ورزش پیلاتس درباره ورزش پیلاتس پیلاتس باورهای نادرست در مورد پیلاتس انجام ورزش پیلاتس

در مورد ورزش پیلاتس چه میزان اطلاع دارید این ورزش چه تاثیراتی روی ورزشکاران میگذارد چه نوع باورهایی در باره تمرینات ورزشی پیلاتس وجود دارد باورهای نادرستی در مورد این رشته ورزشی وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد 

 پیلاتس، یکی از محبوب ترین تمرینات برای کسانی است که از باشگاه رفتن خسته شده‌اند. این تمرین، مرکز بدن شما را به خوبی هدف می‌گیرد، و برای سوزاندن کالری و افزایش توده عضلانی بسیار موثر است. بسیاری از افراد، باورهای اشتباهی در مورد پیلاتس دارند، زیرا هرگز در کلاس پیلاتس شرکت نکرده‌اند و واقعا نمی‌دانند پیلاتس چیست. در اینجا، چند مورد از رایج ترین باورهای اشتباه در مورد پیلاتس را بیان می‌کنیم:

باور شماره ۱: پیلاتس مانند یوگا است

خیر، اینطور نیست. درست است که پیلاتس و یوگا، دارای برخی شباهت‌ها هستند، اما حقیقت این است که یوگا و پیلاتس از روش‌های بسیار متفاوتی برای دستیابی به تندرستی و سلامتی استفاده می‌کنند. حرکات آنها بسیار متفاوت هستند، و تکنیک‌های تنفسی آنها هم کاملا با هم فرق دارند. یوگا عمدتا بر تمرین روی حصیر تمرکز دارد، در حالیکه پیلاتس، شما را به حرکت وا می‌دارد و از تجهیزات متنوعی هم استفاده می‌کند. پیلاتس و یوگا، همانقدر به هم شباهت دارند، که آهسته دویدن و دوی ماراتن شبیه هم هستند!

باور شماره ۲: پیلاتس، فقط برای خانم‌هاست

آیا می‌دانستید که پیلاتس، توسط یک مرد ابداع شده؟ جوزف پیلاتس، در ابتدا آنرا بعنوان یک برنامه‌ی تمرینی برای نیروهای مسلح و مجریان قانون در نظر گرفت، اما بعدا بعنوان یک برنامه‌ی توانبخشی فیزیکی برای رقصنده‌ها در شهر نیویورک محبوب شد! مردانی که پیلاتس تمرین می‌کنند، به لطف این برنامه‌ی شگفت انگیز تناسب اندام، اندامی فوق العاده دارند.

باور شماره ۳: پیلاتس فقط بر مرکز بدن تمرکز می‌کند

در حالیکه در پیلاتس، بر قدرت مرکز بدن و کنترل عضلات تاکید بسیاری می‌شود، اما پیلاتس برای کار روی کل بدنتان طراحی شده است. این برنامه، شامل تمام عضلات بدن می‌شود و تضمین می‌کند که به قدرت عملکردی بیشتر و آمادگی بهتر دست یابید.

باور شماره ۴: پیلاتس، بیش از حد آسان یا سخت است

اگر پیلاتس را به درستی انجام دهید، این تمرینات آسان نخواهند بود. پیلاتس برای به چالش کشیدن افراد، دارای تمام سطوح تناسب اندام طراحی شده است، و هر تمرین که به روش درستی انجام شود، چالش برانگیز خواهد بود. از سویی دیگر، آنهایی که می‌گویند پیلاتس، بیش از حد دشوار است، ممکن است به این دلیل باشد که تمرینات درست را انجام نمی‌دهند. تمریناتی وجود دارد که مخصوص افراد مبتدی است، و هر کسی (بدون در نظر گرفتن وضعیت جسمی‌) می‌تواند تمرینی پیدا کند که مناسب او باشد.

باور شماره ۵: پیلاتس، بیش از حد روی انعطاف پذیری تمرکز می‌کند

شاید نگران باشید که اگر منعطف نباشید، قادر به اجرای پیلاتس نخواهید بود، اما حقیقت این است که پیلاتس، به بهبود انعطاف پذیری شما کمک خواهد کرد. با انجام پیلاتس بطور منظم، شما انعطاف پذیری‌تان را افزایش خواهید داد (به همان شیوه‌ای که اینکار را با یوگا انجام می‌دهید). انعطاف پذیری، نقش مهمی در تناسب اندام کلی شما ایفا می‌کند، زیرا افراد منعطف‌تر، کنترل بهتری بر بدن هایشان دارند. پیلاتس، بر ایجاد قدرت و همچنین بهبود انعطاف پذیری تمرکز می‌کند، و شما متوجه خواهید شد که پیلاتس، یک برنامه چند جانبه است.

باور شماره ۶: پیلاتس فقط برای افراد متناسب یا جوان است

هر فردی، و در هر سنی می‌تواند پیلاتس انجام دهد. به همین دلیل است که بسیاری از باشگاه‌ها، یک سری تمرینات پیلاتس مختص افراد مسن دارند. پیلاتس می‌تواند توانبخشی فیزیکی را نیز مضاعف کند، و به افراد مصدوم کمک کند که به تدریج بهبود یابند. این برنامه می‌تواند برای برطرف کردن مشکلاتی مانند آرتروز، اسکولیوز، کمر درد، آسیب‌های زانو و انواع دیگر مشکلات سلامتی مفید باشد.

برای آنهایی هم که نگرانند سطح تناسب اندامشان، مانع شرکت کردن آنها در این برنامه‌ی جامع شود، باید بگوییم نگران نباشید. پیلاتس در تمام طول دستیابی به تناسب اندامتان به شما کمک می‌کند، و می‌تواند شما را از ابتدا تا انتهای مسیر همراهی کرده و به هدفتان برساند. اگر نا متناسب یا غیر منعطف هستید، نگران نباشید. پیلاتس، یک راه عالی برای کمک به خوش اندام شدن شما و بهبود آمادگی جسمی کلی شماست.

وب‌سایت تناسب اندام:

5 1000
ارسال شده در 21 تیر 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • در ایران کدام مناطق از لحاظ غذایی امن هستند و کدام ناامن؟
  • تاثیرات مفید رژیم مدیترانه ای روی افسردگی
  • با اسید میوه پلینگ کنید!
  • هر فردی باید از اسرار مدیریتی اطلاع داشته باشد
  • 7 سؤال که باید درباره ی ادرار خود بپرسید
  • مراقبت از خود و اعضای خانواده در برابر آنفلوآنزا
  • عوامل ریزش مو
  • خواص شگفت انگیز شیر مادر برای نوزادان
  • محبوبترین ها

  • مصرف زیاد گوشت قرمز در کودکی و خطر سرطان
  • هشدار! افزایش بی سابقه افراد آمار مبتلا به آسم در ایران
  • چرا ورزش برای افراد چاق دشوار است؟
  • بالا رفتن مرگ و میرها در گرمای بیش از حد هوا
  • آیین قدردانی از بنیان‌گذار رشته آسم و آلرژی جنوب کشور
  • مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها باعث مرگ می شود
  • تشخیص سن دقیق ماه
  • حمله قلبی در معرض افرادی که در دمای بالا کار می کنند
  • رپورتاژ

  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر نوروزعلی
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • رژیم‌درمانی، پوست و لیزر تخصصی کلینیک سیب سبز
  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما