fish-food-diet_0

مصرف ماهی برای سلامت آقایان بسیار حائز اهمیت است و می تواند ریسک ابتلای آن ها را به عارضه های مختلف زوال عقل کاهش دهد توصیه می کنیم از مصرف خوراکی های حاوی روغن ماهی غافل نشوید و از این ماده غذایی بیشتر استفاده کنید اسید های چرب امگا3 برای سلامتی تان بسیار مهم و حائز اهمیت هستند

متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد مردانی که روزانه 22 گرم ماهی مصرف کنند 60 درصد کمتر به کاهش حافظه ناشی از پیری دچار می‌شوند.

،دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم غذایی ، اظهار کرد: مصرف روزانه 30 تا 60 گرم ماهی به ویژه از نوع سالمون، ساردین و هرینگ توصیه می‌شود.

وی افزود: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا3 انتقال پیام‌های عصبی در سیستم مغزی و عصبی از یک سلول به دیگری را تسهیل می‌کند.

مدیر گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه یادآور شد: نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد مردانی که روزانه 22 گرم ماهی مصرف کنند 60 درصد کمتر به کاهش حافظه ناشی از پیری دچار می‌شوند.

درستی عنوان کرد: هم‌چنین کودکانی که امگا3 کافی دریافت نکرده باشند ضریب هوشی کمتری دارند. هگزا انوئیک اسید (DHA) یکی از انواع اسیدهای چرب امگا3 است که موجب بهبود سرعت، قدرت و کارایی مغز و حافظه، یادگیری و بهبود حالات روحی می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی اظهار کرد: به افرادی که ماهی مصرف نمی‌کنند توصیه می‌شود روزانه یک کپسول امگا3 که حداقل 650 میلی گرم الی 1 گرم از این نوع چربی را در خود دارد، مصرف کنند.

آنا

ارسال شده در 23 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • معضل زندگی کردن زیر یک سقف با دود کننده ها
  • دئودورانت خانگی را اینگونه تهیه کنید!
  • برای خوش فرم کردن دست ها این ورزشها را انجام دهید
  • خشم خود را چگونه بیان کنیم
  • چای جعفری
  • لاغر و چاق نشدنی
  • عضله سازی بیشتر با مواد غذایی سالم تر
  • اگر می خواهید وزن کم کنید ، در شام خود از این غذا ها استفاده کنید
  • آسیب به مغز با افسردگی مزمن
  • چگونه یک قهوه ی خوب را بشناسیم
  • آب‌گرم معدنی سرعین را از یاد نبرید
  • دیابت با افزایش عفونت خونی باکتریایی چه ارتباطی دارد
  • ” نقشه حرکت ” در مغز ،نقش سلولهای مخچه و اثر تخریبی الکل
  • 10 خوراکی که بدن ما به آن محتاج است
  • هر ویتامینی چه نقشی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • همه چیز در رابطه با شیرین کننده ها
  • روی زمین غذا خوردن چه فوایدی دارد؟
  • همه چیز در مورد استیک آلکالاین
  • مقابله با گرسنگی در دنیا
  • ویژگی رژیم های غذایی در فصل زمستان
  • دستور تهیه سوپ کم کالری لذیذ پاییزی
  • رژیمهای دوستدار تنقلات
  • مقابله با حرص و ولع برای غذا
  • کمک به سیستم گوارشی با این روش ها
  • از بین بردن درد به کمک خوراکی های طبیعی
  • بررسی کالری انواع پنیر
  • کمبود های غذایی که به سبب گیاهخواری ایجاد می شوند
  • دریافت ویتامین دی کافی از طریق این مواد غذایی
  • خاصیت های آب پرتقال و جوی دوسر برای جنین
  • در 48 ساعت سموم بدن خود را دفع کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است