903373_679
 اگر تمایل دارید به هدف خود دست پیدا کنید بهتر است به چند مورد در این زمینه دقت کنید تا بتوانید به این امر دست پیدا کنید برای افزایش شانس موفقیت در رسیدن به هدف نکاتی بسیار حائز اهمیت را باید در نظر بگیرید تا به نتیجه ای که آرزویش را دارید دست پیدا کنید

 هدف‌گذاری‌ شفاف باعث می‌شود آن‌چه واقعا به تحقق‌اش نیاز دارید را بشناسید، انگیزه‌تان را بالا می‌برد و تشویق‌تان می‌کند به آینده‌ی مثبت پیش روی‌تان تمرکز کنید. با استفاده از چند روش زیر شانس‌تان را برای گزینش و تحقق تمام اهداف زندگی‌تان که به سمت زندگی بهتر راهنمایی‌تان می‌کنند، بیش‌تر کنید. با ما همراه باشید تا این ۶ عامل ضروری را بشناسید.
۱. خاص باشید
آدم‌هایی که اهداف خاصی را برای خود برمی‌گزینند، احتمال موفقیت بیش‌تری دارند. بنابراین، مثلا به جای این‌که امسال به خودتان قول دهید به طور کلی وضعیت سلامت‌تان را بهبود می‌بخشید، اهدافی را تعیین کنید که اجزای ‘سلامتی’ به شکل خاص برای‌تان تعریف می‌کنند. برای مثال، تصمیم بگیرید هفته‌ای سه مرتبه بدوید، ۱۰ کیلو از وزن‌تان را کم کنید، یا مصرف روزانه‌ی نمک‌تان را به اندازه‌ی خاصی محدود کنید. تعیین معیار موفقیت و پیش‌بینی موانع احتمالی برای اهدافی که به روشنی تعریف شده‌اند، کار بسیار راحت‌تری است.
۲. تمرکزتان را بالا ببرید
شرایط را جوری مهیا کنید که اهداف‌تان و توانایی‌تان برای تحقق آنها دائما جلوی چشمان‌تان باشد. برای مثال، اگر می‌خواهید ترفیع شغلی بگیرید، باید یک یادداشت به در ورودی بچسبانید؛ محتوای یادداشت باید جوری باشد که همیشه به خاطرتان بیندازد باید بهترین عمل‌کردتان را در کار داشته باشید و با هر چالشی در مقابل‌تان روبه‌رو شوید. به علاوه، یک فهرست شفاف از ویژگی‌های شخصیِ موردعلاقه‌تان، شما را در مسیر بهبود اعتماد به نفس یاری می‌کند.
۳. برای خودتان ضرب‌الاجل‌های‌ عاقلانه‌ تعیین کنید
تعیین چارچوب‌های زمانی واقعی و در عین حال چالش‌برانگیز بخشی از فرآیند هدف‌گذاری موثر است. برای نمونه، اگر تصمیم بگیرید مهارت جدید و پیچیده‌ای را در سه هفته بیاموزید، قطعا پس از مدت کوتاهی قاطعیت اولیه‌تان فروکش می‌کند زیرا به سرعت بیهودگی این هدف برای‌تان مشخص می‌شود. از طرف دیگر، تعیین اهداف آسان، با ضرب‌الاجل‌های طولانی نیز هدف‌گذاری موثری به حساب نمی‌آید. در این میان، مفیدترین کار این است که هدف اصلی‌تان را به اهداف کوچک‌تری تقسیم کنید و برای هر کدام ضرب‌الاجل‌های منطقی و منظمی تعریف کنید. زیرکانه‌ترین کار این است که برای خودتان چالش‌های منطقی و معقولی ایجاد کنید که از همان ابتدا محتوم به شکست نباشند.
۴. خودتان را مجبور به پاسخ‌گویی کنید
حتما شخصی را داشته باشید که پیشرفت‌های‌تان را قضاوت کند و اگر انگیزه‌تان را از دست بدهید و از مسیرتان منحرف شوید، شما را به راه درست بازگرداند. در انتخاب شخص مورد نظر می‌توانید مثلا از خواهر یا برادرتان کمک بخواهید، در گروهی با اهداف یکسان عضو شوید، یا یک متخصص را به خدمت بگیرید (از قبیل درمان‌گر، مربی زندگی یا مربی ورزشی شخصی). اگر در صورت عدم موفقیت در رسیدن به مراحل ضروری، مجبور به پاسخ‌گویی به شخص دیگری باشید قطعیت اولیه‌تان در هدف‌گذاری متزلزل نخواهد شد.
۵. موفقیت را برای خود ترسیم کنید
مثبت‌گرا بمانید؛ هرگز اجازه ندهید اندیشه‌ی شکست احتمالی آزارتان دهد. در حقیقت، به طور کلی از تصور شکست اجتناب کنید. در عوض، از خودتان تصویر واقعی و زنده‌ای بسازید که در آن به تمام اهداف‌تان رسیده‌اید و خودتان را در شرایطی تصور کنید که از تمامی مزایای آن موفقیت بهره‌مند هستید. برای خودتان پیش از خواب، رسمی تعیین کنید که در آن هر شب، به این‌گونه تصاویر بیندیشید و به یاد خودتان بیندازید که موفقیت شده‌اید. این تجسمات فکری به صورت باورنکردنی به شما قدرت می‌دهند، و در مقابل هر چالش در طول روز پر از انرژی‌تان می‌کنند.
۶. در رسیدن به اهداف‌تان هر چه سریع‌تر اقدام کنید
سرانجام، گفتن این جملات راحت است که مثلا دیگر از فردا غذاهای سالم‌تر می‌خورم یا پس از به اتمام رساندن پروژه‌‌‌ام در پایان ماه‌، زمان بیش‌تری برای تفریح و سرگرمی اختصاص می‌دهم. با خودتان چانه نزنید؛ از همین امروز کار را برای رسیدن به اهداف‌تان شروع کنید.
وب سایت بازده:

ارسال شده در 22 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • شیرینی به شکل بستنی
  • تغذیه مهم ترین عامل در حفظ سلامت حافظه
  • رها شدن از افسرده بودن
  • لکنت زبان در کودک از علت تا راه حل
  • پیلوکارپین داروی گلوکوم
  • روغن سویا و این آسیب های مختلف
  • آیا شیر خشک جایگزین کامل و مناسبی برای شیر مادر است؟
  • کودکان از چه زمانی شروع به ترسیدن میکنند
  • شب بیداری و این آسیب ها
  • همین امروز دست نگه دارید! آكريلاميد را میشناسید؟
  • مراقبت های لازم و ضروری از دهان و دندان
  • راه علمی برای بزرگ کردن بدون بازگشت آلت مردان
  • سرخود ویتامین B تزریق کردن ممنوع
  • علامت های ابتلا به پوکی استخوان
  • فواید بی نظیر قصه خواندن و شنیدن
  • محبوبترین ها

  • حسودی چه منافعی برای انسان دارد؟
  • معزل خجالتی و کمروبودن اطفال
  • رابطه با درمانگر در بیماران افسرده
  • خیالات واهی در زندگی واقعی
  • چطوری ازمداخله بزرگترها در زمان عقد پیشگیری کنیم؟
  • از نظر متخصصان بهترین روش درمان افسردگی
  • اهمیت روابط مهربانی با همسر
  • شناخت انواع زبان رنگ ها
  • تغییر در رفتار و عادات مختلف
  • نکات مهم طراوت ذهنی
  • خلاصی از افسردگی
  • آخر و عاقبت این عادات ابتلا به افسردگی ست
  • شناخت ویژگیهای شخصیتی فرد مورد نظر برای ازدواج
  • اختلالات روانی در نتیجه بیکاری
  • خشنودی از زندگی با این چند نکته
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است