دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه

irendaya.com_340 (1)

برخی مواد غذایی نه تنها شما را شاد و سرحال نمی کنند بلکه موجب افزایش خستگی . کسلی شما نیز می شوند و در فرسوده شدن شما نقش دارند نوشیدنی های کافئین دار از این قبیل نوشیدنی ها به شمار می روند با دیگر مواد خوراکی کسل و بی حال کننده آشنا شوید

احساس خستگی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما گاهی بعضی غذاها مقصر چنین حسی هستند.
به گزارش شفقنا به نقل از سلامت نیوز، اینجا می خواهیم چند غذا را که انرژی تان را می کشند به شما معرفی کنیم:
غلات صبحانه
می دانید که خوردن دونات به عنوان صبحانه انتخاب خوبی نیست، اما خوردن یک کاسه غلات صبحانه نیز می تواند به همان اندازه یا شاید بیشتر، قند داشته باشد. قند به سرعت انرژی تان را بالا می برد. اما این افزایش زیاد دوام نمی آورد، و دوباره سطح قند خون سقوط می کند. وقتی چنین اتفاقی می افتد قسمتی از مغزتان که هوشیار نگهتان می دارد خاموش می شود و حتی از پیش هم گرسنه تر می شوید.

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا طوری طراحی شده اند که در کوتاه مدت کار کنند، بدنتان را پر می کنند از کافئین و قند. اما وقتی این مواد مصرف می شوند، قند خونتان از قبل هم پایین تر می رود، پس احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید. بعلاوه این نوشیدنی ها بدنتان را کم آب می کنند، کم آب شدن بدن خستگی تان را دو چندان می کند.
نان سفید
نان سفید و برنج شاخص گلیسمی بالایی دارند و فیبرشان هم کم است، این یعنی بدنتان به راحتی آنها را می شکند و به سرعت از انرژی شان استفاده می کند. از سوی دیگر غلات سبوس دار، گوارششان بیشتر طول می کشد، بنابراین تقویت انرژی تان مدت زمانش افزایش می یابد.
غذاهای سرخ کرده
کمی طول می کشد تا بدن بتواند غذاهای سرخ کرده چرب را هضم کند. بدن باید سخت تلاش کند تا خون را از اندام به ارگان های داخلی بیاورد، وقتی خون اطراف ارگان های داخلی جمع می شود ممکن است به مدت شش تا هشت ساعت احساس خستگی و خواب آلودگی کنید.
قهوه
در صورت مصرف متعادل قوه می تواند برای بدن عالی باشد. اما اگر برای بدست آوردن انرژی به جای خواب و استراحت به کافئین متکی باشید و یا نزدیک به ساعت خوابتان قهوه بنوشید، ممکن است خود را از خواب خوش شب محروم کنید.
وعده های کم کالری
اگر بیش از حد میزان کالری دریافتی خود را محدود کنید، بدنتان به حالت قحطی می رود، سوخت و سازتان را کاهش می دهد و سطح انرژی تان را پایین نگه می دارد. در فواصل منظم به اندازه مناسب غذا میل کنید و هرگز وعده ای را جا نندازید و یا اجازه ندهید قبل از یک وعده گرسنگی تان شدت پیدا کند.
غذاهای کم آهن
آهن کمک می کند کالری را تبدیل به انرژی کنید، بنابراین وقتی از برنامه غذایی تان کم می شود ممکن است احساس خستگی کنید. گوشت یکی از منابع بزرگ آهن است، اما عدس، دانه سویا، و آجیل ها نیز انتخاب های مناسبی هستند.

انتهای پیام

5 1000
ارسال شده در 23 تیر 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • خستگی مفرط و این توصیه ها
  • مادران پسردار و این دانستنی ها
  • چگونه می توانیم خواب بهتری داشته باشیم
  • 2000 نوع ویروس عامل ایجاد سرماخوردگی
  • بر سیستم ایمنی افراد پیر غم و غصه چه تاثیراتی دارد
  • تاثیر خالکوبی در سلامتی انسان
  • تزریق تستسترون روشی جدید برای پیشگیری از بارداری در مردان
  • جنین و اعتیاد به مواد مخدر
  • محبوبترین ها

  • با مراحل مختلف ترک سیگار آشنا شوید
  • هشدار به والدین! افزایش چشمگیر مصرف مواد مخدر در بین دختران!
  • آمار تازه از اعتیاد به مواد مخدر در کشور
  • مقابله با اعتیاد در جامعه
  • جلوگیری از افزایش بی رویه مصرف کنندگان مواد مخدر
  • روشهایی برای اینکه با سیگار خداحافظی کنید
  • توصیه های مهم در زمینه مصرف الکل
  • اتفاقات خطرناک پس از نوشیدن الکل
  • رپورتاژ

  • طرز تهیه اسموتی های خوشمزه و چربی سوز
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر صدرا مقدم
  • به اندام خود زیبایی دوچندان ببخشید
  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر حاجی زاده
  • کاهش وزن همراه با حفظ حجم عضلات بدن
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x