب به طور متوسط دارای 95 کالری و 4 گرم فیبر می باشد. همچنین، حاوی یک نوع فیبر محلول به نام پکتین است که برای مقابله با گرسنگی و کاهش وزن بسیار مؤثر است.

** لیمو ترش
مرکبات اثر خنک کنندگی و سم زدایی باور نکردنی در بدن دارند. افزودن چند قطره لیموترش تازه به یک لیوان آب و نوشیدن آن نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی و شادابی پوست مؤثر است بلکه تمایل شما را به نوشیدن آب بیشتری در روز افزایش می دهد.

** کدو سبز
حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می باشد. کدو منبع غنی منگنز است. این ماده معدنی از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند (به خصوص در تابستان و هنگامی که بیشتر در معرض آسیب های نور خورشید قرار دارید) و انتخاب مناسبی برای فصل گرما است.
ایرنا

ارسال شده در 20 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • ایمپلنتی برای اندازه گیری فشار چشمها
  • رابطه ی افزایش وزن با افزایش سن
  • تصاویری از برانکارد اورژانس
  • احتیاج بدن به مکمل‌های ورزشی قبل از ورزش چیست؟
  • دردسرهای ورود نوآموزان به مدرسه
  • ارتباط خواب اطفال با دبایت
  • اهمیت استفاده از لیموترش برای خون
  • ویتامین های موجود در مکمل ساپلاس مدز و خواص آنها
  • رسیدن به موفقیت با این ایده ها
  • هر آنچه درمورد فواید و مضرات شکلات تلخ باید بدانید
  • چگونه از چرب شدن کبد جلوگیری کنیم؟
  • اهمیت کنترل وزن در وهله های زمانی مختلف
  • قوانین همیشگی برای کاهش وزن
  • درون گرایی اطفال با این بیماری
  • نکات ویژه ای که باید در مورد تازه مادران رعایت شود
  • محبوبترین ها

  • تکنیک های موثر و مفید برای مطالعه
  • سوند ادراری در مردان چگونه قرار داده می شود
  • وظایف پرستار در قبال حمل نمونه های آزمایشگاهی
  • پرستاران واقعی
  • بررسی اختلالات رایج در نوزادان تازه متولد شده
  • اختلالی به اسم دیس اورینت
  • وظیفه پرستار در قبال اکوکاردیوگرافی قلب
  • جزئیاتی درباره اسکن هسته ای قلب
  • رموز طلایی پرولاپس دریچه ی میترال (MVP)
  • وظیفه پرستاران در پذیرش بیمار در اتاق عمل
  • بررسی کیفیت شیر مادر با این روش ها
  • اندازه گیری بخش های بیمارستانی با چه شاخصهایی اندازه گیری میشود؟
  • خونگیری شریانی چگونه انجام می شود
  • کارهایی که به بارداری پس از 35 سالگی کمک میکنند
  • نکات ویژه ای که باید در مورد تازه مادران رعایت شود
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است