14785

با مصرف سیب سبز ویتامین ها و املاح معدنی زیادی به بدنتان می رسانید و موجب پیشگیری از بروز انواع بیماری های قلبی و عروقی خواهید شد و بدنتان را از شر آن ها در امان نگه خواهید داشت در ادامه از ویژگی های مصرف این میوه پرخاصیت بیشتر خواهیم گفت

سیب سبز میوه ای غنی از ویتامین های A، C و K، و منبع غنی از آهن، پتاسیم، کلسیم، آنتی اکسیدان ها و فلاوونوئیدهاست.
همواره فواید سیب قرمز به خاطر کمک به هضم غذا و کاهش فشارخون بالا موردتوجه کارشناسان و پزشکان بوده و اشاره کمتری به سیب سبز شده است. در ادامه به فواید خارق العاده این میوه سبز اشاره می شود.
بهبود سلامت ریه
مطالعات نشان داده اند که خوردن منظم سیب سبز به خاطر منبع غنی فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری آسم را کاهش می دهد. محققان ادعا می کنند فلاوونوئیدها با کاهش ریسک بروز آسم مرتبط هستند. همچنین مشخص شده است که سیب سبز ریسک سرطان ریه در زنان را تا ۲۱ درصد کاهش می دهد.
پیشگیری از بروز لخته خون
سیب سبز حاوی ترکیبات شیمیایی موسوم به روتین است که می تواند از تشکیل لخته های خون پیشگیری کند. روتین می تواند عملکرد آنزیم های تسهیل کننده تشکیل لخته خون را متوقف سازد. از اینرو به گفته محققان، این میوه به مقابله با بیماری قلبی و سکته کمک می کند. مصرف یک لیوان آب این میوه سبز یا خوردن یک سیب سبز کامل به حفظ سلامت بیشتر شما کمک می کند.
تقویت متابولیسم
سیب سبز بسیار برای فرایند هضم غذا مفید است. از بروز نفخ پیشگیری کرده و مواد سمی را از معده خارج می کند. از آنجائیکه سیب سبز حاوی فیبر است روند هضم را تسهیل می سازد و در نتیجه روند متابولیسم تقویت می شود.
بهبود سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان
سیب سبز منبع غنی پتاسیم، ویتامین K و کلسیم است که خوردن آن، بسیار برای زنان مفید است. مطالعات نشان می دهد که ویتامین K به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان کمک کرده و موجب بهبود سلامت استخوان های آنها می شود.
مقابله با پیری زودرس پوست
از آنجائیکه سیب سبز منبع خوب ویتامین C، ویتامین A و آنتی اکسیدان هاست، به مقابله با علائم پیری زودرس پوست کمک کرده و سلامت ظاهر پوست را حفظ می کند.
تقویت بینایی
از آنجائیکه این میوه سبز حاوی ویتامین A است، قدرت بینایی را حفظ کرده و حتی از آن حفاظت می کند.
مفید برای دیابت
از آنجائیکه سیب سبز حاوی میزان قند کمتر و مقدار بیشتر فیبر در مقایسه با سیب قرمز است، برای کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ مناسب است. البته به خاطر داشته باشید برای حفظ فواید این میوه، پوست آن را نکنید.
پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی
با مصرف سیب سبز و سایر مواد خوراکی غنی از فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی تا ۳۵ درصد کاهش می یابد. مطالعات نشان داده اند زنانی که هر روز هر دو نوع سیب قرمز و سبز را می خورند، ریسک بروز حملات قلبی در آنها ۱۳ تا ۲۲ درصد کاهش می یابد چراکه این میوه دارای توانایی کاهش سطح کلسترول بد نیز هست.

مهر

ارسال شده در 23 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • مزایای مغز بزرگ داشتن!
  • لیست اسامی مواد غذایی غیر مجاز و توقیف شده
  • نیاز به آشنایی بیشتر با سفیداب پنبه روی
  • سیبیل برای آقایان چه منفعتی دارد
  • پیامدهای روحی و روانی نابسامانی مالی روی اطفال
  • خانم های باردار سن بالا و این عارضه
  • حواستان به بالا رفتن کلسترول خون باشد
  • فعالیتهای پیشنهادی در منزل برای بیماران افسرده
  • یک پیتزای خوش طعم خانگی
  • جراحی لیزر (جراحی عیوب انکساری) چیست؟
  • چاق ترین نوزاد دنیا
  • سمی بودن دود اسپند برای اطفال
  • اهمیت استفاده بهینه از فناوری در حوزه بهداشت و سلامت
  • قوانین مهم درباره میان وعده
  • نگهداری حیوان در منزل چه مزیتها و ایرادهایی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • صاف بودن کف پا در کودک و پیامد های آن
  • چگونه جلوی چاقی کودکان را بگیریم
  • چگونه ترس کودک را در خواب از بین ببریم
  • در چه سنی به کودکم واکسن آنفلولانزا بزنم ؟
  • اهمیت رابطه عاطفی بر روح و روان اطفال
  • گلچینی از درمان های خانگی برای اطفال
  • خلافکار شدن بچه در آینده با این رفتار والدین
  • افزایش محبت پدر به فرزند
  • تغذیه دوره ای شیرخواران
  • بهترین برنامه غذایی برای کودکان مدرسه ای
  • به دنیا آمدن نوزاد با وزنی خارق العاده
  • کودکان و بیان برخی کلمات
  • الگوبرداری اشتباه کودکان
  • سوختگی های مختلف در سنین پایین
  • همه چیز درباره ی اختلالات بینایی در کودکان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است