fish-food-diet_0

مصرف ماهی برای سلامت آقایان بسیار حائز اهمیت است و می تواند ریسک ابتلای آن ها را به عارضه های مختلف زوال عقل کاهش دهد توصیه می کنیم از مصرف خوراکی های حاوی روغن ماهی غافل نشوید و از این ماده غذایی بیشتر استفاده کنید اسید های چرب امگا3 برای سلامتی تان بسیار مهم و حائز اهمیت هستند

متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد مردانی که روزانه 22 گرم ماهی مصرف کنند 60 درصد کمتر به کاهش حافظه ناشی از پیری دچار می‌شوند.

،دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم غذایی ، اظهار کرد: مصرف روزانه 30 تا 60 گرم ماهی به ویژه از نوع سالمون، ساردین و هرینگ توصیه می‌شود.

وی افزود: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا3 انتقال پیام‌های عصبی در سیستم مغزی و عصبی از یک سلول به دیگری را تسهیل می‌کند.

مدیر گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه یادآور شد: نتیجه مطالعه‌ای نشان می‌دهد مردانی که روزانه 22 گرم ماهی مصرف کنند 60 درصد کمتر به کاهش حافظه ناشی از پیری دچار می‌شوند.

درستی عنوان کرد: هم‌چنین کودکانی که امگا3 کافی دریافت نکرده باشند ضریب هوشی کمتری دارند. هگزا انوئیک اسید (DHA) یکی از انواع اسیدهای چرب امگا3 است که موجب بهبود سرعت، قدرت و کارایی مغز و حافظه، یادگیری و بهبود حالات روحی می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم غذایی اظهار کرد: به افرادی که ماهی مصرف نمی‌کنند توصیه می‌شود روزانه یک کپسول امگا3 که حداقل 650 میلی گرم الی 1 گرم از این نوع چربی را در خود دارد، مصرف کنند.

آنا

ارسال شده در 23 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • بیف استروگانف و این روش تهیه
  • کمبود ویتامین دی و افزایش خطر مرگ در سالمندان
  • تکنیک های علاقه مند کردن دیگران
  • آسیب های ناشی از سگ و گربه برای جنین
  • برای برداشتن “خال صورت” چه سنی مناسب است؟
  • دلایل وجود خون در ادرار چیست [فیلم]
  • 7فایده مواد خوراکی سبز رنگ
  • عکس های میوه بیل بری
  • پیشگیری از کودک آزاری با این آموزش ها
  • برای تمامی سنین کرم دور چشم لازمست
  • چگونه غذارا سرخ کنیم که ضرر نداشته باشد
  • کنترل استرس به واسطه یادگیری مهارت
  • تشکیل خانواده و زندگی موفق
  • بهره مندی از خواص بی نظیر موز
  • برای چربی سوزی این 5 برنامه تردمیل را یاد بگیرید
  • محبوبترین ها

  • آشنایی با طرز صحیح کار با وزنه
  • برای ترغیب شدن به ورزش
  • باید‌ها و نباید‌هایی تمرین وبا وزنه
  • نوجوانان رزمی کار چگونه ورزش های قدرتی انجام دهند
  • برای خانم های بدنساز این رژیم غذایی مناسب است
  • درمان آسیب رباط ACL با توانبخشی
  • در هنگام آماده سازی بدن چه رژیم غذایی مناسب است؟
  • تاثیر آلودگی هوا بر متابولیسم
  • غذاهای آنابولیک بخورید تا سالم بمانید
  • ورزشی که در صبح انجام میشود چه اثرات مطلوب و نامطلوبی دارد
  • برای لاغری فوری۱۰ ورزش برتر را بشناسید
  • آشنایی با قوانین و مقررات فوتبال
  • بهترین برنامه ورزشی تاثیرگذار برای تناسب اندام
  • نبایدهای ورزشی را بشناشید
  • مکمل ریبوز در چه مواردی مصرف می شود؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است