repost-us-9345851

بهتر است برخی خوراکی ها را با هم مصرف کنید و با این کار املاح و ویتامین های بیشتری به بدنتان برسانید و ارزش غذای مصرفی تان را بالاببرید توصیه ما مصرف همزمان برخی خوراکی های سالم و مغذی با هم است لیستی از این موارد مفید را برایتان آورده ایم

همه ما بی‌ آنکه بدانیم، در وعده ‌های غذایی ‌مان از خوراکی‌ ها و ترکیباتی استفاده می ‌کنیم که مصرف آنها فواید سلامتی بی‌ نظیری دارد؛ به این معنی که مصرف ترکیبی برخی خوراکی ها می‌ تواند خواص مفید آن ها را حتی در درمان بیماری ها بیشتر کند.

،می توانید این 6 ترکیب هوشمندانه را امتحان کنید تا بهره غذایی شما چند برابر شود:

ماست و گرانولا: شروع روز شما می تواند با این ترکیب باشد. ماست حاوی پروبیوتیک ها برای افزایش باکتری های خوب روده و برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و افزایش سیستم ایمنی بدن است. غلات سبوس دار مانند گرانولا نیز باعث تعادل میزان باکتری های خوب و تغذیه آنها در سیستم گوارش می شود. مصرف هر دوی این ترکیبات به فرایند هضم بهتر در دستگاه گوارش کمک می کند.

چای سبز و لیمو: مصرف لیمو، آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز را حفظ می کند. ویتامین ث موجود در لیمو بعلاوه آنتی اکسیدان های چای سبز سبب افزایش توانایی شناختی و پیشگیری از بروز آلزایمر و زوال عقل می شود.

برنج قهوه ای و پیاز و سیر: ترکیبات سولفور موجود در پیاز و روی به جذب روی و آهن در غلات کاملی مانند برنج قهوه ای کمک می کند و علاوه بر آن منجر به افزایش سوخت و ساز بدن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش سرعت بهبود زخم می شود.

ماهی قزل آلا و زردچوبه: ترکیب اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی و کورکومین موجود در زردچوبه سبب فعال شدن آنتی اکسیدان هایی برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی سینه می شود.

هویج و روغن زیتون: بتاکاروتن موجود در هویج که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود، برای جذب بیشتر نیاز به چربی دارد و به درخشندگی پوست کمک می کند. ویتامین آ همچنین برای افزایش سیستم ایمنی بدن و تقویت ساخت سلولی بدن ضروری است.

کلم پیچ و روغن کنجد: چربی خوب است یا حداقل می‌تواند خوب باشد، به شرط آنکه شما نوع مناسب آن را مصرف کنید. چربی‌های خوب (چربی‌های اشباع نشده، از جمله امگا 3) خواص متعددی برای سلامتی، از جمله کاهش کلسترول خون، دارد. همچنین بدن شما برخی از انواع ویتامین ‌ها، مانند ویتامین کا که در تقویت استخوان ‌ها و انعقاد خون بسیار مهم است را نمی ‌تواند بدون چربی جذب کند.

منبع:prevention

آوای سلامت

ارسال شده در 21 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • دید بهتر با مصرف قهوه
  • بی خوابی های شبانه نوزادان با این عوامل
  • صادرات داروی ایرانی ام اس به آسیا و اروپا
  • قوی تر شدن استخوان با لبنیات امکان پذیر نیست!
  • زمان مصرف قرص جلوگیری از بارداری
  • پوستر جملات آموزنده و زیبا – موفقیت در زندگی
  • 9 ویژگی آدم های خوش بین
  • تقویت نشاط فردی با این دمنوش
  • خلاقیت بهتر از باهوشی است
  • یک باغچه، یک رنگ و هزار عطر
  • تاثیرات مختلف هورمون اکسی توسین بر زوجین
  • مصرف صرف داروهاي گياهي ديابت را درمان نمي‌كند
  • عکس های زیبا و جذاب از پسته
  • انواع آسیب رسان ها به پوست را بشناسید
  • شیوع ناراحتی های گوارشی دوره سالمندی
  • محبوبترین ها

  • تضعیف نیروی جنسی در افراد پیر
  • همه پیامدهای پیر شدن
  • مراقبت از سلامت استخوان های افراد سالمند
  • فرار از پیر شدن با این روش های موثر
  • سلامت روحی افراد کهنسال
  • گریز از پیری
  • نقش بحرانی سالمندان 1
  • نکاتی طلایی برای حفظ سلامتی افراد مسن
  • مواد مهم برای افراد سالمند
  • مقابله با پیری زودتر از موعد
  • نگرانی های پزشکان پیرامون اختلال حافظه
  • سالمندان در خانه نمانند!
  • تستوسترون در افراد سالمند
  • عوارض کم شدن بی کربنات در افراد سالخورده
  • رابطه طول عمر و هدف مشخص
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است