how-to-stop-nasal-drip-nasal-irrigation مقابله با استرس با شستن بینی

کاهش استرس با آسانترین راه ممکن مانند شست وشوی بینی نیز امکانپذیر است و به راحتی با این کار به آرامش خواهید رسید و موفق به رفع اضطراب و استرس تان خواهید شد اما بینی و شست و شوی آن چگونه بر روحو روان افراد مضطرب تاثیر میگذارد؟

یک روانشناس گفت :برای کاهش استرس راهکارهای مختلفی وجود دارد اما دو تکنیک شناختی و رفتاری دراین امر موثر است .

مهدی دوایی روانشناس درخصوص راه های کاهش استرس گفت:برای کاهش استرس دو راهکار اصلی وجود دارد نخست تکنیک شناختی که شامل تغییر باورهای مهم است بدان معنا که زمانی که فرد بر این باور است که زندگی باید همیشه بر وفق مراد او باشد زمانی که در برحه ای از زندگی ناکام می ماند مضطرب می شود.

وی در ادامه افزود:اگر فرد براین باور معتقد باشد که خوشبخت هستم حتی اگر زندگی بر وفق مراد هم نباشد استرس و اضطرابی وجود نخواهد آمد.

این روانشناس عنوان کرد:گام بعدی تکنیک رفتاری است در واقع همان آرامش رفتاری است و شامل انقباض وانبساط عضلانی همراه با نفس عمیق است به این شکل که زمان استرس فرد انگشتان دست خود را فشار می دهد و سپس آزاد می کند، این امر در ابتدا شامل یک سمت بدن و سپس سمت دیگر راشامل می‌شود.

وی ادامه داد:شکل گیری داستان ها و تجربیات درکاهش اضطراب و استرس موثر است در واقع اگر فرد شکست را به منزله ی پیروزی تلقی کند و از آن درس بگیرد نه تنها موجب استرس وی نخواهد شد بلکه آرامش برای او در بر خواهد داشت.

دوایی ابراز کرد: استنشاق گام بعدی در کاهش استرس است زمانی که فرد مضطرب است از میزان اکسیژن مغزکاسته شده واسترس بالا می رود و شستشوی بینی موجب افزایش اکسیژن وارد شده به مغز می شود که خود کاهش استرس را درپی خواهد داشت.
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 21 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • خستگی و کسالت بیشتر با این عوامل
  • خوراک سیب زمینی با شیر
  • کوکی متفاوت با دانه های شکلاتی
  • فراموش نکنید برای لاغر شدن ویتامین ث و کلسیم را
  • چطور با افرادی که زیاد قهر میکنند رفتار کنیم؟
  • آشنایی با برخی تداخلات غذایی مضر برای معده
  • ترمیم زخمهای قلب فقط با کمک یک چسب
  • این موارد مهم را در دکور اتاق کودک رعایت کنید
  • مضرات فرزندآوری زیر 20 سال
  • درمان یبوست بر اثر مصرف تخم کتان
  • سوپ سبزی مخصوص بچه ها
  • عکس هایی از قیف جداکننده
  • برای تشنج چه غذاهایی مفید است؟
  • 10 عادت بدی که ترک شان واجب است
  • چه حرکاتی برای عضلات سینه موثر است؟
  • محبوبترین ها

  • بهترین ورزشهایی که می‌توانید در کنار دریا انجام دهید
  • غذاهای مختصر و مناسب برای یک تا دو ساعت قبل از تمرین
  • حرکاتی ورزش در استئوپروز موثر است
  • برای افراد مسن بدنسازی باید به چه نحوی باشد؟
  • برای پایین آمدن چربی این نسخه ورزشی را بدانید
  • عضلات را به آسانی طبق این تکنیک ترمیم دهید
  • برای رشد حداکثری عضلات مصرف مکمل‌ها را زمانبندی کنید
  • در تابستان اصول ورزش را یاد بگیریم
  • جدول بندی وعده های غذایی بر دستگاه گوارش ورزشکاران تا چه حد مفید است
  • آموزش ورزش تصویری برای کاهش سایز دور کمر
  • با بازی تنیس عمر خود را افزایش دهید!
  • نکاتی طلایی برای افزایش میزان استقامت و قدرت بدنی
  • آیا سونا آرامبخش است؟
  • میله هالتر المپیکی با میله هالتر ضخیم چه فرقهایی دارد؟
  • یوگا بر علیه بیماریهای استخوانی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است