2087379

وقتی ویتامین دی در بدنمان کاهش پیدا میکند از چه روش هایی برای تامین آن باید کمک بگیریم چه توصیه هایی به ما در این زمینه کمک خواهند کرد منابع مفید برای تامین این ویتامین در بدن کدامند و در صورت نبود این ویتامین چه آسیب هایی به بدنمان وارد خواهد شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به ابتلا به پوکی استخوان در کهنسالی بر اثر کمبود ویتامین D توصیه‌های را ارائه کرد.

سید علی وکیلی – معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی اظهار داشت: کمبود ویتامین D در افراد بالای 50 سال، افرادی که خیلی کم در برابر خورشید هستند و افرادی که مشکلات کلیه و یا سایر بیماری‌ها جذب مواد معدنی را برای آن‌ها سخت کرده متداول است.

وی با بیان اینکه افرادی که سطح ویتامین D بدنشان پایین است، برای جبران آن به مکمل‌ها احتیاج دارند، افزود: معمولاً بیشتر قرص‌های کلسیم و مولتی ویتامین‌ها دارای یک دوز مناسبی از ویتامین D هستند.

به گزارش سازمان غذا و دارو – وکیلی یادآور شد: هم کودکان و هم بزرگسالان نباید بیش از دو هزار واحد ویتامین D در روز دریافت کنند.

به گفته وی بهترین منبع طبیعی ویتامین D نور خورشید است و فقط روزانه 10 تا 15 دقیقه قرارگرفتن در برابر نور آفتاب بدون ضدآفتاب می‌تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین کند.

تسنیم

ارسال شده در 22 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • دسر روانی مکزیکی
  • آموزش بهترین مهارت ها برای اطفال
  • 10 راه حل طلایی برای کنترل میگرن
  • باکتری های موجود در دهان می تواند به سرطان روده بزرگ تبدیل شوند
  • ماگنولیای هلو -دسر متفاوت
  • برای بدنسازان مبتدی این اصول پایه هستند
  • ویتامین های موجود در کلم بروکلی
  • خوردن میوه بیش از اندازه
  • استفاده پی در پی از کاهو و سالاد برای کاهش وزن خوبست
  • هر آنچه باید درباره سرطان کولورکتال بدانید
  • داروهای بدون نیاز به نسخه پزشك در مواجهه با بيماری حركت (سفر)
  • تغییر شکل بینی در زنان حامله
  • اضافه وزن ریسک ابتلا به کدام سرطان‌ها را زیاد میکند
  • پرخوری روانی و این روش های درمانی
  • دانستنی ها و نکات طلایی در رابطه با رژیم غذایی
  • محبوبترین ها

  • بوی بد دهان و رفع آن
  • تاثیرات منفی برخی مواد غذایی قبل از خواب
  • 10 دلیلی که نمیگذارند چربی شکم کاهش یابد
  • مصرف صبحانه سالم و تغییرات بدنی پس از آن
  • اهمیت غذا خوردن به صورت آرام
  • آیا لبنیات در درمان دیابت موثر است؟
  • کسانیکه لبنیات نمی خورند چه بخورند
  • همه چیز درباره روی و منابع آن
  • اسموتی گیاهی صبحگاهی برای لاغری
  • اگر زیاد خرما می خورید بخوانید
  • توصیه هایی درخصوص زعفران که نمی دانستید
  • خوردنی های مضر برای تخمدان پلی کیستیک
  • وقتی سیب زمینی سرخ کرده می خوریم چه اتفاقی در بدن رخ می دهد
  • چاق ماندن با این روش های تغذیه ای غلط
  • با خوردن آجیل چربی شکم را از بین ببرید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است