دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید

images

در بعضی از مراکز سلامتی گفتارهای غیر مسئولانه ای درباره آثار ماساژور و سونا روی کاهش چربی و لاغر کردن ذکر می شود که هرگز واقعیت علمی ندارند. به کارگیری این شیوه ها جهت کاهش وزن چیزی جز تلف کردن وقت و هزینه به همراه ندارند. البته هر یک از این روش ها برای خود آثار ارزشمند دیگری دارند که به ذکر بعضی از آنها می پردازیم.
ماساژ باعث افزایش موضعی قطر مویرگ ها، تنظیم انقباض عضلانی، کمک به برگشت خون وریدی و حرکت لنف، فعال سازی هورمون های عصبی و تسکین و آرامش عمومی می گردد. البته در از بین بردن چسبندگی های ناشی از آثار جراحی روی پوست نیز ماساژ می تواند روش موثری باشد. رفع تنش عضلانی، کاهش استرس، کمک به تخلیه ترحشات ریوی، افزایش ترشحات گوارشی و کاهش احساس درد از دیگر آثار احتمالی برخی از انواع ماساژ است. اما در هیچ منبع علمی برای آن کاربردی جهت کم کردن چربی بدن ذکر نشده است. در ضمن بسیاری از موارد منع ماساژ نیز وجود دارد که باید به آن توجه خاص شود. ماساژ دهنده ی آگاه و مجرب نیز از موارد مهم در به کارگیری این شیوه است که نباید از نظر دور داشت.
آثار فیزیولوژیک سونا شامل بالا رفتن دمای بدن، تحریک سوخت و سازی در زمان محدود و افزایش گردش خون است که می تواند به دفع زوائد سوخت و سازی کمک کند. جنبن های روانی حمام سونا شامل آرامش کامل، ترمیم بافت عصبی و احساس حالت بدنی مطلوب است. سونا از تنش عضلانی می کاهد و از آن جهت مورد علاقه افراد فعال و ورزشکاران واقع شده است. اما این تصور که حمام سونا ممکن است جانشین تمرینات فعال گردد به طور کلی نادرست است. به کارگیری سونا محدودیت هایی هم دارد که باید به آن توجه شود در ضمن استفاده بیش از حد این شیوه که منجر به کاهش زیاد آب بدن می شود ممکن است بسیار خطرناک باشد.

 

5 1000
ارسال شده در 22 تیر 1395 توسط با موضوع پزشکی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x