فواید رژیم مدیترانه ای رژیم مدیترانه ای خاصیت رژیم مدیترانه ای پیروی از رژیم مدیترانه ای اهمیت رژیم مدیترانه ای X اختلالات شنوایی
رژیم مدیترانه ای فایده های زیادی برای افراد مصرف کننده دارد این رژیم تاثیرات زیادی روی سلامت افراد میگذارد این به دلیل وجود موادطبیعی و سالم در آن است بهتر است این رژیم را برای لاغری و تناسب اندامتان انتخاب کنید توصیه ها و پیشنهادات ما را در نظر داشته باشید و در پیش بگیرید

یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای انتخاب کنید تا زندگی سالم و طولانی‌تری داشته باشید؛ این توصیه‌ای است که این روزها زیاد می‌شنویم. رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد و این موضوع را تحقیقات زیادی به اثبات رسانده است.

اگر از آن دست افرادی هستید که به تغذیه خود اهمیت می‌دهید حتما چیزهای زیادی در این باره می‌دانید، اما اگر هم اطلاعات زیادی درباره رژیم مدیترانه‌ای ندارید، نگران نباشید. ما در یک صفحه شما را با این حوزه آشنا کرده و در ادامه شما را با لیست خرید جدیدتان آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید تا با فواید 7 ماده غذایی رایج در رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای بیشتر آشنا شوید.

تحقیقات چه می‌گوید؟

سعی کنید در برابر کسانی که از رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای بد می‌گویند، جدی باشید. مطالعات زیادی حاکی از فواید سلامت این برنامه غذایی خوشمزه هستند که میوه، سبزیجات، آجیل، غلات کامل، روغن ماهی و روغن‌زیتون را شامل می‌شود. بر‌اساس مطالعه منتشر شده در مجله نورولوژی، این رژیم غذایی شانس زوال قدرت شناختی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

خانم‌های مسن هم می‌توانند برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان از این رژیم غذایی استفاده کنند. محققان به این نتیجه رسیدند که افراد باید از شمارش کالری‌ها دست بردارند و به جای آن از یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای با درصد چربی بالا استفاده کنند تا قلب سالمی داشته باشند.

1.آووکادو

آیا می‌دانستید که آووکادو نسبت به موز پتاسیم بیشتری دارد؟ پتاسیم خواص زیادی دارد؛ ازجمله اینکه تعادل مایعات بدن را برقرار می‌کند و سلامت قلب را افزایش می‌دهد. به‌علاوه، سرشار از چربی‌های غیراشباع سالم است که سطح کلسترول‌های بد را در بدن کاهش می‌‎دهد. در یکی از مطالعات اخیر در امریکا مشخص شد افرادی که از مواد غذایی با چربی متوسط مثل آووکادو استفاده می‌کنند، کلسترول LDL کمتری دارند.

2.بادمجان

بادمجان سرشار از فیبر است، چربی اندکی دارد و یک منبع غنی از ویتامین‌های B1 و B6 است. برای آنکه از تمام خواص بادمجان بهره‌مند شوید، بهتر است آن را با پوست بخورید. پوست بادمجان حاوی یک آنتی‌اکسیدان قوی به‌نام ناسونین است که از اسیدهای چرب ضروری برای سالم نگه داشتن مغز محافظت می‌کند.

3.ماهی سالمون

ماهی سالمون منبع ویتامین‌D، پروتئین ویتامینB، سلنیوم و اسیدهای چرب امگا۳ است. بنابراین جای تعجب ندارد که محققان در مطالعات متعدد به تمجید این ماهی خوشمزه پرداخته‌اند. باتوجه به تحقیقات منتشر شده در نشریه بیماری‌های روماتولوژی، خانم‌هایی که هر هفته یک یا دو وعده سالمون می‌خورند، ۲۹درصد کمتر به آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند. البته لزومی ندارد حتما سالمون بخورید. انواع ماهی‌های چرب مثل ماهی خال‌مخالی و ماهی تن تازه از این مزیت برخوردارند.

4. ساردین

ساردین یکی از انواع ماهی‌های چرب است که در اینجا به‌طور اختصاصی به آن می‌پردازیم، چون برخلاف سایر ماهی‌های مشابه حاوی استخوان خوراکی است. این استخوان‌ها منبع کلسیم و فسفرند که به کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک می‌کنند.

5.روغن‌زیتون

کره را کنار بگذارید و روغن‌زیتون را جایگزین آن کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. روغن‌زیتون در مقایسه با سایر روغن‌های طبیعی، اسیدهای چرب غیراشباع بیشتری دارد. روغن‌زیتون‌های خالص نیز آنتی‌اکسیدان بیشتری دارند. یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای که در آن از روغن زیتون خالص استفاده شده باشد، خطر ابتلا به سرطان پستان را به میزان ۶۸درصد کاهش می‌دهد.

6.گوجه فرنگی

به گفته محققان دانشگاه پورتسموث، لیکوپن سرعت رشد سلول‌های سرطان پروستات را کند می‌کند. از سوی دیگر، محققان دانشگاه نیوکاسل بر این باورند که گوجه‌فرنگی با آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید نیز مبارزه می‌کند.

مجله سیب سبز:

 

ارسال شده در 20 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • ویتامین هایی که با بالا رفتن سن مورد نیاز بدن هستند
  • مهیا شدن شرایط زایمان سزارین
  • آغازین ثانیه های هنگام تولد
  • سیگارکشیدن پدر و مادر مشوقی برای فرزندان
  • توضیحاتی راجع به مراقبت از کاتتر و فیستول
  • توصیه های تغذیه برای جلوگیری از سرطان روده بزرگ
  • کودکان کار و سلامت روحی و جسمی آنان
  • چگونه پنکیک صبحانه، را رژیمی درست کنیم؟
  • خوراک مغذی برای رژیم لاغری
  • دردهای گوارشی را اینگونه تسکین دهید
  • آیا میدانید پوست سیب زمینی سفیدی مو را کاهش میدهد
  • کنترل قندخون گاهی با فعالیت ورزش روزانه هم بهبود نمی یابد
  • هرگز پولیپ بینی را به حال خود نگذارید
  • سرگیجه در سنین مختلف
  • تاثیر ازدواج بر روحیه ی زنان و مردان
  • محبوبترین ها

  • رواح بی رویه اختلال بی اشتهایی عصبی
  • استرس دائمی بیماران سرطان
  • آزار روحی رساندن به مرد توسط زن
  • چگونه بفهمیم در ذهن اطرافیان چه می گذرد؟
  • اهمیت شنیدن نظرات و تفکرات دیگران
  • ارتباط التهابهای بدنی با طلاق
  • نگاه کردن به مناظر طبیعی و تاثیرات روحی و روانی آن ها
  • حال و حوصله نداشتن چند گونه است؟
  • موسیقی و تاثیرات آن بر روی کاهش استرس
  • کدام زن ها در طول دوره یائسگی به افسردگی دچار می شوند؟
  • مدیریت دعوا و مشاجرات زوجین
  • ریزش مو با ریشه عصبی
  • چطوری به شریک زندگیتان بگویید که طلاق می خواهید
  • استرس زوجین برای بهترین روز زندگی
  • اصول برقراری یک رابطه خوب
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است