repost-us-9345851 اهمیت مصرف همزمان برخی ترکیب های غذایی

بهتر است برخی خوراکی ها را با هم مصرف کنید و با این کار املاح و ویتامین های بیشتری به بدنتان برسانید و ارزش غذای مصرفی تان را بالاببرید توصیه ما مصرف همزمان برخی خوراکی های سالم و مغذی با هم است لیستی از این موارد مفید را برایتان آورده ایم

همه ما بی‌ آنکه بدانیم، در وعده ‌های غذایی ‌مان از خوراکی‌ ها و ترکیباتی استفاده می ‌کنیم که مصرف آنها فواید سلامتی بی‌ نظیری دارد؛ به این معنی که مصرف ترکیبی برخی خوراکی ها می‌ تواند خواص مفید آن ها را حتی در درمان بیماری ها بیشتر کند.

،می توانید این 6 ترکیب هوشمندانه را امتحان کنید تا بهره غذایی شما چند برابر شود:

ماست و گرانولا: شروع روز شما می تواند با این ترکیب باشد. ماست حاوی پروبیوتیک ها برای افزایش باکتری های خوب روده و برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و افزایش سیستم ایمنی بدن است. غلات سبوس دار مانند گرانولا نیز باعث تعادل میزان باکتری های خوب و تغذیه آنها در سیستم گوارش می شود. مصرف هر دوی این ترکیبات به فرایند هضم بهتر در دستگاه گوارش کمک می کند.

چای سبز و لیمو: مصرف لیمو، آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز را حفظ می کند. ویتامین ث موجود در لیمو بعلاوه آنتی اکسیدان های چای سبز سبب افزایش توانایی شناختی و پیشگیری از بروز آلزایمر و زوال عقل می شود.

برنج قهوه ای و پیاز و سیر: ترکیبات سولفور موجود در پیاز و روی به جذب روی و آهن در غلات کاملی مانند برنج قهوه ای کمک می کند و علاوه بر آن منجر به افزایش سوخت و ساز بدن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش سرعت بهبود زخم می شود.

ماهی قزل آلا و زردچوبه: ترکیب اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی و کورکومین موجود در زردچوبه سبب فعال شدن آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی سینه می شود.

هویج و روغن زیتون: بتاکاروتن موجود در هویج که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود، برای جذب بیشتر نیاز به چربی دارد و به درخشندگی پوست کمک می کند. ویتامین آ همچنین برای افزایش سیستم ایمنی بدن و تقویت ساخت سلولی بدن ضروری است.

کلم پیچ و روغن کنجد: چربی خوب است یا حداقل می‌تواند خوب باشد، به شرط آنکه شما نوع مناسب آن را مصرف کنید. چربی‌های خوب (چربی‌های اشباع نشده، از جمله امگا 3) خواص متعددی برای سلامتی، از جمله کاهش کلسترول خون، دارد. همچنین بدن شما برخی از انواع ویتامین ‌ها، مانند ویتامین کا که در تقویت استخوان ‌ها و انعقاد خون بسیار مهم است را نمی ‌تواند بدون چربی جذب کند.

منبع:prevention

آوای سلامت

ارسال شده در 21 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • میگو همراه با عطر و طعم سبزیجات
  • روانشناسی رفتار زوجین با یکدیگر
  • هر آنچه باید درباره آسیب عصب بینایی بدانیم
  • ما باید حواسمان به سالمندان باشد،نه اینکه عصا بدستشان کنیم
  • 11 کلید طلایی برای از بین بردن سوزش معده در دوران بارداری
  • آشنایی با بیماری سندرم داون
  • آیا در دوران قاعدگی خطراتی سلامت را تهدید می کند؟
  • دانستنی های مهم برای قبل از زایمان
  • کوفته کلم قمری
  • تاثیرات مثبت سکوت روی مغز و اعصاب
  • اثرات جانبی کراتین
  • کاهش ریسک مرگ به علت دیابت با خوردن ده گرم آجیل در روز
  • ماساژ برای این اشخاص زیان دارد
  • سردرد و اختلالات هوشی عواقب ادامس خوردن
  • چین و چروک پوستتان را با روش های طبیعی کمتر کنید
  • محبوبترین ها

  • 19 ماده خوراکی فوق العاده برای سلامت و زیبایی پوست
  • در پوست خرچنگ و میگو عصاره جوانی وجود دارد
  • کشورهای مختلف دنیا و روش های مختلف رسیدگی به پوست
  • پوست خشکها این میوه هارا بخورند
  • مشکلات پوستی و آلزایمر
  • مشکلات مو و علت هر یک
  • چه غذاهایی در جوان ماندن ما نقش دارند؟
  • هر آنچه درباره استراحت پوستتان باید بدانید
  • با سفیداب نقره این ۵ ماسک ایده آل را درست کنید
  • هر آنچه باید در مورد انواع شامپوهاي مو اطلاع داشته باشید
  • کرم خانگی برای اگزمای پوست
  • بدون بوتاکس چین و چروک صورت خود را برطرف کنید
  • رهایی از حلقه سیاه زیر چشم چطوری امکانپذیر است
  • چاره 5 مشكل موهایمان بطور طبیعی
  • آشنایی با درمان های طبیعی برای زگیل
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است