ghaza

برای همه ی ما پیش آمده است که چند روزی مجبور شده باشیم برنامه غذایی خود را جابه‌جا کنیم. این مسئله در کوتاه مدت شاید تاثیر چندانی نداشته باشد اما وقتی که مدت زمان آن بیشتر و بیشتر می شود، آسیب های جدی آن شروع خواهد شد. در این مطلب در مورد مععایب بی برنامگی در وعده های غذایی را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، تا به حال شده چون وسط یک پروژه هستید ناهار را عقب بیاندازید؟ و یا چون خواب ماندید صبحانه را نادیده بگیرید؟ فکر می کنید تا وقتی بعدا دچار پرخوری نشوید مشکل خاصی پیش نمی آید درسته؟ بسیار خب، شاید واقعا نباشد.

تحقیقات اخیر نشان داده تنها چیزی که می خورید روی سلامتتان تاثیر نمی گذارد بلکه چه زمانی می خورید هم موثر خواهد بود. نامرتب غذا خوردن می تواند فرد را آماده چاقی، فشار خون بالا، و دیابت نوع 2 ، جدای اینکه چقدر کالری مصرف می کنید، کند.

در یکی از بررسی ها الگوی غذا خوردن بین المللی مورد پژوهش قرار گرفت و مشخص شد بین چاقی و خوردن کالری بیشتر هنگام عصر می تواند رابطه وجود داشته باشد. در بررسی دیگر به نتیجه رسیدند، افرادی که به صورت مرتب 6 وعده  در روز غذا میل می کنند نسبت به کسانی که غذا خوردنشان برنامه خاصی ندارد سطح کلسترول و انسولین پایین تری دارند.

ما متوجه شدیم، افراد بالغی که در طول وعده هایی مرتب کالری دریافت می کنند کمتر از افرادی که وعده هایشان نامنظم است دچار چاقی می شوند.

با اینکه زیاد منطقی به نظر نمی رسد اما زمان بندی وعده ها می تواند روی سلامتتان تاثیر زیادی داشته باشد. بسیاری از فرآیند های سوخت و ساز در بدن – از جمله اشتها، گوارش، و سوخت و ساز چربی، کلسترول و گلوکز،الگویی را دنبال می کنند که هر 24 ساعت تکرار می شود. بی ملاحظه غذا خوردن می تواند روی ساعت درونی بدن تاثیر بگذارد. و این بهم ریختگی می تواند باعث اضافه وزن و دیگر مشکلات سلامت شود.

اما اختلاف در ساعات غذا خوردن تا چه حد می تواند تاثیر گذار باشد؟

این سوالی بسیار مهم و وارد است که متاسفانه هنوز نمی توانیم به آن پاسخ بدهیم.

درک کامل اینکه اختلال در ریتم شبانه روزی تا چه حد می تواند روی خطر چاق شدنمان تاثیر بگذارد پیشرفتی بسیار بزرگ است.

بنابراین در حال حاضر بهتر است حواسمان به سر وقت غذا خوردن و داشتن میان وعده هایی مشخص باشد، اما اگر نمی توانید این کار را بکنید، باز هم جای نگرانی نیست چون راه های زیادی برای سالم بودن وجود دارد.

ارسال شده در 21 تیر 1395 توسط دکتر سلام با موضوع اخبار پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • در یک روز پوست زیبایی داشته باشید
  • مطلبی کوتاه در مورد ویتامین دی
  • عمل جراحی پیشرفته و نادر در دنیای پزشکی
  • مقابله با انحرافات بینایی از نظر اپتومتریست ها
  • بررسی عوامل تحریک کننده پراشتهایی عصبی
  • شناخت کامل سیری و گرسنگی عصبی
  • تصاویر وسیله ارتوپدی فورس پلیت
  • واکنش زوجین نسبت به وارد شدن همسرانشان به دنیای مجازی
  • مینی سیمیت با دستور پخت آشپز ترکیه
  • کودکان پاکستانی که در شب بدنشان فلج میشود
  • نکات ضروری که دیابتی ها باید بدانند
  • آبلیمو و تاثیرات مختلف آن
  • مقابله با سرطان پروستات با مصرف گیاهان
  • خوردن پنیرهای شور ممنوع!
  • توصیه ها و اطلاعیه مهم در مورد آلودگی هوا
  • محبوبترین ها

  • همه خواص پاک کنندگی سرکه
  • تاثیرات منفی سریال های ماهواره ای بر شخصیت خردسالان
  • ال ای دی بجای ام آر آی و رادیوگرافی
  • میزان تماشای تلویزیون چه تاثیری در لاغر شدن دارد
  • تقویت موها با کمک گرفتن از این مواد طبیعی
  • برای محافظت از استخوان این شیوه ها را بدانید
  • لیزر برای این افراد ممنوع است!
  • مشکلات مختلف در اثر اختلالات خواب
  • سرطان پانکراس و نشانه های آن در دهان
  • تغییرات در زندگی برای رفع روزمرگی
  • 5 فاکتور اصلی برای نابود کردن تشویشهای صبحگاهی
  • خوردن میوه و سلامت قلب
  • کاملترین اطلاعات درباره ژن درمانی
  • تاثیرات مهم رادیوتراپی بر سرطان سینه
  • پرستاران از ضد عفونی و تمیز کاری تا میکروب های بد بیمارستان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است