مصرف همزمان ترکیب غذایی مصرف ترکیب غذایی چند ترکیب غذایی مفید ترکیب غذایی پرفایده ترکیب غذایی

بهتر است برخی خوراکی ها را با هم مصرف کنید و با این کار املاح و ویتامین های بیشتری به بدنتان برسانید و ارزش غذای مصرفی تان را بالاببرید توصیه ما مصرف همزمان برخی خوراکی های سالم و مغذی با هم است لیستی از این موارد مفید را برایتان آورده ایم

همه ما بی‌ آنکه بدانیم، در وعده ‌های غذایی ‌مان از خوراکی‌ ها و ترکیباتی استفاده می ‌کنیم که مصرف آنها فواید سلامتی بی‌ نظیری دارد؛ به این معنی که مصرف ترکیبی برخی خوراکی ها می‌ تواند خواص مفید آن ها را حتی در درمان بیماری ها بیشتر کند.

،می توانید این 6 ترکیب هوشمندانه را امتحان کنید تا بهره غذایی شما چند برابر شود:

ماست و گرانولا: شروع روز شما می تواند با این ترکیب باشد. ماست حاوی پروبیوتیک ها برای افزایش باکتری های خوب روده و برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و افزایش سیستم ایمنی بدن است. غلات سبوس دار مانند گرانولا نیز باعث تعادل میزان باکتری های خوب و تغذیه آنها در سیستم گوارش می شود. مصرف هر دوی این ترکیبات به فرایند هضم بهتر در دستگاه گوارش کمک می کند.

چای سبز و لیمو: مصرف لیمو، آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز را حفظ می کند. ویتامین ث موجود در لیمو بعلاوه آنتی اکسیدان های چای سبز سبب افزایش توانایی شناختی و پیشگیری از بروز آلزایمر و زوال عقل می شود.

برنج قهوه ای و پیاز و سیر: ترکیبات سولفور موجود در پیاز و روی به جذب روی و آهن در غلات کاملی مانند برنج قهوه ای کمک می کند و علاوه بر آن منجر به افزایش سوخت و ساز بدن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش سرعت بهبود زخم می شود.

ماهی قزل آلا و زردچوبه: ترکیب اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی و کورکومین موجود در زردچوبه سبب فعال شدن آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی سینه می شود.

هویج و روغن زیتون: بتاکاروتن موجود در هویج که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود، برای جذب بیشتر نیاز به چربی دارد و به درخشندگی پوست کمک می کند. ویتامین آ همچنین برای افزایش سیستم ایمنی بدن و تقویت ساخت سلولی بدن ضروری است.

کلم پیچ و روغن کنجد: چربی خوب است یا حداقل می‌تواند خوب باشد، به شرط آنکه شما نوع مناسب آن را مصرف کنید. چربی‌های خوب (چربی‌های اشباع نشده، از جمله امگا 3) خواص متعددی برای سلامتی، از جمله کاهش کلسترول خون، دارد. همچنین بدن شما برخی از انواع ویتامین ‌ها، مانند ویتامین کا که در تقویت استخوان ‌ها و انعقاد خون بسیار مهم است را نمی ‌تواند بدون چربی جذب کند.

منبع:prevention

آوای سلامت

5 1000
ارسال شده در 21 تیر 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اطلاعاتی در مورد بلوک قلبی و انواع ان
  • موانع طبیعی و خانگی برای بدبویی کام
  • نحوه قدم برداشتن، گویای احساسات فرد است!
  • برای تکامل فرزندانتان بخوانید
  • رنگ ناشی از بیماری دندان و مشکلات آن
  • شانه منجمد (یخ زدگی شانه) چه بیماری است؟
  • تاثیرات منفی لجبازی والدین با هم بر فرزندان
  • حفظ سلامتی جسمی
  • محبوبترین ها

  • اعتیاد به خرید و نشانه های رفتاری آن
  • درمان های سالم و طبیعی مناسب بیماران کلیه ای
  • درستی یا نادرستی چشم زخم
  • 7 چیز که افراد را در پرواز ها می رنجاند
  • درباره ب پنج بیشتر بدانید
  • نوشیدنی معجزه آسا برای پیشگیری از سرطان در کبد
  • نکات مهم در شب امتحان
  • اهمیت مدیریت بر استفاده از اینترنت
  • رپورتاژ

  • طرز تهیه اسموتی های خوشمزه و چربی سوز
  • کلینیک ارتودنسی دکتر گوگانی
  • کمک به بهبود هضم و افزایش ایمنی
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما