هدف گذاری رسیدن به هدف پیداکردن هدف اهمیت رسیدن به هدف
 اگر تمایل دارید به هدف خود دست پیدا کنید بهتر است به چند مورد در این زمینه دقت کنید تا بتوانید به این امر دست پیدا کنید برای افزایش شانس موفقیت در رسیدن به هدف نکاتی بسیار حائز اهمیت را باید در نظر بگیرید تا به نتیجه ای که آرزویش را دارید دست پیدا کنید

 هدف‌گذاری‌ شفاف باعث می‌شود آن‌چه واقعا به تحقق‌اش نیاز دارید را بشناسید، انگیزه‌تان را بالا می‌برد و تشویق‌تان می‌کند به آینده‌ی مثبت پیش روی‌تان تمرکز کنید. با استفاده از چند روش زیر شانس‌تان را برای گزینش و تحقق تمام اهداف زندگی‌تان که به سمت زندگی بهتر راهنمایی‌تان می‌کنند، بیش‌تر کنید. با ما همراه باشید تا این ۶ عامل ضروری را بشناسید.
۱. خاص باشید
آدم‌هایی که اهداف خاصی را برای خود برمی‌گزینند، احتمال موفقیت بیش‌تری دارند. بنابراین، مثلا به جای این‌که امسال به خودتان قول دهید به طور کلی وضعیت سلامت‌تان را بهبود می‌بخشید، اهدافی را تعیین کنید که اجزای ‘سلامتی’ به شکل خاص برای‌تان تعریف می‌کنند. برای مثال، تصمیم بگیرید هفته‌ای سه مرتبه بدوید، ۱۰ کیلو از وزن‌تان را کم کنید، یا مصرف روزانه‌ی نمک‌تان را به اندازه‌ی خاصی محدود کنید. تعیین معیار موفقیت و پیش‌بینی موانع احتمالی برای اهدافی که به روشنی تعریف شده‌اند، کار بسیار راحت‌تری است.
۲. تمرکزتان را بالا ببرید
شرایط را جوری مهیا کنید که اهداف‌تان و توانایی‌تان برای تحقق آنها دائما جلوی چشمان‌تان باشد. برای مثال، اگر می‌خواهید ترفیع شغلی بگیرید، باید یک یادداشت به در ورودی بچسبانید؛ محتوای یادداشت باید جوری باشد که همیشه به خاطرتان بیندازد باید بهترین عمل‌کردتان را در کار داشته باشید و با هر چالشی در مقابل‌تان روبه‌رو شوید. به علاوه، یک فهرست شفاف از ویژگی‌های شخصیِ موردعلاقه‌تان، شما را در مسیر بهبود اعتماد به نفس یاری می‌کند.
۳. برای خودتان ضرب‌الاجل‌های‌ عاقلانه‌ تعیین کنید
تعیین چارچوب‌های زمانی واقعی و در عین حال چالش‌برانگیز بخشی از فرآیند هدف‌گذاری موثر است. برای نمونه، اگر تصمیم بگیرید مهارت جدید و پیچیده‌ای را در سه هفته بیاموزید، قطعا پس از مدت کوتاهی قاطعیت اولیه‌تان فروکش می‌کند زیرا به سرعت بیهودگی این هدف برای‌تان مشخص می‌شود. از طرف دیگر، تعیین اهداف آسان، با ضرب‌الاجل‌های طولانی نیز هدف‌گذاری موثری به حساب نمی‌آید. در این میان، مفیدترین کار این است که هدف اصلی‌تان را به اهداف کوچک‌تری تقسیم کنید و برای هر کدام ضرب‌الاجل‌های منطقی و منظمی تعریف کنید. زیرکانه‌ترین کار این است که برای خودتان چالش‌های منطقی و معقولی ایجاد کنید که از همان ابتدا محتوم به شکست نباشند.
۴. خودتان را مجبور به پاسخ‌گویی کنید
حتما شخصی را داشته باشید که پیشرفت‌های‌تان را قضاوت کند و اگر انگیزه‌تان را از دست بدهید و از مسیرتان منحرف شوید، شما را به راه درست بازگرداند. در انتخاب شخص مورد نظر می‌توانید مثلا از خواهر یا برادرتان کمک بخواهید، در گروهی با اهداف یکسان عضو شوید، یا یک متخصص را به خدمت بگیرید (از قبیل درمان‌گر، مربی زندگی یا مربی ورزشی شخصی). اگر در صورت عدم موفقیت در رسیدن به مراحل ضروری، مجبور به پاسخ‌گویی به شخص دیگری باشید قطعیت اولیه‌تان در هدف‌گذاری متزلزل نخواهد شد.
۵. موفقیت را برای خود ترسیم کنید
مثبت‌گرا بمانید؛ هرگز اجازه ندهید اندیشه‌ی شکست احتمالی آزارتان دهد. در حقیقت، به طور کلی از تصور شکست اجتناب کنید. در عوض، از خودتان تصویر واقعی و زنده‌ای بسازید که در آن به تمام اهداف‌تان رسیده‌اید و خودتان را در شرایطی تصور کنید که از تمامی مزایای آن موفقیت بهره‌مند هستید. برای خودتان پیش از خواب، رسمی تعیین کنید که در آن هر شب، به این‌گونه تصاویر بیندیشید و به یاد خودتان بیندازید که موفقیت شده‌اید. این تجسمات فکری به صورت باورنکردنی به شما قدرت می‌دهند، و در مقابل هر چالش در طول روز پر از انرژی‌تان می‌کنند.
۶. در رسیدن به اهداف‌تان هر چه سریع‌تر اقدام کنید
سرانجام، گفتن این جملات راحت است که مثلا دیگر از فردا غذاهای سالم‌تر می‌خورم یا پس از به اتمام رساندن پروژه‌‌‌ام در پایان ماه‌، زمان بیش‌تری برای تفریح و سرگرمی اختصاص می‌دهم. با خودتان چانه نزنید؛ از همین امروز کار را برای رسیدن به اهداف‌تان شروع کنید.
وب سایت بازده:

5 1000
ارسال شده در 22 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • روش تهیه مافین با طعم انجیر
  • برخی ایجاد کننده های سردرد که به فکرتان نمی رسد
  • وسواس و همه عوامل تاثیرگذار در آن
  • سازش با چشم چرانی شوهر
  • انتخاب کفش برای ورزش دو
  • هشدار به والدین! از چکاپ بیضه نوزادان غافل نشوید
  • بروز بیماریها و حوله حمام
  • چرا باید پیاز بخوریم
  • محبوبترین ها

  • مصرف ماست و کلم و رفع مشکلات روده
  • خواص و فواید بی نظیر برای فلفل
  • استفاده از این رژیم غذایی در سنین میان سالی ممنوع!
  • تقویت و افزایش سلامتی با میوه و سبزی
  • دو ویتامین مهم برای قلب را از یاد نبرید
  • مصرف نوشابه های رژیمی تهدیدی برای زوال عقل
  • لاغری مادر در دوران شیردهی به نوزاد
  • برای سلامت مغز کودک این غذاهای خارق العاده معجزه میکند
  • رپورتاژ

  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • کلینیک آندوسکوپی وکولونسکوپی دکتر فرزاد فرامرزی
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما